Marketing la Nivel de Subconștient, Influența Muzicii și a Aromelor în Afacerea cu Jocuri de Noroc

joi, 24 martie 2016

În data de 25 februarie, în timpul Congresului de Gaming din Georgia, Tbilisi, președintele companiei STORM MEDIA, care oferă servicii complete de audio & video si aroma marketing, Edgar Isaakyan a fost unul dintre principalii interlocutori care a discutat pe tema “Marketing la Nivel de Subconștient, Influența Muzicii și a Aromelor în Afacerea cu Jocuri de Noroc”. Prin prezenta vă aducem la cunoștință prezentarea lui Edgar Isaakyan pe această temă importantă care, cu siguranță, va interesa reprezentanții români ai mediului de afaceri din domeniul jocurilor de noroc.

Audio-marketingul este o direcție, dacă nu chiar o știință separată, care analizează impactul muzicii asupra comportamentului clienților. Muzica influențează starea noastră de spirit, conștiința și comportamentul, și ne determină să realizăm anumite acțiuni. Impactul poate fi atât pozitiv cât și negativ. Specialiștii în marketing au început să manipuleze potențialul muzicii, ducând astfel la nașterea unei noi direcții denumită audio-marketing.

Muzica este utilizată deja de ceva timp ca instrument de creștere a vânzărilor. Playlist-ul cu muzică ambientală trebuie creat cu foarte mare atenție. Un playlist nu trebuie să fie creat de angajați în funcție de preferențele lor, iar posturile de radio și TV nu sunt o soluție bună pentru spațiile comerciale, putând cauza clienților o stare de nemulțumire. Un playlist creat corect ne permite să manipulăm starea de spirit, să creăm o atmosferă adecvată și să creștem timpul petrecut de client în spațiul dumneavoastră. În urmă cu câțiva ani audio-marketingul nu era considerat ca o ustensilă importantă de marketing, dar în această etapă de dezvoltare, realitatea este radical diferită – muzica ambientală corectă este o ustensilă foarte importantă de sporire a vânzărilor.

Majoritatea cazinourilor arată la fel, și din această perspectivă o strategie corectă de audio-marketing este, de asemenea, o ustensilă utilă în accentuarea personalității. Pentru a înțelege imensul potențial al muzicii, să subliniem principalele 3 funcții ale acesteia: reprezentativă, influentă și creativă.

Prima funcție – reprezentativă. Muzica pe care o difuzați în spațiul dumneavoastră transmite informații despre dvs. Fiecare activitate are o personalitate, sau cel puțin ar trebui să aibă scopul de a-și lăsa o amprentă unică și diferită față de celelalte pentru a putea fi recunoscută cu ușurință. Un playlist personalizat creat de specialiști vă va ajuta să vă scoateți în evidență caracterul unic.

A doua funcție – influentă. De obicei, când intrăm într-un spațiu comercial petrecem mai mult timp  în locurile în care ne simțim confortabil. De obicei, acestea sunt spațiile comerciale în care un fundal muzical bine creat este în armonie cu designul interior.

A treia funcție – creativă. Cu muzica adecvată putem crea o atmosferă și o stare de spirit corectă.

Există câteva direcții ale muzicii utilizate de specialiștii în marketing. Indie se potrivește în magazinele moderne; Lounge este un gen universal și se potrivește în sălile de așteptare, cafenele, magazine, etc;  Pop – pentru magazinele alimentare și magazinele de haine pentru adulți. Casual se folosește în magazinele care nu au un grup țintă anume (un mix de hit-uri din diferite domenii și generații); dance – se potrivește în magazinele de îmbrăcăminte pentru tineri; business – este muzica adecvată pentru magazinele de bijuterii, magazinele de îmbrăcăminte clasică și scumpă, în centrele de afaceri, săli (include genuri muzicale precum jazz, trip-hop, etc). Pentru cazinouri cea mai bună soluție ar fi genul de muzică deep vocal house.

Un playlist corect creat pentru fiecare cazinou în parte trebuie să respecte următoarele obiective:

  • Crearea unei semnături personale. Pentru a fi recunoscută muzica ambientală trebuie să fie în armonie cu următorii factori – servicii; iluminare, arome, design interior, grup țintă, etc.
  • Impact asupra comportamentului clienților. Cu ajutorul unui playlist creat corect vă puteți relaxa clienții și îi puteți determina să petreacă mai mult timp în spațiul dumneavoastră.
  • Îmbunătățirea serviciilor oferite de angajați. Angajații dv. devin și ei obosiți și nervoși. Un playlist creat corect vă va ajuta angajații să se simtă fresh și calmi.

Majoritatea persoanelor consideră o soluție posturile de radio speciale sau playlist-urile create de ei, ceea ce este doar o iluzie.

De ce?

  • Posturile radio distrag clienții. Știrile, conversațiile dintre DJ nu îi ajută să se concentreze.
  • Posturile radio deranjează. Calitatea slabă a cântecelor, genurile diferite, ritmicitatea și tonalitatea diferite pot genera emoții negative.
  • Reclamele altora pe teritoriul dumneavoastră. Posturile radio câștigă din reclame. Reclamele difuzate în mod frecvent deranjează clienții, și există și riscul difuzării pe teritoriul dumneavoastră a reclamelor concurenței.
  • Posturile radio și un playlist creat într-un mod neprofesionist vor avea un impact negativ asupra imaginii dvs.

Armonia imaginii este rețeta succesului. Drept urmare, concluzia este că doar specialiștii în audio-marketing ar trebui să creeze un astfel de fundal muzical. Ei analizează grupul țintă, specificul spațiului și doar apoi creează un playlist, volumul optim și echipamentul. Playlist-ul trebuie să fie flexibil, să schimbe ritmicitatea în funcție de ora din zi și de alți factori.

Un fundal muzical creat corect accentuează caracterul unic al cazinoului dvs. în rândul concurenților. De asemenea, este foarte important să înțelegeți că pentru a obține efectul maxim, nu este suficient să difuzați un playlist creat într-un mod profesionist. Din această perspectivă o importanță majoră o are calitatea sunetului, ceea ce înseamnă echipament de sunet adecvat și instalare corectă.

Diverse studii și sondaje de piață arată legătura dintre muzica din spațiile comerciale și beneficiile comerciale.

–           Creșterea brută a vânzărilor ca urmare a muzicii din magazin;

–           Creștere cu 22 de minute a timpului petrecut ca urmare a ascultării unor melodii bune adecvate imaginii spațiului;

–           91% din intenția clienților de a cheltui mai mulți bani se datorează muzicii;

–           utilizarea muzicii pentru a obține o experiență pozitivă poate duce la loialitatea sporită față de un brand.

Doar în spațiile în care fundalul muzical este creat într-un mod profesional se poate crea o atmosferă psihologică adecvată care va ține clienții înăuntru și îi va stimula să revină cu plăcere.

În ceea ce privește aroma-marketingul, putem spune că împreună cu audio-marketingul, în etapa actuală de dezvoltare, a devenit un element foarte important pentru o afacere de succes. Principalul scop al aroma-marketingului este de a avea impact asupra emoțiilor clienților. Prin gestionarea emoțiilor lor le controlați comportamentul.

Interacționăm cu lumea prin cele cinci simțuri și le utilizăm pentru a obține experiențe uimitoare: imagini, sunete, atingeri, gusturi și arome. Simțul mirosului este modul cel mai eficient de a crește senzația de plăcere a clientului. Mirosul este cea mai puternică unealtă de comunicare cu clienții la nivel emoțional și la nivel de amintiri.

Cel mai important element al mirosului este FUNCȚIA DE ÎNTÂMPINARE a acestuia, care are un potențial psihologic major. Prima impresie despre spațiul dv. se formează de la intrare în baza mirosului emanat. Această funcție oferă mirosului o foarte mare importanță, deoarece nu va mai exista a doua șansă de a oferi o primă impresie. De aceea odorizantele trebuie plasate la intrări/ieșiri.

Conform rezultatelor cercetărilor efectuate de Facultatea de Economie Hanken (Hanken School of Economics), Helsinki, Finlanda, mirosul poate:

  • crește timpul petrecut de client într-un spațiu comercial cu 15-20%;
  • crește profitul cu 10-30%;
  • reduce stresul cu 20-30%;
  • crește revenirea cu 15-20%;
  • crește de două ori randamentul;
  • neutraliza toate mirosurile neplăcute până la 100%.

 

Cercurile științifice din societățile vestice analizează în permanență mirosurile, descoperind noi posibilități. Conform cercetării comune a Universității Rutger, institutului The sense of smell și Fundației de Tratament și Cercetare The Smell and Taste:

  • Oamenii își amintesc de 100 de ori mai mult ceva ce au mirosit decât ceva ce au văzut, auzit sau atins;
  • Simțul mirosului se păstrează 60% corect după un an în timp ce memoria vizuală doar 40%;
  • Mirosul poate spori energia și starea de bine cu 40% atunci când suntem expuși la mirosuri plăcute.

Mirosul folosit în orice spațiu comercial trebuie sa fie natural și sigur, spre deosebire de aerosolii ieftini, pentru a nu cauza alergii sau efecte secundare în cazul contactului cu alimentele.

De asemenea, este foarte important să accentuăm faptul că mirosul nu trebuie să fie intens. În cazinouri este mai bine să se instaleze un odorizant la intrare, deoarece prima impresie a clientului se formează chiar de la intrare, generând o amintire de durată, pozitivă și emoțională.

Pentru a concluziona, putem spune că o selectare corectă a fundalului audio și aromatic pentru cazinoul dvs. va avea un rol important din perspectiva unicității și recunoașterii brandului dumneavoastră. Audio – și aroma-marketing care au pătruns în sectorul afacerilor cu jocuri de noroc din sectorul retail la etapa actuală a dezvoltării fac parte integrantă din activitatea respectivă.

 

 

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *