Power Of Scent®:  Cum influențează brandurile comportamentul clienților prin simțul olfactiv

luni, 28 noiembrie 2022

Marketingul senzorial funcționează și numeroase studii de specialitate își îndreaptă tot mai mult atenția asupra acestuia, datorită efectelor incredibile în ceea ce privește comportamentul clienților. Ca memento, v-am mai povestit, în numerele anterioare, că marketingul de aromă acționează asupra celor 5 simțuri ale noastre – văzul, mirosul, atingerea, gustul și auzul, pentru a influența comportamentul nostru.

Power Of Scent

Power Of Scent

Ca diferență majoră, influența mirosului asupra comportamentului nostru se explică prin faptul că acest simț este singurul care nu accesează direct conștiința noastră. Cu alte cuvinte, atunci când inspirăm o anumită aromă, mesajul olfactiv este perceput de inconștientul nostru. Nu trece prin ,,cutia conștiinței”, ci mai întâi trece prin sistemul limbic. Această parte a creierului este sediul emoțiilor noastre, fie că sunt pozitive sau negative și astfel joacă un rol cheie în comportamentul nostru.

Marketingul de aromă funcționează asupra noastră prin trei nivele diferite:

  1. Percepția ofertei – orice este legat de o reacție pur cognitivă, cum ar fi percepția unui produs de o calitate mai slabă sau mai înaltă
  2. Nivelul afectiv – care acționează asupra stării de spirit a clientului;
  3. Nivelul comportamental – care are ca efect decizia de cumpărare.

La Universitatea de Stat din Washington, cercetătorul Eric Spangenberg a examinat, prin intermediul scanărilor, centrele din creier care sunt responsabile de plăcere. Acesta a demonstrat capacitatea remarcabilă a anumitor arome de a încuraja clienții să-și petreacă timpul mai mult într-un spațiu, să cheltuiască mai mult și chiar să revină mai des.

Ca exemplu demn de menționat, în 2008, magazinul universal Harrods din Londra a distribuit douăsprezece parfumuri diferite în departamentele sale de lux. Harrods a fost astfel în concordanță cu abordarea sa privind distribuția: „un divertisment autentic, o experiență completă de cumpărături”. Potrivit lui Harrods, magazinul este la fel de mult un parc de distracție pentru cumpărături, pe cât este un magazin. Sunete, lumini, mirosuri, simțul tactil, animații distractive, totul este conceptu pentru ca vizitatorul să uite de sine. Și ca dovadă că funcționează, Harrods deține recordul de timp petrecut într-un magazin, cu medie de 2 ore și 20 de minute.

Cu atât mai mult, în cazul cazinourilor sau agențiilor de pariuri sportive, acolo unde clienții sunt deja predispuși la a petrece multe ore, confortul oferit de aroma potrivită din încăpere le poate influența decisiv comportamentul. Dacă aroma este de calitate, pe lângă percepția faptului că și locul, în consecință, este unul premium, există avantaje directe și asupra comportamentului clientului/business-ului: intenția de a cheltui mai mult, de a petrece mai mult timp în sala de joc și a prelungi experiența, buna dispoziție și posibilitatea de a rămâne relaxat indiferent de alți factori perturbatori.

Power Of Scent® pune la dispoziția clienților o gamă largă de difuzoare de aromă, pentru orice tip de spațiu (birouri, spații comerciale, cabinete, locuințe, toaletă, mașină etc). Acestea sunt disponibile atât pentru vânzare, cât și pentru închiriere, la prețuri speciale, în funcție de tipul de difuzor ales. Prin intermediul abonamentelor special create și a specialiștilor noștri în arta aromelor, clienții pot alege uleiul esențial natural potrivit tipului de business. Difuzoarele de aromă de la Power Of Scent® se diferențiază printr-un design premium și elegant, simplu de încadrat în orice tip de spațiu. Acestea au capacitatea de a curăța și împrospăta aerul în doar câteva secunde cu arome memorabile. Mai multe detalii despre produsele noastre puteți descoperi pe site-ul: www.powerofscent.ro, acum într-un nou concept, de tip eCommerce.





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.