Radu Caraman, Director General, PAROL GAMES: “Dacă clienții noștri câștigă și noi vom câștiga”

miercuri, 15 iulie 2020

Nu voi tăia din bugetele destinate campaniilor publicitare și a premiilor jackpot pentru a contracara scăderea numărului de clienți și a puterii de buy cauzate de pandemie, ci din contră!”

Radu Caraman

Cu siguranță unul dintre cele mai “vii” interviuri din ultima perioadă. Direct, fără ocolișuri și cu o coerență logic-realistă în tot ceea ce a comunicat în materialul de mai jos, Radu Caraman, directorul general al lui Parol Games, ne propune o abordare a realității din plină pandemie pe care am dori să o vedem la cât mai mulți oameni și companii din domeniul nostru.

Vă rog să ne spuneți câteva cuvinte despre dumneavoastră și experiența pe care o aveți în industria de jocuri de noroc?

Am 33 de ani și o experiență de 15 ani în industria jocurilor de noroc. Practic aș putea spune că este tot ceea ce știu. Un mare avantaj este că nu am sărit peste etapele dezvoltării, începând din poziția de Supraveghetor Jocuri și excaladând până în cea de Director General și Administrator. Cel puțin din acest punct de vedere mă consider un Manager complet. Am început acest traseu în 2006 în perioada în care eram student la Constanța, angajându-mă la Wettpunkt International în funcția de Supraveghetor Jocuri. În 2009 am fost cooptat de către Ritzio Bu devenit apoi Intergame Select, companie ce operează sălile de jocuri Million. Aici m-am definit ca Manager, operând Săli de jocuri în mai multe orașe. Și începând din 2015 am preluat compania Parol Games cu dorința și ambiția pe care le am și astăzi.

Care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știm despre Parol Games? Când s-a înființat, sub ce brand operați sălile dvs de joc, câte săli sunt și unde sunt amplasate geografic în țară?

Compania a fost fondată în 2013 de către domnul Șerban Aurel, continuarea unei activități pe care o desfășura încă din anii ‘90, dar din acel moment s-a conturat brandul Parol Club. Societatea are sediul în Sibiu și face parte dintr-un grup de societăți ce dezvoltă businessuri în domeniile Horeca și Imobiliar. Printre proiectele edificatoare dezvoltate în Sibiu fiind Hotel Parc cu Restaurantul Arini, Hattrick Office Building sau Centrul Comercial Habermann Markt, pe care vă invit să le vizitați cu prima ocazie când ajungeți în Sibiu. Parol Club operează 3 Săli de jocuri în Brăila și Galați și alte 6 locații în colaborare  de tipul Café Bar-Pariuri Sportive, cu un total de 150 de mijloace de joc.

“Clienții noștri trebuie să știe că am luat toate măsurile necesare ca ei să beneficieze de aceeași experiență de joc în condiții de maximă siguranță sanitară”

Ce trebuie să știe clienții care trec pragul sălilor Parol Games după perioada aceasta de lockdown? Care sunt măsurile sanitare și de protecție pe care le-ați luat atât pentru clienți, cât și pentru angajați?

În primul rând trebuie să știe că am luat toate măsurile necesare ca ei să beneficieze de aceeași experiență de joc în condiții de maximă siguranță sanitară. Atât angajații cât și clienții care ne trec pragul se supun măsurilor sanitare actuale, portul măștilor, mănușilor, dezinfectarea, triajul epidemiologic și altele. Pentru distanțarea socială am recurs atât la distanțarea mijloacelor de joc, rezervarea aparatelor în așa fel încât să se respecte distanța între clienți, cât și la montarea de panouri despărțitoare. Personalul este periodic instruit, cât și supravegheat în mod continuu, în așa fel încât atât clienții noștri cât și acesta să fie în deplină siguranță. Cu alte cuvinte nu facem concesii.

“În locațiile noastre se găsesc mijloace de joc pentru toate categoriile de clienți”

Sunt mulți jucători care după perioada aceasta de carantină, să-i spunem, au dus dorul distracției în sălile de joc, alături de prieteni și de atmosfera de voie bună din locațiile landbased, înțelegând cât de grozav este să te distrezi într-o ambianță plăcută, unde să uiți de stresul cotidian. De ce aleg jucătorii sălile dvs de joc pentru a se distra?

Consider că am creat niște locații prietenoase, la noi nu veți găsi acea “atmosferă” întunecată, drept dovadă fiind paleta largă de clienți ce ne trece pragul, ce caută plăcerea de a juca și sentimentul de siguranță. În locațiile noastre se găsesc mijloace de joc pentru toate categoriile de clienți și pentru cei ce sunt nostalgici ce au rămas fideli unor anumite tipuri de sloturi, cât și pentru cei ce vor să încerce ultimile apariții. Încercăm să ținem pasul cu evoluția tehnologică. Avem dezvoltat un sistem de fidelizare prin utilizarea cardurilor ce aduc multiple beneficii și cu siguranță cele mai mari și mai multe jackpoturi din zona unde operăm.

 

Care este conceptul sălilor Parol Games? Care este experiența de joc pe care o poate avea un jucător în sălile dvs?

Avem o abordare diferită aș putea spune și aici mă refer că dialogul este pe primul loc, numărul relativ redus de locații ne dă posibilitatea să fim în permanență printre clienți pentru a lua pulsul atmosferei și pentru a fi în contact în permanență cu aceștia. Încercăm să dăm posibilitatea tuturor să câștige premii mari prin setarea unui număr mare de jackpoturi cu condiții ușor de atins de către oricine și setarea unor procentaje maxime de câștig pentru a avea niște clienți cu adevărat câștigători. Dacă ei câștigă și noi vom câștiga.

Câte aparate operați și care este mixul de joc folosit în sălile Parol Games?

Operăm 150 de mijloace de joc cu mixuri oferite de către Novomatic, EGT, Gamex și Casino Tehnology și Alfastreet. Încercăm să acoperim o arie cât mai largă de mixuri de joc.

Care sunt instrumentele de marketing pe care le utilizați în atragerea clienților și în fidelizarea acestora?

Încercăm să ne fidelizăm clienții prin folosirea sistemului Player Traking, încurajarea jocului prin intermediul cardurilor ce acumulează diverse beneficii, puncte bonus, bani, tichete tombole. Cele mai bune reclame, cu siguranță, sunt câștigurile mari obținute de către clienți și pentru acest lucru, pe lângă abordarea unor procentaje de câștig cât mai mari, am pregătit multe jackpoturi, din care unul atinge suma de până la 100.000 lei. Bineînțeles, suntem prezenți pe rețelele de socializare unde postăm lucrurile interesante din locațiile noastre.

Prin ce vă deosebiți de alte săli de joc? Care vă sunt avantajele competitive?

Am încercat abordarea unui mix de jocuri cât mai diversificat astfel încât să mulțumim întreaga paletă de clienți. Am lucrat mult pentru confortul acestora pe timpul vizitei în locațiile noastre și cu siguranță nu avem competitor care să ne egaleze numărul de extra bonusuri și valoarea acestora.

“Locația din centrul comercial Brăila Mall este cea mai veche și importantă locație a noastră”

De curând ați redeschis una dintre cele mai frumoase săli de joc din țară în cadrul complexului comercial Brăila Mall. Ce ne puteți spune despre Parol Club, ca unul dintre cei mai importanți poli ai distracției din regiune?

Locația din centrul comercial Brăila Mall este cea mai veche și importantă locație a noastră. Aceasta a prins viață odată cu centrul comercial. Pentru că a venit această perioadă în care nu am funcționat, domnul Șerban Aurel și-a dorit să pregătim o surpriză clienților noștri, lucru pe care l-am încurajat și asumat, am hotărât să investim în renovarea sălii din temelii. Am pus accent foarte mult pe confort și bun gust. Și după o muncă de peste două luni în care am întâmpinat întârzieri în livrarea materialelor necesare din cauza pandemiei, am reușit să finalizăm, și cred că rezultatul este foarte bun. Fiind principalul punct de atracție în materie de jocuri de noroc din regiune am hotărât să investim atât în amenajare, cât și în mijloace noi de joc. Este un pariu asumat și am convingerea că va fi unul câștigător.

Care sunt cele mai de succes promoții derulate în sălile Parol Games în acest moment și în perioada următoare?

Începusem înainte de pandemie în demararea unor campanii promoționale în lanț prin acordarea de premii ce constau în autoturisme și premii în bani, am reușit să desfășurăm 30% din ceea ce ne-am propus urmând ca în perioada imediat următoare să continuăm aceste campanii și, cu siguranță, foarte important va fi lansarea noului jackpot în valoare de până la 100.000 lei împreună cu partenerii noștri de la Novomatic.

Care sunt obiectivele prioritare ale lui Parol Games și care este strategia pe care v-o propuneți pe termen scurt și mediu după redeschiderea din 15 Iunie?

Sunt așa de multe carențe legislative încât cred că obiectivul pentru toți cei din industrie va fi acela să închidă anul pe zero. Personal, abordarea mea va fi diferită față de competitori în ideea că nu voi tăia din bugetele destinate campaniilor publicitare și a premiilor jackpot pentru a contracara scăderea numărului de clienți și a puterii de buy cauzate de pandemie, ci din contră.

Ce ne puteți spune despre serviciile Parol Games?

Suntem aproape de clienții noștri și nevoile acestora. În locațiile noastre veți fi întâmpinat de un personal amabil, veți beneficia de liniște și siguranță, veți fi serviți cu produse la protocol, plățile se efectuează indiferent de sume, fără amânări, toate acestea ca experiența de joc să fie cât mai plăcută.

Cum ați descrie echipa Parol Games?

Nu avem personal fluctuant și asta nu înseamnă decât că suntem mulțumiți unii de alții. La nivel administrativ suntem o echipă mica, ceea ce înseamnă că deciziile le luăm rapid. Cu privire la managerierea locațiilor, avem personal care are libertate asumată dacă aș putea spune, în ideea că ne consultăm, dar are și puterea să ia decizii.

Care sunt preocupările pe care le aveți în legătură cu Jocul Responsabil?

Suntem preocupați în permanență de Jocul Responsabil în ideea că cea mai bună cale este să fii prezent printre clienți și să-i identifici pe cei cu probleme, eu personal purtând discuții cu aceștia, încercând să-i ajut să găsească un echilibru. Cunosc foarte bine ce înseamnă dependența de jocuri de noroc și cum funcționează un centru de tratament cunoscând un asemenea caz. Bineînțeles, punem la dispoziția clienților informații de cum pot primi ajutor. Sunt multe de discutat pe tema acestui subiect, dar nu o să-l însușesc pentru a ține un discurs demagogic, cum observ că se practică. No offence!

Care sunt planurile dumneavoastră de viitor?

Având în vedere că parcurgem cu toții o perioadă neclară și nemaîntâlnită trebuie să o facem  pas cu pas în așa fel încât la sfârșitul anului să fim ok. Începând cu următorul an, când probabil piața va cunoaște o nouă așezare, cu siguranță o să adoptăm o dezvoltare radială, centrul fiind Brăila.

Author: Editor

Share This Post On

2 Comments

  1. Bravo Radule felicitari pentru tot ceea ce faci atat pentru angajatii tai cat si pentru clientii tai ,cat si pentru declaratiile date un fata mass media ,bravo tie esti cu desavarsire cel mai bun mánager,director sef si prieten ,esto unicat in tot ceea ce faci

    Post a Reply
  2. Nimeni nu va reusi sa calce in urma ta,nu exista alta persoana sa poata face ceea ce reusesti tu sa faci, bravo tie frate ,ma bucur tare mult ca esti,ai fost si vei ramane la inaltimea asteptarilor melé,Dumnezeu sa-ti da sanatate si spor in tot ceea ce faci

    Post a Reply

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *