Meseriile pierdute din cazinouri

marţi, 28 decembrie 2021

Avansul tehnologic înregistrat la nivel planetar a făcut ca unele meserii să nu mai existe în cazinouri, dar să apară altele!

De-a lungul anilor cazinourile au pierdut din organigrama lor o sumedenie de posturi care au fost inlocuite prin intermediul tehnologiei cu alți oameni, mai puțini, sau chiar cu nici unul, inteligența artificială preluând întru totul controlul în acea zonă în care înainte ar fi lucrat poate zeci de oameni.

cazinouri online

Operare

Cerere mare pentru dealeri de jocuri live

Este natural ca experiența de cazino live să fie cerută în zona de online. Chiar dacă un cazino online nu poate surprinde complet atmosfera dintr-un cazino live, operatorii de gambling online au introdus în ultimii ani această facilitate de a paria online la jocurile live. Asta a însemnat o creștere substanțială a cererii în această zonă. Jocuri precum ruletă, black jack sau baccarat putând fi jucate prin intermediul internetului și a camerelor video având în fața ecranului un dealer.

Camerele și senzorii urmăresc mișcările dealer-ului, cărțile sau bila de ruletă și astfel jucătorul urmărește ce se întâmplă și poate reacționa în timp real. Există, de asemenea, o oportunitate de comunicare între jucător și dealer. Prin urmare, jucătorii de cazinou online live pot experimenta o sumedenie de emoții pozitive din interacțiunea socială care atrage jucătorii într-un cazinou real. Desigur aceste lucruri implică costuri mai mari pentru un operator, dar cei mari investesc în astfel de servicii pentru a-și mulțumii clienții.

Așadar, dacă numărul cazinourilor live în anumite părți ale lumii, precum România, sunt în scădere continuă, și nu prea mai vezi dealeri la mese, ei bine aceștia s-au reprofilat și își fac meseria în fața unei camere video conectată la internet.

Cerere mare pentru terminalele de pariuri

Una din meseriile care au murit este cea în care exista un intermediar între parior și cazinou (operatorul de pariuri) care te ajuta să-ți plasezi pariul – agentul de pariuri. La noi este casiera. În timp această poziție nu va mai exista în cadrul unei companii de pariuri. Totul se va face la terminal. Pe terminal ai toată oferta de pariere, ai cotele, meciurile, sporturile dorite, ofertele speciale. Aceste terminale de pariuri au ajuns să semene precum niște calculatoare bord de pe un avion de linie, au ecrane LCD cu touch, interfață prietenoasă, fotolii comode și totul la îndemână. Nu trebuie decât să-ți plasezi pariul în câteva minute.

Relația cu clienții (Client Service)

Chatbot-ul

Într-unul din articolele scrise în revista noastră sub titulatura de Secretele Cazinourilor, vă aduceam la cunoștință că în Las Vegas, de pildă, există o apetență în ultimii ani a operatorilor de cazinouri live pentru chatboți. Adică o interfață de tip Inteligență Artificială care intermediază legătura între cazinou și clienții săi. Așadar, ne situăm în zona de client service a unui cazinou. Dacă până acum după ce ne cazam la hotel venea cineva din partea departamentului de customer support pentru a ne prelua și prelucra, iată că acum aceste acțiuni sunt realizate cu ajutorul unui chatbot. Avem o imagine feminină agreabilă, de cele mai multe ori, care este cumva omniprezentă în cazinou și în camerele de hotel ale acestuia care ne răspunde la cele mai uzuale întrebări privind programul cazinoului, ce oferte speciale sunt, care este meniul restaurantelor din complex, happy hour, selecția de băuturi, ce spectacole sunt în sălile de evenimente și la ce ore, o multitudine de informații pe care în mod normal ți-ar fi luat ceva timp să le afli și poate ai fi vorbit cu un întreg departament de client service.

Contabilitate și financiar

Automatizarea

Automatizarea proceselor în contabilitate este o realitate. UiPath a fost prima companie care a introdus conceptul de Robotic Process Automation (RPA). Oamenii nu ar trebui să facă muncă de roboți, ci roboții. Este vorba mai ales de operațiunile repetitive, de mutare a unor informații dintr-un excel în altul, sau pentru compilarea mai multor informații și agregarea lor într-un singur loc, sau depunerea declarațiilor contabile. „Se poate automatiza orice proces care se întâmplă într-o aplicație și care nu are nevoie de o decizie obiectivă a unui om, ci doar de o listă de reguli” spunea într-un articol scris în revista noastră acum aproape 2 ani de zile de Eduard Alexandrian, Co-founder 4 secunde.

Așadar robotizarea prin software a proceselor repetitive este o realitate prezentă în activitatea oricărei companii de gambling.

Big Data. Dezvoltarea operațiunilor

Pe vremuri cazinourilor le trebuia o armată de oameni ca să afle o mulțime de informații despre cum decurgeau operațiunile lor, care era gradul de satisfacție a clienților cazinourilor,etc. Acum, prin Big Data afli prin intermediul tehnologiei ce anume îi bucură pe clienți și cum mai poți să câștigi bani în plus de la aceștia. Pe lângă informațiile dvs. personale, cazinourile colectează lucruri precum suma de bani pe care o cheltuiți, orele și datele la care vizitați locația și chiar aparatele dvs. de slot preferate. Prin Big Data cazinourile pot afla ce jocuri sunt jucate mai des și de ce…

Big Data. Securitatea cazinoului.

Big Data sunt folosite de cazinouri și pentru a păstra securitatea în locațiile lor. Cazinourile mențin baze de date masive cu informații despre tranzacții, trișori, angajați și alte persoane care prezintă interes pentru un cazinou. Softul cazinoului corelează bazele de date și recunoaște relațiile care pot să nu fie evidente la prima vedere. Un exemplu poate fi recunoașterea faptului că cineva care aplică pentru un loc de muncă ca dealer de blackjack este de fapt un escroc sau că dealerul de la o anumită masă de joc și un jucător împărtășesc aceeași adresă și număr de telefon, amândoi fiind arestați pentru același caz de fraudă în trecut. Înainte departamentele de Securitate ale cazinourilor aveau o multitudine de angajați în sălile de joc, detectivi particulari, recuperatori, vânători de recompense, etc. Acum totul se realizează în timp real folosindu-se camere video de înaltă definiție, internet, senzori, măsurarea temperaturii de la distanță prin camere de termoviziune, inteligență artificială, programe de recunoaștere facială, programe de realizare a îmbătrânirii sau întineririi, astfel încât să-i depisteze pe cei care încearcă să-și transforme fizionomia folosind machiaje, peruci, etc.

„Tehnologia ne-a îmbunătățit capacitatea de a urmări clienții și angajații noștri”, a declarat Steve Wynn.

Big Data. Resurse Umane.

Verificarea angajaților se face acum mult mai ușor. Viața oamenilor nu mai este la fel de intimă ca în trecut. Cazinourile îți pot afla trecutul printr-o simplă apăsare de buton. Nimic din trecutul tău nu mai poți ascunde fără ca cei de la HR să nu afle într-un final.

Urmărirea angajaților este de asemenea mult mai precisă. Acum este mult mai greu să ascunzi lucruri despre tine și despre trecutul tău. Departamentul de Resurse Umane nu mai este așa de “orb” cum era înainte. Verificarea documentelor primite de la candidați nu mai este așa greu de realizat.

Big Data. Logistica și Managementul documentelor.

În trecut cazinourile foloseau tone de documente în procesul lor de funcționare/operare, gestionarea atâtor hârtii fiind un adevărat coșmar. Acum toți acei oameni care manipulau hârtii și pregăteau teancuri de documente pentru bunul mers al companiei nu mai există. Acum se folosesc softuri de gestiune documente performante și multe documente electronice, renunțându-se treptat la hârtie.

Inteligența artificială și Jocul Responsabil

În anii `80 -`90 programele de responsabilitate în ceea ce privește jucătorii cu probleme de adicție erau realizate greu, cu eforturi logistice consistente și de cele mai multe ori doar pentru a bifa și acest aspect fără prea multe urmări practice. Acum Jocul Responsabil a devenit o direcție strategică pentru diverse companii care privesc serios și pe termen lung acest subiect, alocând resurse financiare și umane consistente pentru a elimina veniturile provenite din „harmful gambling” și au investit în tehnologii prin care să deceleze în timp util un comportament excesiv.

Acum operatorul de gambling îi depistează prin Inteligența Artificială pe acei jucători problemă, îi sfătuiesc să aibă un comportament mai echilibrat, iar prin serviciile asigurate de psihologi angajați expres pentru acest lucru, oamenii sunt salvați mai ușor din ghearele unui potențial joc compulsiv care le-ar fi putut strica viitorul.

Iată că de-a lungul deceniilor cazinourile au pierdut mulți oameni care practicau meserii care acum nu mai au căutare. Unii s-au reprofilat și s-au specializat în cadrul acelorași cazinouri, păstrându-si locurile de muncă, în timp ce alții și-au pierdut locul în organigramă definitiv. Viața merge înainte, tehnologia este încorporată de cazinouri pentru a-și dezvolta afacerile și pentru a ține pasul cu vremurile. Pentru noi, oamenii va fi greu dar nu imposibil să ne accesăm din ce în ce mai des capacitatea de a ne reinventa pentru a supraviețui cu succes pe viitoarea piață a muncii din secolul XXI. 

Surse: laserfiche.com, casinoinside.ro, theedinburghreporter.co.uk

 





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *