Sorin Georgescu: „După redeschidere am pus siguranța pe primul loc”

marţi, 14 iulie 2020

Vă oferim o opinie avizată a unuia dintre cei mai buni experți ai domeniului nostru despre siguranță, sănătate și entertainment cu respectarea normelor sanitare în industria jocurilor de noroc din țara noastră de după redeschiderea activității din 15 Iunie. Sorin Georgescu, CEO al cunoscutului brand de jocuri de noroc premium, Bonus, și președinte a asociației profesionale Romslot, ne oferă o analiză foarte exhaustivă a stării industriei noastre de jocuri de noroc de după lockdown și ne argumentează de ce sălile de joc Bonus vor rămâne și de acum înainte în topul sălilor de joc premium de la noi din țară.

BONUS

Cum ați rezistat celor 3 luni dificile de lockdown din toate punctele de vedere – uman, financiar, administrativ? 

În primul rând am respectat regulile de izolare și ne-am întors la pasiunile noastre. Unii la studii, alții în bucătărie sau pictură, iar mulți dintre noi la viața de familie pe care am ignorat-o datorită activității pe teren sau la birou. Am menținut însă o comunicare continuă cu colegii și ne-am asigurat că primesc prompt informațiile relevante despre evoluția situației și despre deciziile care s-au luat pe parcursul acestei perioade.

Financiar am gestionat cât am putut de mult cheltuielile astfel încât să putem relua activitatea în siguranța și aici mulțumim furnizorilor și partenerilor noștri care au înțeles situația în care ne aflam. Șomaj tehnic cred că descrie situația administrativă pentru 95% din angajați. Cei care nu au fost în șomaj tehnic au asigurat securitatea și conservarea sălilor, pregătirea documentelor și situațiile contabile.

Comunicarea de la distanță a fost noua realitate zilnică și am folosit și noi tehnologiile care ne-au permis să ne întâlnim în mediul online. Deși în izolare, am trecut peste această perioadă unică împreună, sănătoși și pregătiți să reluăm activitatea. Pe lângă respectarea strictă a regulilor, Bonus a fost alături de cei care au fost în prima linie de luptă împotriva SARS-COV-2 prin donații către spitale și către Asociația Dăruiește Viața. Vom fi mereu contributori pentru o societate mai sănătoasă, educată și responsabilă.

Ce trebuie să știe clienții care trec pragul sălilor BONUS după perioada aceasta de închidere forțată? Care sunt măsurile sanitare și de protecție atât pentru clienți, cât și pentru staff?

Bonus a păstrat aceeași atmosferă primitoare și confortabilă dublată acum de siguranța normelor sanitare. După redeschidere am pus siguranța pe primul loc. Este principala noastră misiune acum, protejarea cât mai bună atât a clienților, cât și a colegilor noștri.

În cadrul pregătirilor pentru redeschidere am investit peste 50.000 Euro în materiale necesare respectării normelor de siguranță. De la măști și biocide până la separatoare între posturile de joc și activități de dezinfecție, astfel încât să asigurăm o protecție permanentă clienților noștri.

Toți suntem termometrizați la intrarea în locație, angajați și clienți și distanța de minim 1.5 metri este o regulă urmărită cu atenție și respectată. Atât angajații noștri, cât și clienții poartă în permanență mască în interiorul sălilor de jocuri; posturile de joc se dezinfectează după fiecare sesiune de joc, dar și în orice moment la solicitarea jucătorilor și la fiecare schimb de tură. Fiecare locație a fost dotată cu substanțele necesare igienizării mâinilor și suprafețelor astfel încât să fim cu toții în siguranță. De la redeschidere, sălile de jocuri Bonus sunt parte din industria care protejează cu resposabilitate și respectă eforturile depuse de toate autoritățile în perioada stării de urgență și prima lună de stare de alertă.

BONUS

Care sunt prioritățile voastre odată cu redeschiderea industriei de jocuri de noroc din 15 Iunie?

Avem o singură prioritate: asigurarea siguranței sanitare. Deși cu mască și la distanță sau între separatoare, cu toții lucrăm să oferim ospitalitate în limitele normelor sanitare. Monitorizăm astăzi în permanență respectarea regulilor pentru a reda cât mai repede clienților Bonus confortul deplin pentru o experiență premium.

Cu siguranță că este greu să oferiți cifre concludente, dar cum a fost primită redeschiderea industriei de gambling de către clienții voștri?

În prima săptămână Bonus, ca și industria de gambling – care face parte din industria divertismentului pentru adulți – a înregistrat câteva zile de trafic normal urmate de o cădere de peste 50% duminică. Măsurile sanitare pe care le vom proteja fără compromis vor contribui la o prezență diminuată în sălile de jocuri.

În medie, un slot machine era ocupat aproximativ 3 ore pe zi în condițiile normale dinainte de această pandemie. Ne așteptăm ca în continuare gradul de ocupare să scadă cu circa 30%, începând din a doua săptămână de activitate. Estimăm că lipsa activităților de marketing și de stimulare a activității va contribui la acest procentaj de scădere cu 30% și este chiar posibil ca această tendință să se accentueze cu fiecare lună.

Pentru locațiile mari ne așteptăm chiar ca acest procentaj să ajungă până la o scădere de 50% a veniturilor operaționale din cauza lipsei de motive pentru care clienții ar face efortul de a ajunge în respectivele destinații.

Cu siguranță cele 3 luni de pauză au reprezentat o lecție de viață pentru noi. Ce crezi că am învățat din această experiență?

Pentru Bonus este o lecție de responsabilitate. Cu cât suntem mai responsabili cu atât echipa Bonus, cât și clienții noștri vor fi în siguranță și vom trece mai ușor peste această perioadă. Această experiență, deși în spatele măștii, ne va educa să comunicăm mai mult și mai bine între noi și cu clienții noștri astfel încât normele sanitare să fie respecate.

Vom fi nevoiți să compensăm zâmbetele care ne caracterizează cu promptitudinea și conștiinciozitatea igienei sanitare. După această perioadă cu siguranță ne vom spăla pe mâini mai bine și mai des.

BONUS

Sălile de jocuri BONUS reprezentau și înainte un pol important al distracției în zona noastră de entertainment. Ce surprize le pregătiți jucătorilor voștri, acum după redeschidere?

Pentru moment ne concentrăm toate eforturile pentru a monitoriza și controla respectarea noilor norme sanitare. Este necesară această etapă pentru a recupera atmosfera în care putem desfășura divertismentul specific industriei de entertainment. Cu un efort din partea echipei Bonus cât și a celorlalți operatori din industrie în următoarele luni vom recâștiga divertismentul și atmosfera ospitalieră care ne caracterizează.

Distracția și surprizele vor reveni în toamnă cu aceeași forță cu care vom susține în această vară eforturile făcute până acum de către întreaga societate, echipele medicale și autoritățile aflate în prima linie.

Cum vezi viitorul industriei alături de acest nenorocit Covid-19? Vom avea un nou tip de normalitate alături de Covid-19? Crezi că vom reuși să conviețuim cu Covid-19? Crezi că va afecta în mod major modelul de business tip landbased acest coronavirus?

Bonus și întreaga industrie de gambling au fost afectate în mod definitiv și fără precedent. Cu toții am pierdut și vom continua să pierdem din atmosfera care ne caracterizează. Cred că prima etapă este să acceptăm și să conștientizăm prezența acestui virus nevăzut. Astăzi și în vara aceasta suntem nevoiți să conviețuim și să luptăm cu toate forțele pentru a preveni răspândirea Covid-19.

Estimăm că pierdem și vom pierde clienți și investiții în cazul în care societatea nu își recapătă anul acesta normalitatea de consum. Nerespectarea regulilor în locațiile noastre, ale industriei și în orice alt loc va avea ca și consecință în cel mai bun caz limitarea drepturilor și în cel mai rău caz suspendarea activităților, așa cum a fost în perioada stării de urgență.

Modelul de business landbased va fi afectat în aceeași măsură în care consumul general va fi afectat. Suntem o industrie de retail și lipsa clienților cât și inevitabila diminuare generală a veniturilor își va spune cuvântul în următoarele 6 luni. Bonus este un brand definit prin creativitate, servicii și atmosferă premium și, din data de 15 iunie, caracterizat și de o totală responsabilitate pentru o disciplină deplină în respectarea normelor sanitare.

Următoarea întrebare derivă din recentul scandal indus de către unele persoane publice în spațiul media care au considerat un afront redeschiderea industriei noastre pe 15 Iunie, aducând acuze neargumentate (în afara celor deja preconcepute) la adresa noastră, celor care lucrăm în acest domeniu și făcând comparații cu alte domenii sau zone care poate nu-și aveau rostul. De ce consideră în continuare unii oameni că noi facem ceva dubios aici? De ce avem în continuare acest deficit de imagine? Hai să le spunem celor care ne vor citi, și nu cunosc această ramură economică a entertainmentului, cine este Bonus, câți angajați sunt, câte taxe și contribuții au fost achitate statului prin derularea activității, câte taxe și impozite specifice au fost achitate statului doar de către compania pe care o conduceți, iar dacă puteți puncta câteva cifre la nivel general, per industrie, ar fi și mai bine, ținând cont că sunteți și președintele Romslot – una dintre cele mai importante asociații profesionale și patronale din industria noastră?

Suntem în an electoral iar planul politic, după o pauză de 3 luni, a revenit în forță. Suntem victima colaterală în lupta politică. Discuțiile din planul public și realitatea medicală și fiscală sunt în perfectă contradicție. Industria de gambling a fost redeschisă deoarece experții și specialiștii în domeniul medical au decis că este pregătită și permite din punct de vedere operațional să funcționeze fără să crească riscul de răspândire a Covid-19.

Estimez că domeniul jocurilor de noroc va contribui la bugetul de stat cu taxe de peste 100 milioane de Euro în prima lună de la redeschidere.

Aportul nostru financiar permite instituțiilor statului să susțină eforturile necesare pentru a combate această pandemie. Afirmația că noi suntem susținuți este discurs politic și este total lipsită de argumente. Normele INSP agreate de către întreaga industrie au fost cunoscute de la sfârșitul lunii mai. Am fost pregătiți de la data de 1 iunie să redeschidem și totuși activitatea noastră a fost reluată la 15 iunie.

Am pregătit locațiile, angajații și disciplina sanitară pentru a oferi o siguranță deplină. Triajul termometrizat este un exemplu în acest sens, îl regăsim în toate locațiile. Referitor la măsurile economice nu am cerut nici un ajutor sau subvenție din partea statului. Am primit scutirea taxelor de exploatare pe perioada în care nu am funcționat. Este clar că acest aspect este constituțional, dacă dreptul de a exploata ne este suspendat și obligațiile fiscale să fie suspendate.

Pentru a exemplifica pentru Bonus, care are peste 200 angajați și peste 600 slot machines în loc să ne subvenționeze cu peste 500.000 RON pentru șomajul tehnic în luna iunie statul a primit deja din taxe 1.4 milioane RON și va primi din iulie aproximativ 2 milioane RON în fiecare lună. Practic, executivul a decis de la 15 iunie să înlocuiască șomajul tehnic și suspendarea taxelor specifice, adică peste 150 milioane Euro cost lunar pentru bugetul de stat, cu o încasare de peste 100 milioane Euro pe lună din taxe și impozite colectate de la industria jocurilor de noroc, prin reluarea activității cu risc medical minim.

Referitor la alte activități comerciale sau culturale care nu au fost redeschise, noi facem parte dintr-un ecosistem de consum. În condițiile în care restaurantele, hotelurile, festivalurile și alte activități culturale și de divertisment sunt închise sau limitate și industria de gambling va fi afectată cu peste 10%. Este simplu de înțeles că suntem promotorii redeschiderii tuturor domeniilor de activitate în condiții de siguranță medicală, altfel ne vom întoarce cu toții în izolare.

Industria de gambling a arătat disciplină și deplin respect pentru regulile impuse. Ne respectăm locul și rolul în societate, astăzi suntem deschiși și funcționăm în deplină siguranță și contribuim în mod semnificativ la bugetul de stat.

În încheiere te rog să adresezi un mesaj echipei și clienților BONUS.

Pe membrii echipei Bonus îi felicit pentru că au revenit toți sănătoși la activitate și pentru atitudinea exemplară din prima săptămână de activitate!

Echipa Bonus va continua cu același profesionalism în această situație excepțională pentru a demonstra clienților că, dincolo de măști și separatoare, avem aceeași atmosferă primitoare și călduroasă care ne definește. Suntem în locațiile Bonus pentru clienți și facem toate eforturile necesare pentru o experiență premium în condiții de siguranță!

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *