Superbet: pariul (pe) digital

Vlad Ardeleanu, directorul general Superbet, ne-a acordat un interviu foarte interesant în care ne oferă mai multe detalii despre cum compania pe care o conduce a ajuns să fie numărul 1 în România pe piața pariurilor, atât land-based, cât și online și care sunt proiectele de viitor ale firmei.

Vlad Ardeleanu – Superbet

A fost un an plin pentru cel mai mare operator de pariuri sportive din România – focus pe dezvoltarea business-ului online, inclusiv prin achiziția a trei companii de tehnologie din Croația și din Marea Britanie, numeroase inițiative de susținere a sportului românesc și redesenarea arhitecturii afacerii care va încheia 2018 tot cu o creștere de două cifre ca și până acum.

 

Consolidarea poziției de lider pe piața locală a pariurilor sportive și dezvoltarea operațiunilor din Polonia, alături de boom-ul înregistrat de componenta online a afacerii sunt principalele borne ale parcursului pe care Superbet l-a avut anul acesta. În interiorul grupului, care a ajuns la 1.000 de agenții în retail și peste 3.000 de angajați, GoBet, divizia de parteneriate de tip franciză a Superbet, a crescut până la 150 de parteneri în toată țara, obiectivul fiind de a ajunge la 1.500 de parteneri până în 2021.

Din punct de vedere strategic, divizia de online a atras investițiile cele mai consistente și de departe cea mai semnificativă a constat în achiziția a două companii de tehnologie în Croația și una în UK. Totodată, pentru integrarea celor trei achiziții, au mai fost investite intern alte câteva milioane de euro, mai spun reprezentanții Superbet.

Investițiile în business au fost dublate de cele în sportul românesc, anul acesta Superbet fiind alături de sportivi de renume precum Mihai Leu sau Cătălin Moroșanu.

 

Numele Superbet este pe buzele tuturor pariorilor, fie că pariază sau nu în agențiile dvs. Este un reper pe care nici un jucător nu îl poate ignora. La ce dimensiuni a ajuns astăzi Superbet?

 

Vă dau de la bun început câteva cifre – rulăm un volum lunar de aproape 15 milioane de pariuri, cu un preț minim de 1 leu și o medie de 10 lei per bilet. În cazul pariurilor online, mizele sunt puțin mai ridicate decât ale celor care intră în agențiile stradale și oricum comportamentul lor este destul de diferit.

Legat de zona digitală, vă pot spune că business-ul digital l-a depășit pe cel de retail deja de anul acesta, iar aplicația Superbet se află în topul aplicațiilor gratuite descărcate pe mobil, fie că vorbim de cele cu sistem Android, fie iOS. O altă particularitate ține de faptul că în cea mai mare parte a sa, traficul generat pe platforma superbet.ro vine de pe dispozitivele mobile și în acest moment consumul de pe telefoanele mobile a depășit accesările făcute de pe desktop.

 

Care considerați că este cea mai spectaculoasă transformare a afacerii Superbet de la fondare și până azi? Ce anume a contribuit la respectiva transformare?

 

Superbet s-a dezvoltat în primul rând la nivel de agenţii de stradă, ca retail, cum este mai larg cunoscut. Din 2015, când am lansat platforma superbet.ro, compania a evoluat către o companie de tehnologie. Raportându-ne doar la această componentă digitală a afacerii Superbet, se poate spune că suntem un start-up, care a început cu o echipă de cinci oameni într-un departament de IT care astăzi are peste 100 de oameni – avem hub de tehnologie la Bucureşti, am cumpărat trei firme de tehnologie anul acesta în Croaţia și în Marea Britanie. Până decolează, un astfel de start-up are nevoie de finanţare permanentă pentru că și procesul de învățare este permanent, iar complexitatea este tot mai mare în zona aceasta.

 

Cât de multă tehnologie se află într-un business de pariuri sportive și care este investiția în această direcție?

 

Asemănarea cu sectorul bancar, o analogie la care recurg des pentru că este grăitoare, se vede și mai bine în partea digitală a afacerii de pariuri sportive. Pe scurt, ce se întâmplă pe platforma noastră digitală?! Avem depozitele jucătorilor, le păstrăm, pariorii le accesează când doresc, din orice loc doresc. Odată consumat evenimentul sportiv pe care au pariat, urmează tranzacțiile pe pariurile făcute de ei, etc. La fel, pot retrage banii depuși în cont, când vor, de unde vor, prin urmare este crucial ca platforma digitală de pariere să fie reliable și mobilă, evident. Este o platformă complexă care poate să răspundă provocărilor de tot felul pe care le presupun pariurile sportive online. În cei zece ani de activitate, am fost mereu lângă jucători și i-am pus pe primul plan, nu au existat incidente cu neplata premiilor, etc. În tot facem la Superbet, nu ne permitem să greșim. Când ești lider, toată lumea este cu ochii pe tine.

 

Brandul Superbet se bucură de o largă notorietate în piața pariurilor sportive. Dar pentru cititorii noștri care poate nu cunosc încă povestea din spate, care a fost traseul Superbet în cei zece ani de la prima agenție deschisă? Iar zece ani, o mie de agenții deschise este un bilanț frumos.

 

Este un brand cu o notorietate ridicată în industria de Betting & Gaming, așa cum bine ați spus, dar vă pot spune că am fost surprins plăcut, participând recent la două evenimente de business importante, să aflu că este bine cunoscut în general în mediul local de business, ceea ce nu poate decât să ne bucure foarte mult.

Revenind la întrebare, Superbet a fost fondat acum zece ani de familia Dragic. Este așadar un exercițiu antreprenorial românesc, cum îmi place să spun de fiecare dată, pe care personal l-am urmărit chiar dacă activând în altă companie, dar tot din retail și care, iată, s-a dezvoltat sănătos și are astăzi birouri și operațiuni în șapte țări, care include și România  – Austria, Serbia, Croația, Marea Britanie, Polonia, Malta.

 

Cât de important este brandul pentru acest gen de business?

 

Brandul este foarte important și industria noastră are similarităţi cu sectorul bancar sau al asigurărilor, mai bine cunoscute publicului larg. În toate aceste sectoare, brandul trebuie să transmită încredere pe termen lung și acesta este și principalul nostru atribut construit cu migală de-a lungul celor zece ani de la fondare.

Evident, brandul este astăzi un rezultat. Esențial a fost în primul rând să avem un produs extrem de bun care a reușit, iată, să facă diferenţa pe piața din România. Vrem să repetăm succesul pe piețele vecine. Prima pe care am ieșit cu operațiuni directe în retail a fost Polonia, anul trecut. Așteptăm acum să primim licența pentru a putea lansa și platforma online acolo.

 

Cum vedeți evoluția afacerii pe care o conduceți în România, cum va arăta business-ul Superbet peste zece ani?

 

Lumea se schimbă azi extrem de rapid în toate zonele de business și tehnologia este cea care accelerează totul exponențial. Așa că este greu să vă spun ce va fi peste zece ani. Pot estima însă că, în următorii ani, vom avea deja o reţea bine consolidată la nivelul țărilor din regiune. Cea mai mare transformare va fi însă în zona de digital, pentru că aceasta este direcția schimbărilor pe care le vor suferi inevitabil toate modelele de business în noua realitate economică globală.

O a doua linie strategică în evoluția Superbet ține de legarea brandului nostru de susținerea sportului românesc prin inițiative cât mai consistente și pe termen lung.

 

Concret, ne puteți spune câteva inițiative ale Superbet de a susține sportul din România?

 

Susținem fotbalul, care rămâne cel mai iubit și urmărit sport nu doar în România, ci în întreaga lume, fiind sponsori cu ambele branduri de retail (Superbet și GoBet) pentru echipe din toate cele patru Ligi din campionatul intern, vă dau câteva nume Politehnica Iași, Poli Timișoara, Rapid București, Steaua București, FC Argeș Pitești, etc. Trecând la alte sporturi, sponsorizăm echipa de baschet Dinamo Știința și tot Dinamo (BikeExpert) la ciclism, am fost recent alături de Mihai Leu în Campionatul Național Super Rally și suntem alături de Cătălin Moroșanu în al său proiect de suflet Dynamite Fighting Show. Am fost sponsori la turneul de tenis ATP Sibiu și vom fi alături de autoritățile locale în organizarea Maratonului 1 Decembrie, special gândit pentru a marca Anul Centenar. Personal sunt pasionat de șah și vreau să amintesc aici și faptul că susținem Clubul Sportiv Universitar de Șah București, chiar dacă vorbim de un sport care nu face atât de mare audiență.

 

Cum a evoluat cifra de afaceri în ultimii ani si cum vedeți evoluția businessului în 2019?

 

Grupul Superbet va încheia 2018 cu o creștere tot de două cifre, continuând astfel evoluția consistentă din punct de vedere al cifrei de afaceri. Pentru 2019 evident ne dorim să putem menține ritmul de două cifre, chiar dacă deja nu mai este ușor de atins acest obiectiv – piața este tot mai competitivă, iar afacerea Superbet are deja rulaje foarte mari și este tot mai complexă, necesitând investiții tot mai mari în special pe zona de tehnologie, așa cum am spus deja. Și reiau ideea că obiectivele pe termen lung ale companiei sunt consolidarea la nivel regional şi construirea unei platforme de tehnologie extrem de avansate în Anglia, care va îngloba și o componentă de e-commerce şi va aduce de fapt internaționalizarea Superbet.

Superbet

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *