STO versus ICO: un nou mod de strângere de fonduri

joi, 25 aprilie 2019

De ceva timp, tehnologia Blockchain ne pune la dispoziție diverse instrumente necesare pentru a crea tokenuri pentru proiecte sau idei antreprenoriale, acoperind nevoile de dezvoltare a acestora. Mii de proiecte și startup-uri creează tokenuri și le vând pentru a strânge fonduri pentru dezvoltarea produselor, managementul afacerilor și campanii de marketing.

Nu cu mult în urmă, în 2017, ICO-urile au adunat per total aproximativ 7 miliarde de dolari, iar unele proiecte chiar si până la 200 milioane de dolari fiecare. Doar echipa EOS a strâns un pic mai mult de 1,4 miliarde de dolari. În următorul an, 2018, ICO-urile au mai adunat aproximativ 8 miliarde. Este greu de trecut cu vederea succesul și eficiența ICO. Cu toate acestea, la momentul actual avem o nouă modalitate de a strânge fonduri pentru proiectele din sfera Blockchain- Security Token Offering (STO).

STO este foarte asemănător cu ICO. În cadrul STO, se creează token-uri, care sunt apoi scoase la vânzare pentru a strânge fonduri pentru dezvoltare, marketing și managementul afacerilor. Principala diferență constă în proprietățile pe care le au aceste token-uri și ce funcții îndeplinesc.

Token ICO

ICO-urile folosesc „utility token” (tokenuri practice). Această denumire implică faptul că tokenurile ar trebui să facă ceva în favoarea deținătorilor. Din păcate acele tokenuri nu aduc dividende sau o parte din veniturile proiectului. În schimb, deținătorii lor au acces la diverse servicii pe platformă după lansare. În multe cazuri, proprietarii pot folosi, de asemenea, aceste tokenuri pentru a plăti taxele de transfer. De obicei deținătorii de tokenuri ICO cunosc foarte puțin despre proiect și, în ciuda faptului că investesc într-un proiect, nu pot fi numiți investitori în sensul tradițional al cuvântului.

Cu toate acestea, faptul că tokenurile ICO au obținut proprietăți practice în locul celor similare titlurilor de valoare nu a fost accidental. La momentul apariției ICO, managerii de proiecte și dezvoltatorii au înțeles că tokenurile lor nu ar trebui să aibă nimic comun cu titlurile de valoare pentru a nu concura pe piața bursieră. În caz contrar, proiectele lor ar fi fost supuse legilor și regulilor de emitere a acțiunilor. Înainte de a plasa tokenurile la vânzare, aceștia ar fi trebuit, de asemenea, să obțină aprobarea de la autoritățile de reglementare, cum ar fi Comisia pentru burse și valori mobiliare (SEC). Iar acesta este un proces complex, costisitor și restrictiv.

Desigur, multe schimburi de criptomonede au decis să nu accepte tokenurile cu proprietăți de acțiuni. Aceasta a fost o măsură pentru a evita problemele cu autoritățile de reglementare. Vânzarea acestor tokenuri a creat un risc de înșelătorie și a îngreunat atragerea investitorilor. Dacă investitorii sunt înșelați, aceștia nu au nicio protecție juridică, deoarece ICO-urile nu intră sub incidența legilor și reglementărilor existente.

Cu toate acestea, autoritățile de reglementare din întreaga lume manifestă un interes deosebit pentru ICO și pentru industria blockchain. Dar aceste proiecte se pot bucura de libertate doar pentru o perioadă limitată de timp. Mai devreme sau mai târziu, această industrie va ajunge sa fie controlată într-un fel sau altul.

Token STO

Și apoi … participanții din industrie au venit cu idea de STO.

În octombrie 2018 compania St. Regis Aspen Resort din Colorado (SUA) a fost una dintre primele companii care au început să câștige bani în acest fel. STO a avut loc pe platforma Indiegogo și a adunat 18 milioane de dolari.

Tokenurile create și vândute ca parte a STO sunt titluri de valoare și acționează ca și acțiunile tradiționale. Proprietarii lor au dreptul la o parte din profituri și dreptul de a vota în procesul de luare a deciziilor.

Înainte de a crea oferte cu astfel de tokenuri, este nevoie de obținerea anumitor aprobări similare celor pentru emiterea de acțiuni. Acest proces include toate plățile necesare și furnizarea de date către autoritățile competente. Din multe aspecte modelul STO se află într-un stadiu incipient de dezvoltare. Este folosit de puține companii. Cu toate acestea, natura și măsurile sale de protecție atrag investitorii, iar modelul STO poate deveni mai popular decât ICO în următoarele câteva luni sau ani.

Deci… Înseamnă oare acest lucru că ICO-urile vor renunța la pozițiile lor?

Nu chiar. Uneori ICO este modalitatea perfectă de a strânge fonduri pentru un proiect. Un bun exemplu ar fi un proiect descentralizat sau open source. În acest caz, creatorii de proiecte se vor confrunta cu dificultăți în emiterea de tokenuri ca titluri de valoare, deoarece nu au o companie și nu pot îndeplini majoritatea cerințelor autorităților de reglementare.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *