Rick Moonen, (ș)cheful din Vegas

joi, 27 februarie 2014

Rick Moonen nu este tocmai un star de cinema sau vreun „icon” al muzicii pop-rock, dar este o celebritate în industria restaurației din Statele Unite și poate cea mai mare personalitate culinară din Las Vegas. El este cel care a completat mixul de marketing existent în cazinourile de pe Strip și arătat cât de important este gustul în alegerea locului unde să te distrezi și să joci. 

Când vine vorba de bucătari (chefi) celebrii, este adesea înţelept să-i prindem în ascensiune, înainte ca un singur restaurant iubit să se transforme într-un imperiu de nestăvilit şi bucătarul-şef să fie târât afară din bucătărie. Pentru Rick Moonen, acest moment a sosit. După o a doua cursă proaspătă în Top Chef Masters, campionul consacrat al fructelor de mare nu a fost niciodată mai cunoscut ca acum. Spre deosebire de alți chefi de top care sosesc pe Strip după ce și-au creat un nume în altă parte, cariera lui Moonen creşte vertiginos pe baza lucrurilor pe care acesta le face la nivel local. La restaurantul RM Seafood, Mandalay Bay, bucătarul-şef oferă la parter familiarele și îmbietoarele fructe de mare, iar la etaj produse rafinate, pregătite de două bucătării separate. Într-o zi, s-ar putea să vedeți restaurantele cu brandul Rick Moonen în toată țara. Dar pentru moment, doar Vegas poate revendica drepturile pentru acesta. El nu este doar un bucătar celebru, ci faimosul chef din Las Vegas.

Rick Moonen este un chef renumit pentru fructe de mare şi un campion timpuriu al practicilor de pescuit. Moonen a absolvit primul din clasa sa la Institutul Culinar al Americii şi apoi a continuat să lucreze la La Côte Basque, Le Cirque și The Water Club din New York, unde a condus bucătăria timp de şase ani. Apoi a devenit chef executiv şi partener la Oceana, înainte de deschiderea RM-ului din New York, care a câştigat trei stele de la New York Times. În 2005, Moonen a închis restaurantul din New York pentru a deschide Rick Moonen’s RM Seafood and R bar café din Mandalay Bay, Las Vegas.

Moonen este un susţinător devotat al fructelor de mare, cu atenție asupra prezervării mediului, fiind dedicat educării populației cu privire la pericolele rezultate în urma pescuitului excesiv şi la ocrotirea oceanelor. El este unul dintre membrii fondatori ai organizației Chef’s Coalition, și a lui Seafood Choices Alliances şi un membru activ al societăților Wildlife Conservation Society, Seaweb, Share our Strength şi membru al Consiliului Executiv Ecofish. Moonen a fost purtător de cuvânt pentru Caviarul American şi a susținut mai multe discursuri cu privire la  probleme de politică a mediului în Washington DC și New York.

El este în Comitetul de consilieri al Institutului Culinar Francez, membru al Institutului Culinar al Americii, unul dintre editorii activi ai revistei Food & Wine Magazine şi este unul dintre chefii invitați frecvent la James Beard House. În 2010, Moonen a fost finalist în cel de-al doilea sezon Top Chef Masters de la Bravo.

Rick Moonen crede în importanţa cumpărării şi servirii fructelor de mare care provin de la populaţiile de pește abundente, aflate sub gestiuni sănătoase. Tot peştele din meniu său este prins sau crescut într-un mod care nu este dăunător mediului oceanului sau altor creaturi din ocean. Rick Moonen este un suporter puternic al comunităţilor locale de pescuit şi îşi asumă responsabilitatea pentru rolul oamenilor în asigurarea unei oferte diversificate și durabile de fructe de mare.

Cuvântul durabil este ameninţat şi destinat diluării într-o retorică lipsită de sens dacă afacerile mari au mână liberă, în acelaşi mod în care cuvântul organic a devenit un sunet, mai degrabă, decât o mentalitate. Există tendinţa de a ne plânge de mentalitatea industriei de masă din mai multe motive, iar acum este momentul să optăm pentru biomasa sălbatică ne-targetată comestibilă pentru crearea unui mai bun echilibru în oceanele noastre. Fructele de mare pe care le consumăm zilnic sunt foarte limitate. Țintim o minoritate de specii comestibile şi, prin urmare, creăm o presiune incorectă asupra existenţei lor, determinând un viitor incert ale acestor câteva specii exploatate. Există milioane de surse de fructe de mare în lume, dar consumatorii americani aleg confortabil numai cinci tipuri principale de peşte, pentru că asta e ceea ce ştiu şi ceea ce le oferă restaurantele. O alegere foarte limitată, având în vedere că vorbim de milioane de oameni. Mulţi consumatori sunt confuzi şi intimidați de fructele de mare, dar își dau seama de nevoia de a consuma mai multe fructe de mare, care sunt benefice pentru sănătatea lor. Datorită acestui supra-consum al celor cinci categorii principale de peşte (da, acestea sunt categorii largi), iată o listă de bunătăți oceanice delicioase care vor dispărea până în 2048, cu excepţia cazului în care vom purcede la adoptarea unor schimbări drastice: somon, ton, cod, broască țestoasă, biban.

Dacă acești pești nu apar la opţiuni de fructe de mare în restaurante, atunci cei mai mulți vor fi mutați într-o altă secţiune a meniului. Echipa lui culinară a început să introducă câteva soiuri nefamiliare, dar delicioase, de peşte, acesta fiind primul pas în educarea consumatorilor cu privire la alte opţiuni.

Una dintre problemele majore ale consumului de peşte este identificarea unor specii gustoase, dar care sunt dezavantajate din cauza unui nume urât. Una dintre opţiunile pe care le au în prezent în meniu este Wreckfish (Peștele Dezastru) din Florida, dar, din păcate, acesta nu sună atractiv atunci când analizăm ce să servim la cină. Totuși, acest peşte prezintă un profil de proteine delicioase, şi în mâinile potrivite (precum un personal talentat din bucătărie) este un succes extraordinar în farfurie.

Pisicile de mare, Peştele Lup, Peștele Tobă, Cobia, Tautoga, Wahoo sună mult mai distractiv la cină. Pescarii nu au luat în calcul strategiile de marketing atunci când numele acestor pești au fost create. Deci confuzia se îngroașă precum tocana de peşte. Lăsând numele deoparte, există o mulţime de peşti care au același profil de aromă și textură, pe care mulți îl consideră atât de atrăgător la Cei Cinci Mari (somon, ton, cod, broască țestoasă, biban). Şi este timpul să le oferim acestor cinci categorii o pauză — acum! — pentru că suntem în pericol de a le pierde pentru totdeauna. Aceasta este preocuparea lui Rick Moonen.

Chef Rick Moonen, a construit în mijlocul deşertului un model culinar perfecționist cu cine dinamice preparate din cele mai frumoase comori ale mării, dar și prin redefinirea unor alimente obișnuite.

În februarie 2005, Chef Moonen a deschis restaurantul Rick Moonen rm Seafood de la The Shoppes, Mandalay Place, Las Vegas. Restaurantul include un bistro de 250 de locuri şi un bar de sushi, o sală de mese intimă de 80 de locuri, un salon şi mai multe opţiuni pentru servirea mesei în privat. Fructele de mare servite la parter reflectă angajamentul lui Moonen de a servi numai cele mai bune fructe de mare ilustrând rolul său de ambasador pentru practicile de pescuit durabil şi organizarea unei protecții ferme a mediului. La etaj, Rx Boiler Room, care s-a deschis în iulie 2013, combină alchimia de alimente şi băuturi, meniul lui Moonen creând o întoarcere între alimentele clasice confortabile și experienţa creativă şi de ultimă oră.

Moonen crede că oamenii nu vin în Las Vegas doar pentru jocurile de noroc; acum ei își planifică serile în funcție de cină.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *