Secretele Cazinourilor – Cum brandurile de lux sucesc mințile jucătorilor de top
Citeam de curând o știre că o dezvoltare imobiliară dintr-o țară îndepărtată va realiza un complex rezidențial care va conține printre altele și un cazino ce va impune un “stil de viață exclusivist”. Mi-a atras atenția această sintagmă și am vrut să văd mai în detaliu care este legătura între cazinouri și brandurile de lux. Până la urmă această simbioză este unul din secretele cazinourilor…
Banul la ban trage
Trebuie să înțelegem că formele de divertisment precum cazinourile live preferă să aibă de clienți bogați care nu se plâng de banii pe care i-au pierdut la cazinou, decât să aibă pe conștiință oameni cu venituri modeste care vin să se îmbogățească la cazino.
Bogătașul vine la cazino, pierde bani, se laudă cu asta în fața iubitei și a prietenilor și apoi se urcă într-o mașină scumpă și pleacă relaxat. Pentru highrolleri nu contează dacă câștigă sau pierd (oricum câștigul îl aruncă înapoi în ruletele cazinourilor), ci contează experiența, modul în care este privit, admirat sau poate chiar…invidiat.
Pentru a pedala cu profit pe orgoliul jucătorilor și pe nevoia asta de exhibiționism cazinourile au adus mai aproape de jucători luxul. Și au creat un stil de viață din asta. Și nu oricum ci într-un mod exclusivist, pentru că și luxul se împarte în mai multe categorii căci miliardarii nu sunt tot una cu milionarii, cum Bugatti nu-i același lucru cu Maserati.
În felul acesta cazinourile își “jupoaie” într-un mod discret și eficient jucătorii de bani în numele luxului exclusivist. Odată apucat pe drumul acesta highrollerul nu mai are scăpare, nu mai poate da înapoi, trebuie să arate că face parte din “lumea bună”. În plus, cazinourile fac cel mai eficient joc responsabil cu putință. Nimeni din lumea asta a cremei bogătașilor nu va suna vreodată la customer support cerând sfaturi sau ajutor sau autoexcluderea pentru că asta ar însemna să arate că este slab, că nu deține controlul. Highrollerul este prins în cursă, nu are nicio scăpare.
Cazinourile și brandurile de modă de lux
Știți bine că în marile orașe care dețin cazinouri peste cazinouri, precum Las Vegas, Monaco sau Macau, complexele casino-resort au făcut străzi întregi de galerii comerciale cu obiecte de lux de la ceasuri la îmbrăcăminte și încălțăminte și până la a găzdui reprezentanțe auto cu branduri de super lux de unde îți alegi mașina din vitrine și pleci direct cu ea acasă, pentru că îți permiți, pentru că te reprezintă…
Căutarea de noi forme de exprimare și dorința de a crea experiențe unice transformă colaborările dintre cazinou și modă astfel încât încearcă să îmbogățească conceptul clasic de jocuri de noroc cu idei și soluții stilistice noi.
De câțiva ani încoace creatori (case) de modă precum Armani sau Versace au fost implicați(e) în realizarea designului pentru restaurante și hoteluri în complexuri opulente de casino-resort. Exemple: Emporio Armani Macau Four Seasons Hotel Macao, Giorgio Armani Macau Wynn Resort Macao, Palazzo Versace Macao din cadrul Grand Lisboa Palace Resort Macao și așa mai departe.
Să știți că aceste colaborări dintre brandurile de modă și cazinouri datează de mai mult timp pentru că ambele și-au dat seama de potențialul sinergic dintre jocurile de noroc și modă. Cu timpul însă colaborările au devenit mai ample și mai semnificative, acoperind nu numai crearea unei atmosfere unice în interiorul cazinoului, ci și producția de ediții limitate de îmbrăcăminte și accesorii, organizarea de evenimente comune și chiar dezvoltarea de slot machines și mese speciale pentru jocurile de cărți, al căror design reflectă stilul exclusivist al unui cazinou sau altul.
Cazinourile și restaurantele de lux
Aici nu ai cum să nu remarci prezența restaurantelor Gordon Ramsay Hell’s Kitchen la Caesars în Las Vegas sau restaurantele Nobu Restaurant Las Vegas, tot la Caesars unde chef Nobu Matsuhisa îți încântă papilele gustative cu delicioase porții cu fructe de mare, și exemplele pot continua.
Așadar altă asociere exclusivistă care-ți mănâncă banii, pe care highrolerii îi dau cu mare plăcere pentru că ține de imagine, de unde te afișezi și cu cine. Iar a mânca este o nevoie de bază, așadar o să tot ai ocazia să-ți afișezi stilul de viață exclusivist.
Cazinourile, yachturile și avioanele private sau cum spațiul personal face diferența între bogați și foarte bogați
Toată lumea cunoaște imaginile cu milionarii/miliardarii care-și afișează yachturile în golful din Monaco atunci când Principatul găzduiește cursa de Formula 1 din Monte Carlo. În perioada aceea cazinourile de acolo exultă, sunt înțesate de jucători cu dare de mână care d-abia așteaptă să piardă niște bani pentru a-și confirma statutul.
Așadar să călătorești cu stil este un lucru normal atunci când ai o avere ca un sac fără fund. Pentru astfel de persoane, zborurile comerciale și croazierele de grup pur și simplu nu sunt o opțiune, alegând în schimb să cheltuiască bani pe avioane private și superyachturi luxoase pentru a asigura confortul și luxul suprem.
Avioanele și yachturile private costă mult, însă elita bogătașilor consideră că privilegiul merită mai mult decât prețul, oferindu-le libertatea de a călători când și unde doresc, fără cozi, birocrație aeroportuară sau nevoia de a-și împărți spațiul personal cu alții.
Concluzie
Motivele și obiectivele colaborărilor dintre cazinouri și brandurile de lux sunt adânc înrădăcinate în dorința ambelor industrii de a se adapta la schimbarea preferințelor consumatorilor și la evoluția condițiilor de piață. Pe de o parte, cazinourile caută să atragă un public orientat spre lux, și am văzut că piața asiatică devine lider în consumul de acest tip, care caută ceva mai mult decât jocurile de noroc obișnuite, caută experiența exclusivistă. Pe de altă parte, brandurile de lux văd în cazinouri o platformă de extindere a audienței și de exploatare a unor noi canale de vânzări direct la țintă prin prezentarea produselor lor într-un mediu unic și atractiv, care, la rândul său, le consolidează brandul și le sporește gradul de conștientizare și nevoia de a le deține. Iar acesta este unul din secretele cazinourilor.
Surse: houseofcoco.net, luxurylifestylemag.co.uk