Punct de vedere AOPJNR cu privire la dorința statului de a interzice reclama la jocurile de noroc pe TV și pe internet

miercuri, 18 ianuarie 2023

Va prezentăm punctul de vedere al domnului Cristian Pascu, Președinte Executiv al AOPJNR (Asociația Organizatorilor și Producătorilor de Jocuri de Noroc din România) cu privire la intenția statului de a interzice reclama la jocurile de noroc pe TV și pe internet.

Cristian Pascu

Cristian Pascu

Cristian Pascu, Președinte Executiv AOPJNR:

„Încep  prin a vă spune că articolul dvs de luni, 16 ianuarie, “Statul dorește interzicerea reclamei la jocurile de noroc pe TV și internet” prin care ați prezentat inițiativa parlamentară cu efectele negative aferente, a fost unul foarte bun! Ca de obicei, informativ bine documentat!

Vă mulțumesc pentru invitația de a-mi exprima și eu punctul de vedere, în calitate de președinte executiv al AOPJNR și vă mărturisesc că special am evitat să exprim printre primii opinia asociației noastre, care prin specificul ei majoritar de reprezentare land base ar fi sensibil mai puțin afectată, tocmai pentru a permite colegial sectoarelor în plin vizate să își exprime punctul de vedere și să își autoreglementeze măsuri în consecință.

Așa cum ne așteptam, reprezentanții on line care utilizează majoritar aceste canale de comunicare (audio-vizuale), își exprimă opoziția, cel puțin față de interzicerea totală. Pentru ceea ce reprezentăm noi majoritar,  land base-ul, nu ar fi o problemă o diminuare a reclamei în aceste medii de transmitere, dar colegial i-am lăsat pe colegii noștrii mai afectați să caute soluții, să ia o poziție.

Vom urmări în continuare evoluția acestui subiect, dar nu putem accepta ca din cauza exceselor pe care on line-ul le face să fim cu toții blamați și chiar să se ajungă la o interdicție totală a reclamei la fațada locațiilor nostre, de exemplu.

Suntem conștienți că reclama aduce clienți și sunt multe păreri în online care spun „eu aș reduce reclama dacă și alții ar face la fel”, așadar s-a intrat într-o competiție de publicitate care nu face bine industriei noastre  per ansamblu. Trebuie să conștientizăm că o reclamă mai țintită poate ar fi mai bine. Să fii prezent cu meshuri sau bannere de jumătate de bloc în orașe înseamnă asumarea faptului extremei vizibilități, iar noi nu trebuie să fim așa vizibili. Noi oferim servicii de distracție oamenilor și trebuie să avem grijă nu doar la mesaje ci și la felul în care ne prezentăm și mai ales cui ne afișăm. O așa vizibilitate și această concurență în reclame mai înseamnă pentru societate și mesajul “uite ce bine o duc…”. Acest mesaj merge deopotrivă și către autorități, se înțelege…

Haideți să comunicăm mai bine între noi și să începem să facem ceva palpabil, vizibil, să încercăm să luăm presiunea de pe noi.

Vom urmări cu atenție evoluția acestui subiect, pentru că o interzicere totală a reclamei sub orice formă poate afecta negativ și sectorul de land base, lucru pe care nu ni-l dorim. Dar bine ar fi dacă chiar la noi, în locațiile stradale, exagerarea, opulența care se induce prin iluminarea excesivă a vitrinelor de către unii operatori,  ar fi interzisă.

Vizibilitatea excesivă nu poate  caracteriza industria noastră, cel puțin până când o campanie susținută de joc responsabil nu va schimba în timp modul în care suntem percepuți social.

Reamintesc celor care poate nu știu… După criza cea mare de anul trecut prin care în ultima clipă am scăpat de dezastrul previzibil prin impozitarea „câștigurilor” jucătorilor de la 1000 de lei, am trimis următoarele concluzii ale Adunării Generale AOPJNR care a avut loc exact în acea zi de 16 noiembrie 2022:

 

“Bună seara la toată lumea!

Azi ne-a trecut glonțul foarte aproape pe lângă cap!

Dar dacă nu luăm măsuri,  vor urma gloanțe în salve de mitralieră care nu vor mai putea fi evitate!

Soluția imediată de care vorbim de mult dar nu facem nimic:

REDUCEREA DRASTICĂ A RECLAMEI, A DIMENSIUNILOR ACESTEIA, REGLEMENTAREA CONȚINUTULUI!

REDUCEREA VIZIBILITĂȚII STRADALE CÂT ȘI ÎN MEDIA!

PENTRU AMBELE, LAND- BASE ȘI ON-LINE!”





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.