Pariuri pe MotoGP. De ce Sezonul 2017 este cel mai disputat din istorie?

marți, 25 iulie 2017

de Mircea Panait și Insider

Sporturile cu motor câștigă în popularitate din ce în ce mai mult. La fel și pariurile pe Motorcycle Grand Prix, NASCAR, World Rally Championship și desigur pe Formula 1, cel mai cunoscut dintre sporturile cu motor. Când vine vorba de sporturile motorizate pe două roți, Motorcycle Grand Prix (MotoGP) este regele.

Aflat în al 65-lea an de desfășurare, MotoGP adună de fiecare dată la start așii pasionaților de viteză. Site-ul oficial este motogp.com și este plin de noutăți și evenimente, echipe și motoriști, dar are și o secțiune dedicată piloților deveniți deja legendari ca Giacomo Agostini, Wayne Rainey, Mick Doohan sau Kevin Schwantz. În prezent, suntem la jumătatea sezonului MotoGP 2017, de departe cel mai disputat, complicat și strâns sezon la clasa mare din toate timpurile, cu cele mai multe răsturnări de poziții în clasament și de situații în cursă. La această oră principalul favorit este Marc Marquez @2.00, urmat de Maverick Vinales @3.50 și Valentino Rossi @5.00. Mai sunt de disputat 9 curse, urmând circuitul de la Brno (Cehia) apoi Red Bull Ring, ultima cursă fiind în Spania pe circuitul Ricardo Tormo în luna Noiembrie.

Cum fiecare sport are termenii specifici, iată în continuare explicațiile pe care la găsim la Sportingbet și pe care este bine să le cunoașteți când pariați pe acest sport:

1.) Cine va conduce după primul tur?: În cazul în care cursa este întreruptă şi apoi reluată cu poziţia de start stabilită la calificări, atunci toate pariurile vor fi stabilite în funcţie de pilotul aflat în poziţie de lider după primul tur efectuat după noul start. În cazul în care cursa este întreruptă şi apoi reluată cu poziţia de start în funcţie de poziţia fiecărui participant în momentul întreruperii, atunci toate pariurile vor fi stabilite în funcţie de pilotul care a fost lider după primul tur efectuat după startul iniţial. 2.) La pariurile pe calificări, câştigătorii vor fi stabiliţi în funcţie de timpul oficial de calificare. 3.) Pariuri Head-to-Head (H2H): Calificare: În cazul în care cel puţin unul dintre cei doi piloţi fie nu i-a startul în sesiune sau nu îşi încheie sesiunea individuală cu un timp oficial de tur, toate pariurile vor fi anulate. Cursa: În cazul în care cel puţin unul dintre cei doi piloţi nu se va prezenta la start, toate pariurile vor fi anulate. Dacă unul sau ambii piloţi nu se califică, atunci pilotul care a completat cele mai multe ture va fi considerat câştigător. În cazul în care ambii piloţi nu se vor clasifica şi au completat acelaşi număr de ture, atunci pariurile vor fi anulate. Dacă un pilot este descalificat atunci acesta va fi declarat „învins”. Dacă ambii piloţi sunt descalificaţi, atunci toate pariurile vor fi anulate. 4.) Va ocupa (pilotul X) o poziţie în clasamentul final?: Pariurile vor fi stabilite în funcţie de rezultatele oficiale.

Pariurile importante sunt cele 4 prezentate mai sus, dar există agenții de pariuri care au în ofertă mai multe tipuri de pariuri, ajungând chiar până la numărul de accidente care se va înregistra într-o cursă.

Deși nu putem vorbi de o strategie clară de a paria la MotoGP și știm cu toții că nu există una care să garanteze câștiguri substanțiale, iată mai jos câteva sfaturi, ca puncte de reper:

  1. Studiați cursa. Fiecare desen al unui circuit este diferit și avantajează pe un motorist sau pe altul. Yamaha, Honda și Ducati au circuitele lor, adică există anumite curse în calendarul competițional unde aceste motociclete s-au comportat mai bine în timp (datorită setărilor generale imprimate de echipe) față de concurență. Nu trebuie decât să vă faceți o statistică riguroasă a acestora, informația cu ce motoare au câștigat cu preponderență pe un anumit circuit o găsiți pe internet.
  2. Studiați echipele. De obicei, echipele de uzină au (teoretic) un avantaj față de cele de client. Echipa de uzină Yamaha a rămas constant bună pe marea majoritate a circuitelor, dar are în continuare probleme la palierele de viteză. Se pare că la insistențele lui Rossi au fost montate pe motocicletele de uzină ale constructorului japonez același cadru de anul trecut. Italianul se simte mai bine acum în combinația cadru 2016 – motor 2017. Ducati are o evoluție peste așteptări în acest an. Pur și simplu echipa lui Luigi Dall’Igna pare în formă anul acesta. Au o motocicletă fiabilă, și-a păstrat supremația pe liniile drepte ale circuitelor, realizând în continuare cele mai multe recorduri pe liniile drepte, cu viteze ce depășesc sau se apropie de 350 km/h, în funcție de lungimea palierelor de viteză. Se comportă bine acum pe circuitele virajate, ținând piept cu brio motoriștilor niponi. Honda se confruntă anul acesta cu probleme destul de serioase pe anumite circuite, însă au avut mereu forța să revină. Spre deosebire deYamaha, Honda are o anumită constanță a sa în victorii și evoluții, este un pic mai previzibilă. Un alt mare atuu al echipei sunt piloții, un cuplu sudat de mulți ani, cu doi piloți de top. La celelalte echipe găsim frecvent convulsii și transferuri de piloți de la o echipă la alta. Suzuki, KTM și Aprilia nu pot emite încă pretenții la clasa regină.
  3. Studiați piloții. Asigurați-vă că le știți istoricul. Cei 4 candidați la coroana de campion la clasa mare sunt piloții Yamaha – Valentino Rossi și Maverick Viñales, Marc Marquez de la Honda și Andrea Dovizioso de la Ducati. Fiecare are punctele sale forte și slabe. Amintim pe foarte scurt câteva din atuurile fiecărui pilot. Rossi este cel mai experimentat pilot din MotoGP și idolul tribunelor. Tot ce face pe circuit cu fiecare etapă care trece este istorie pură. Cel mai mare atuu este în același timp și cel mai mare handicap. Aleargă după al 8-lea titlu de campion la clasa mare din anul 2009. Obsesia aceasta, de a mai fi o dată campion, îl macină, dar îi dă și putere. Totul e în mintea lui. Pe el nu-l poate bate nimeni în afară de el însuși și fricile sale. Viñales este un talent. Îl știu de mic, de când era aproape un copil la clasa 125 cm3. De atunci mi-am dat seama că acest copil va ajunge cîndva o legendă a acestui sport. Îi mai trebuie o motocicletă (pe care acum o are), un manager bun și multe curse câștigate care să-i asigure încrederea de care are nevoie. Cred că anul acesta, nu e al lui. Marquez este un fenomen, un talent în stare pură, dar care a fost bine condus de pe margine de tatăl său care s-a implicat activ în viața fiului său. Cele 3 titluri câștigate până acum (2013, 2014 și 2016) fac din el un pilot cu experiență, care nu se mai sperie de nimic, mai ales după clinciurile de anul trecut cu Rossi. Specialiștii îl creditează (după cum ați văzut și mai sus) cu prima șansă la câștigarea titlului. Dovizioso reprezintă surpriza plăcută din acest an și ar fi frumos ca în sfârșit Ducati să câștige un titlu după mulți ani, și mai ales cu un pilot italian la ghidon. Credem că surpriza se poate produce în acest an. Totul depinde mai cu seamă de echipa lui Dall’Igna și parcă mai puțin de Dovi. Fără supărare, dar pilotul italian nu este un mare rider, însă echipa îl poate împinge la victorie.

4. Studiați clasamentul. Pentru cei care pariază pe acest sport, clasamentul este un indicator sensibil.

5. Vremea. Foarte importantă și influențează orice sport care se desfășoară în aer liber. În cazul MotoGP, fiind vorba de viteze mari, pneuri-aderență, factorul vreme este crucial. Atenție! Sunt piloți care adoră ploaia și dacă aveți informații certe că va fi o cursă udă, pariați pe ei. În acest caz recomandările noastre sunt: Cal Crutchlow, Jack Miller sau Danilo Petrucci.

6. Verificați alegerile piloților în ceea ce privește pneurile. Specificațiile Soft-Soft (față-spate) sunt utilizate în special când piloții au în plan să facă o cursă “tare” încă de la început, sperând la crearea unui gap suficient de mare pentru momentul în care pneurile vor ceda, de obicei după mijlocul cursei. Mediu-Mediu este cea mai utilizată specificație de pneuri, însă piloți cu experință mai pun cu succes (Mediu-Hard) pentru a-i ajuta pneul spate către final de cursă. Hard-Hard este o specificație de pneuri riscantă de cele mai multe ori și mai rar folosită pentru că acestea intră greu în temperatură și până atunci nu vei putea face față atacurilor adversarilor, iar când vor fi la temperatura optimă s-ar putea să fie prea târziu.

7. Banca (bugetul). Fiind vorba de 18 curse în sezonul MotoGP, nu riscați totul pe o singură cursă.





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.