Power Of Scent® vă invită într-o călătorie în jurul lumii. Despre puterea aromelor din cele mai vechi timpuri și până astăzi

miercuri, 4 ianuarie 2023

Marketingul de aromă este astăzi despre beneficiile directe asupra business-urilor, datorită confortului și stării de bine transmise clienților cu ajutorul unor arome ambientale din uleiuri esențiale atent alese. Însă până când toate studiile să dovedească asta, istoria ne arată că aromele au fascinat oamenii încă din cele mai vechi timpuri.

Aromele au venit în Europa din America și Japonia, locurile în care au avut întotdeauna un mare impact. Este suficient să ne amintim de arta „kodo” (arta tămâiei), foarte populară în Japonia. În „kodo” este important să se aleagă aroma care reflectă cu fidelitate natura poemelor, atmosfera lor emoțională, pentru a realiza armonia completă în trinitate. Astfel, hieroglifa este pentru vedere, cuvântul este pentru auz, iar aroma este pentru miros.

Încă din secolul al IV-lea î.Hr. este descris modul în care egiptenii identificau și utilizau parfumurile pentru uz casnic și public. În timpul unor evenimente importante de stat, egiptenii fumau tămâie, pentru că erau convinși că mirosul ei deschide sufletul. Astăzi, tămâia este un element semnificativ în religie, cu peste 2.400 de ani de istorie.

Power Of Scent

Power Of Scent

În timpul construcției templelor în India, în amestecurile materialelor s-au adăugat uleiuri esențiale preparate după rețete secrete, iar acest lucru a creat o atmosferă de prospețime, propice reflecției, liniștii și meditației. De asemenea, au contribuit și la dezinfectarea încăperii. Până în ziua de astăzi, este o tradiție ca bețișoarele parfumate să ardă constant în interiorul oricărui templu.

Atitudinea chinezilor față de arome poate fi observată cel mai bine în scrisorile celebrului filozof chinez Wang Wei din dinastia Tang (618-907) către elevul său: „Aromele au un efect de curățare și regenerare asupra ta, întărind energia și umplându-ți trupul cu pace și liniște.”

În Rusia antică, aromaterapia era tradițională și au amenajat așa-numitul scaun Chepuchin. O cameră mică de lemn („chepuchina”), saturată cu aroma ierburilor aburite, care ajuta oamenii să se vindece de boli. Femeile din clasa burgheză iubeau mușcatele, pentru că se credea că mirosul acestora creează o atmosferă de confort și liniște în casă.

Acestea sunt doar câteva exemple demne de menționat prin care să putem observa că efectele aromelor s-au remarcat încă din cele mai vechi timpuri. Cu toate acestea, mecanismul de recunoaștere și amintire a mirosurilor a rămas până de curând un mister.

Acum știm că celulele receptorilor olfactivi trimit semnale către formațiuni specifice ale bulbului olfactiv, după care impulsurile intră în cortexul cerebral, unde informațiile primite de la diferite tipuri de receptori olfactivi sunt combinate într-un set specific, caracteristic fiecărui miros. Combinația de coduri primite formează un model asemănător mozaicului. Aceste hărți olfactive susțin capacitatea noastră de a recunoaște, analiza și stoca aproximativ 10.000 de mirosuri diferite, iar acest lucru este fascinant, ținând seama că reușim să facem acest lucru în subconștient, fără niciun efort.

Un locuitor obișnuit din mediul urban se confruntă cu o cantitate atât de mare de informații audiovizuale, încât nu o mai poate digera. În schimb, în ceea ce privește al treilea analizor, olfactiv, acesta este mult mai promițător în transmiterea informațiilor în condiții de suprasolicitare generală.

Pe piața europeană, care a descoperit aroma în urmă cu douăzeci de ani, importanța acesteia crește în fiecare an. Într-o oarecare măsură, acest lucru se datorează concurenței acerbe.

Pentru a-l interesa astăzi pe cumpărător, nu mai este suficient ca produsul să fie de înaltă calitate. Astăzi, oamenii dedică o parte considerabilă din timpul liber pentru cumpărături și diverse activități recreative în afara casei, iar această experiență trebuie să le ofere plăcere și să evoce emoții și amintiri plăcute.

Tehnologiile de aromatizare Power Of Scent® răspund așteptărilor clienților printr-o gamă largă de produse, de calitate premium. Difuzoarele de  aromă se diferențiază printr-un design elegant, simplu de încadrat în orice tip de spațiu, iar aromele au capacitatea de a curăța și împrospăta aerul în doar câteva secunde. Pentru mai multe detalii și comenzi, vă invităm să descoperiți noul site: www.powerofscent.ro.





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.