Las Vegas, the History (Part 1)Istoria Las Vegasului, partea I

miercuri, 29 iunie 2011

This city doesn’t need an introduction. It is the most famous gambling city in the World, but its history was a fuss! Here we begin a long series of its in-detail backgrounds…

The City

The first reported European visitor to the Las Vegas Valley was Raphael Rivera in 1829. Las Vegas was named by Spaniards in the Antonio Armijo party, who used the water in the area while heading north and west along the Old Spanish Trail from Texas. In the 19th century, areas of the valley contained artesian wells that supported extensive green areas or meadows (vegas in Spanish); hence the name Las Vegas.

John C. Frémont traveled into the Las Vegas Valley on May 3, 1844, while it was still part of Mexico. He was a leader of a group of scientists, scouts, and observers for the United States Army Corps of Engineers. On May 10, 1855, following annexation by the United States, Brigham Young assigned 30 missionaries of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints led by William Bringhurst to the area to convert the Paiute Indian population to Mormonism. A fort was built near the current downtown area that served as a stopover for travelers along the “Mormon Corridor” between Salt Lake and the briefly-thriving colony of saints at San Bernardino, California. Mormons abandoned Las Vegas in 1857, during the Utah War.

Las Vegas was established as a railroad town on May 15, 1905, when 110 acres (44.5 ha) owned by the San Pedro, Los Angeles and Salt Lake Railroad was auctioned off in what is now downtown Las Vegas. Among the railroad’s most notable owners and directors were Montana Senator William A. Clark, Utah U.S. Senator Thomas Kearns, and R.C. Kerens of St. Louis. Las Vegas was part of Lincoln County until 1908, when it became part of the newly-established Clark County. The St. Joan of Arc Catholic Church near 4th and Bridger in downtown was founded in 1910. Las Vegas became an incorporated city on March 16, 1911; Peter Buol was the first mayor.

Las Vegas started as a stopover on the pioneer trails to the west, and became a popular railroad town in the early 20th century. It was a staging point for mines in the surrounding area, especially those around the town of Bullfrog, that shipped goods to the rest of the country. With the proliferation of the railroads, Las Vegas became less important, but the completion of the nearby Hoover Dam in 1935 resulted in growth in the number of residents and increased tourism. The dam, located 30 mi (48 km) southeast of the city, formed Lake Mead, the US’s largest man-made lake and reservoir. Today, tours are offered into lesser-known parts of the dam. The legalization of gambling in 1931 led to the advent of the casino hotels for which Las Vegas is famous. Major development occurred in the 1940s, „due almost entirely” to the influx of scientists and staff from the Manhattan Project, an atomic bomb research project of World War II. Atomic test watching parties were sometimes thrown. American organized crime figures such as Benjamin „Bugsy” Siegel and Meyer Lansky managed or funded most of the original large casinos. The rapid growth of Las Vegas is credited with dooming Galveston, Texas; Hot Springs, Arkansas; and other major gaming centers in the 1950s.

Businessman Howard Hughes arrived in the late 1960s and purchased many casino hotels, as well as television and radio stations in the city. Legitimate corporations began to purchase casino hotels as well, and the mob was run out by the federal government over the next several years. The constant stream of tourist dollars from the hotels and casinos was augmented by a new source of federal money from the establishment of what is now Nellis Air Force Base. The influx of military personnel and casino job-hunters helped start a land building boom which is now leveling off.

The Strip

The first casino to be built on Highway 91 was the Pair-o-Dice Club in 1931, but the first on what is currently the Strip was the El Rancho Vegas, opening on April 3, 1941, with 63 rooms. That casino stood for almost 20 years before being destroyed by a fire in 1960. Its success spawned a second hotel on what would become the Strip, the Hotel Last Frontier, in 1942. Organized crime figures such as New York’s Bugsy Siegel took interest in the growing gaming center leading to other resorts such as the Flamingo, which opened in 1946, and the Desert Inn, which opened in 1950. The funding for many projects was provided through the American National Insurance Company, which was based in the then notorious gambling empire of Galveston, Texas. Several decades ago, Las Vegas Boulevard South was called Arrowhead Highway, or Los Angeles Highway. The Strip was reportedly named by Los Angeles police officer Guy McAfee, after his hometown’s Sunset Strip.

In 1968, Kirk Kerkorian purchased the Flamingo and hired Sahara Hotels Vice President Alex Shoofey as President. Alex Shoofey brought along 33 of Sahara’s top executives. The Flamingo was used to train future employees of the International Hotel, which was under construction. Opening in 1969, the International Hotel, with 1,512 rooms, began the era of mega-resorts. The International is known as the Las Vegas Hilton today.

The first MGM Grand Hotel and Casino, also a Kerkorian property, opened in 1973 with 2,084 rooms. At the time, this was one of the largest hotels in the world by number of rooms. The Rossiya Hotel built in 1967 in Moscow, for instance, had 3200 rooms; however, most of the rooms in the Rossiya Hotel were single rooms of 118 sq. ft (roughly 1/4 size of a standard room at the MGM Grand Resort. On November 21, 1980, the MGM Grand suffered the worst resort fire in the history of Las Vegas, killing 87 people as a result of electrical problems. It reopened eight months later. In 1986, Kerkorian sold the MGM Grand to Bally Manufacturing, and it was renamed Bally’s. The Wet ‘n Wild water park opened in 1985 and was located on the south side of the Sahara hotel. The park closed at the end of the 2004 season and was later demolished.

The opening of The Mirage in 1989 set a new level to the Las Vegas experience, as smaller hotels and casinos made way for the larger mega-resorts. These huge facilities offer entertainment and dining options, as well as gambling and lodging. This change affected the smaller, well-known and now historic hotels and casinos, like The Dunes, The Sands the Stardust, and the Sahara. In 1995, following the death of Dean Martin, the lights along the Strip were dimmed in a sign of respect to him. This was repeated in 1998 in honor of the recently deceased Frank Sinatra. In 2005, Clark County renamed a section of Industrial Road (south of Twain Avenue) as Dean Martin Drive, also as a tribute to the famous Rat Pack singer, actor, and frequent Las Vegas entertainer.


In our next episode, we’ll look at the rise of the El Rancho and the Flamingo, and also write a portrait of Benjamin “Bugsy” Siegel.Las Vegas nu necesită vreo introducere. Este cel mai cunoscut oraş din lume în ceea ce priveşte jocurile de noroc, însă istoria sa a fost plină de controverse. Acesta este începutul unei serii de poveşti despre trecutul său…


Primul European care în mod clar a păşit în Valea Las Vegas a fost Raphael Riviera, în anul 1829. A fost numit “Las Vegas” de către spaniolii din partidul lui Armillo Armajo, ce foloseau apa în timp ce mergeau la nord şi vest de vechea cale ferată dinspre Texas. În secolul 19, în zonă erau numeroase izvoare ce ţâşneau din pământ care favorizau creşterea plantelor verzi în zonă, vegas în spaniolă; astfel a apărut numele Las Vegas.

John C. Fremont a ajuns în valea Las Vegas pe 3 Mai 1844, când încă era parte din Mexic. El era liderul unui grup format din oameni de ştiinţă, cercetaşi şi observatori din cadrul Departamentului de Inginerie din Armata Americană. Pe 10 Mai 1855, urmărind anexarea zonei de către SUA, Brigham Young a trimis 30 de misionari ai Bisericii lui Iisus Hristos a Sfinţilor din Zilele din Urmă conduşi de William Bringhurst să-i convertească la credinţa mormonă pe indienii Paiute. Un fort a fost construit în zona actualului centru al oraşului ce servea drept punct de oprire pentru călătorii ce străbăteau “Culoarul mormon”, dintre Salt Lake şi prospera colonie a sfinţilor San Bernardino, din California. Mormonii au abandonat Las Vegas-ul in 1857, în timpul Războiului pentru Utah.

Las Vegas a fost înfiinţat ca oraş-gară unde azi este centrul oraşului pe 10 Mai 1905, când 110 acri de teren (44,5ha)  deţinut de căile ferate din San Pedro, Los Angeles şi Salt Lake au fost vânduţi la licitaţie. Între cei mai importanţi deţinători ai căii ferate se număra senatorul de Montana, William A. Clark, senatorul de Utah, Thomas Kearnes ori cel de St.Louis, R.C. Kearnes. Las Vegas a fost parte a districtului Lincoln până în 1908, când a devenit parte a nou-înfiinţatului district Clark. Biserica Catolică St.Joan of Arc şi Bridger din centrul oraşului au fost construite în 1910. Las Vegas a devenit un oraş unit pe 16 Martie 1911; Peter Buol a fost primul primar al oraşului.

Las Vegas a apărut ca gară a pionierilor ce călătoreau spre Vest şi a devenit un oraş-staţie important la începutul secolului 20. A fost un punct de cotitură pentru minele din zonele învecinate, în special din jurul oraşului Bullfrog, pentru transportul bunurilor către restul ţării. Odată cu răspândirea căilor ferate şi în alte zone, interesul pentru Las Vegas a scăzut dar începerea construcţiei barajului Hoover în 1935, a dus la creşterea numărului locuitorilor şi la dezvoltarea turismului. Barajul, aflat la 48 de km sudest de oraş, a format lacul Mead, cel mai mare lac şi rezervor de apă construit de mâna omului. La oră actuală, turiştii pot beneficia de tururi ale lacului în zone mai puţin cunoscute. Legalizarea jocurilor de noroc în 1931 a dus la apariţia hotelurilor-cazinouri pentru care Las Vegas este renumit. O dezvoltare majoră a avut loc în anii ’40, datorată aproape în totalitate fluxului mare de cercetători şi personal adiţional ce lucrau la proiectul Manhattan, proiect de cercetare pentru construcţia bombei atomice, în timpul celui de-al doilea război mondial. Echipele de testare a bombei erau uneori date la o parte. Figuri ale crimei organizate americane precum Benjamin “Bugsy” Siegel sau Meyer Lansky administrau sau finanţau majoritatea cazinourilor. Dezvoltarea rapidă a oraşului Las Vegas a fost creditată de băncile Galveston, Texas, Hot Spings şi Arkansas sau alte centre importante ale jocurilor de noroc.

Omul de afaceri Howard Hughes a cumpărat la sfârşitul anilor ’60 majoritatea hotelurilor-cazinou, dar şi televiziunea şi radioul din oraş. Corporaţii legitime  au început să cumpere şi ele hoteluri, iar mulţimea era dirijată de guvernul federal în următorii ani. Cantitatea constantă de bani din partea turiştilor a fost dublată de o nouă sursă de finanţare din partea statului, odată cu apariţia a ceea ce este acum baza militară Nellis Air Force. Fluxul de personal militar şi de vânători de slujbe la cazinouri a ajutat la o adevărată explozie în materie de dezvoltare.

The Strip

Primul cazinou construit pe autostrada 91 a fost Pair-o-dice în 1931, dar primul apărut unde acum este The Strip a fost El Rancho Vegas, deschis pe 3 Aprilie 1941, având 60 de camere. Acesta din urmă a funcţionat timp de aproape 20 de ani, până când a fost distrus într-un incendiu. Succesul lui a determinat apariţia unui al doilea hotel, unde urma să apară The Strip, hotelul the Last Frontier, deschis în 1942. Figuri ale crimei organizate precum Bugsy Siegel din New York şi-au arătat interesul pentru dezvoltarea continuă a zonei, prin construcţia altor locuri pentru distracţie precum Flamingo, deschis în 1946, sau Desert Inn, din 1950. Finanţarea multor proiecte s-a putut realiza prin intermediul Companiei Naţionale de Asigurări, ce se baza pe raiul jocurilor de până atunci din Galveston, Texas. Cu câteva zeci de ani în urmă, South Boulevard din LV a fost numit autostrada Arrowhead, sau autostrada L.A.

The Strip a fost numită astfel de către agentul de poliţie din L.A. Guy McAffee după Sunset Strip din oraşul său natal. În 1968, Kirk Kerkonian a cumpărat cazinoul Flamingo şi l-a angajat pe Alex Shoofey,vice-preşedintele lanţului hotelier Sarah, ca preşedinte. Alex Shoofey a adus cu el şi 33 de oameni din conducerea Sarah Hotels. Flamingo a folosit pentru a instrui angajaţi pentru International Hotel ce era încă în construcţie. Deschis în 1969, International Hotel cu ale sale 1.512 camere, a deschis era megaconstrucţiilor.

International Hotel este cunoscut azi drept Hiltonl LV. Primul Grand Hotel şi Cazinou MGM i-a aparţinut lui Kerkonian şi s-a deschis în 1973 – avea nu mai puţin de 2.084 camere. La acea vreme, era cel mai mare hotel din lume, după numărul de camere. Hotelul Rossya construit în 1967 în Moscova, de exemplu, avea 3.200 de camere, dar majoritatea camerelor erau single şi aveau aproximativ un sfert din dimensiunea unei camere standard din MGM hotel. Pe 21 Noiembrie 1980, Grand Hotel a suferit cele mai mari pagube în urma unui incendiu ce a ucis 87 de persoane, ca urmare a unor probleme la instalaţia electrică. S-a deschis însă 8 luni mai târziu. În 1986, Kerkonian a vândut hotelul lui Bally Manufacturing şi a fost redenumit Ballyas. Parcul acvatic Wetana Wild a fost deschis în 1985 şi se găsea în partea de sud a hotelului Sarah. El s-a închis în 2004 şi mai târziu a fost demolat.

Deschiderea hotelului Mirage în 1989 a dus ideea de Las Vegas la un alt nivel, hotelurile şi cazinourile mici lăsând loc construcţiilor gigantice. Numeroasele facilităţi ofereau atât cazare şi masă cât şi distracţie şi jocuri de noroc. Această schimbare a afectat afacerile mici, dar au luat naştere cazinouri legendare precum Dunes, Sands and Stardust sau Sahara. În 1995, când Dean Martin a murit, toate luminile de pe Strip s-au stins în memoria lui. Acest lucru s-a repetat în 1998, la moartea lui Frank Sinatra. În 2005, Clarck County a schimbat denumirea unei părţi din Industrial Road în Dean Martin Drive, în onoarea faimosului cântăreţ din Rat Pack, actor şi om de divertisment din Vegas.

În următorul episod, ne vom concentra atenţia către El Rancho şi Flamingo, şi de asemenea, vom face o descriere a lui Benjamin Bugsy” Siegel.


Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.