Influența Inteligenței Artificiale asupra Gamblingului
Influența Inteligenței Artificiale (IA) asupra gamblingului începe să-și facă simțită prezența în mod pregnant. Rolul jucat de Inteligența Artificială în creșterea veniturilor cazinourilor, în customer supportul din online gambling, în marketingul de casino sau în aplicarea cu succes a principiilor jocului responsabil va face din IA o investiție obligatorie în anii ce vor urma în rândul operatorilor de jocuri de noroc offline și online.
Companiile de jocuri de noroc colectează cantități masive de date despre clienții lor – de la cum și unde se joacă până la ce facilități se bucură. Companiile de gambling din ziua de azi trebuie să valorifice această bogăție de informații pentru a oferi valoare clienților lor și pentru a spori atât rentabilitatea investiției, cât și loialitatea față de brand. Aici intervine IA.
Ce este IA (inteligența artificială)
Inteligența Artificială (IA) se referă la simularea inteligenței umane în mașini care sunt programate să gândească ca oamenii și să imite acțiunile lor. Termenul poate fi, de asemenea, aplicat oricărei mașini care prezintă trăsături asociate cu mintea umană, cum ar fi învățarea și rezolvarea problemelor. Caracteristica ideală a Inteligenței Artificiale este capacitatea sa de a raționaliza și de a întreprinde acțiuni care au cele mai mari șanse de a atinge un obiectiv specific. Un subset de inteligență artificială este învățarea automată, care se referă la conceptul conform căruia programele de computer pot învăța și se pot adapta automat la noile date fără a fi asistate de oameni. Tehnicile de învățare profundă permit această învățare automată prin absorbția unor cantități uriașe de date nestructurate, cum ar fi text, imagini sau videoclipuri. 1
Analiza datelor din cazinouri ar trebui să mărească veniturile acestora
Un punct important în analiza influenței inteligenței artificiale asupra gamblingului este analiza comportamentului jucătorilor de ani și decenii, obiceiurile jucătorilor au fost evaluate de mai mulți ani în cazinourile terestre (land-based). Printre cele mai vechi instrumente utilizate de cazinourile live și sălile de jocuri în acest sens au fost (și sunt) cardurile și programele de loialitate în combinație cu sistemele de baze de date computerizate. Prin intermediul acestora cazinourile încearcă să afle mai multe lucruri despre comportamentul clienților lor, cum ar fi să spunem: de ce clientul selectează anumite jocuri, de ce schimbă jocurile sau de ce nu mai joacă?
Prin analiza acestor date cazinourile pot identifica anumite tendinte. De exemplu, cazinourile pot deduce ce elemente ale unui joc mărește popularitatea unui joc sau modul în care dispunerea meselor din sala de joc influențează selecția jucătorilor. Furnizorii colectează și analizează datele pentru a menține jucătorii la masa de joc (aparatul de joc) pe termen lung și pentru a maximiza profiturile. De aceste date nu profită doar cazinourile, ci și clienții lor, pentru că jucătorii pot beneficia de avantajele unei experiențe de joc personalizate sau de oferte promoționale mai generoase.
Suportul IA în online gambling a devenit o obișnuință
Posibilitățile de suport pe care le oferă inteligența artificială pe site-urile de jocuri de noroc online sunt mult mai mari. Și asta nu se întâmplă pentru un număr mic de jucători (cum ar fi cei menționați mai devreme, care folosesc programe de loialitate), ci pentru toți jucătorii. Activitățile clienților cazinourilor online pot fi urmărite și analizate pe baza conturilor lor de utilizator. În viitor, va exista posibilitatea unei utilizări mai bune a acestei tehnologii, deoarece atunci când jucătorii intră virtual în cazinoul online mediul de acolo este unul personalizat în funcție de nevoile specifice ale fiecărui client. Sistemul cunoaște jocurile preferate și le oferă ușor accesibile cu un singur clic. Comparativ cu un cazinou landbased, cazinoul online câștigă din punct de vedere al confortului, accesibilității și familiarității.
Citeste si „Narcis Nedelcu : “Aș dori să joc cât mai multe turnee live în viitorul apropiat”
Inteligența Artificială este un instrument de marketing
Indiferent dacă vorbim de offline sau online IA oferă pentru departamentele de marketing cantități enorme de informații care trebuie utilizate eficient în operațiunile de marketing ale companiilor. Analistul acestor date îi va spune marketingului când e momentul potrivit pentru a întreprinde o anumită acțiune de marketing, cui se va adresa cu ofertele sale (care este publicul țintă), cât timp să dureze campania de marketing, câți bani să cheltuie cu acea campanie și care vor fi veniturile preconizate a fi obținute. Dacă în trecut marea problemă a departamentelor de marketing era sărăcia de informații, acestea se obțineau greu, cu eforturi, în ziua de azi marketingul are o altă problemă – obține o cantitate enormă de informații / date din cunoașterea clientelei și trebuie să găsească cea mai bună metodă de a selecta și utiliza acele informații care vor ajuta cel mai mult compania în relația cu clientul ei.
Inteligența Artificială oferă un sprijin deosebit în customer support
Îmbunătățirea experienței de joc a clientului este un deziderat major al operatorilor de gambling, iar IA oferă multe lucruri benefice în acest sens. O îmbunătățire a experienței de joc fără suportul IA va fi practic imposibilă în viitor. Omul lucrează cel mai bine cu tipare și absolut tot ce-l înconjoară este trecut prin nevoia creierului de a crea tipare din orice, iar Inteligența Artificială asta face, cu asta se ocupă, dă creierului ceea ce-și dorește: tipare. În curând nici o afacere care se vrea de succes în această industrie a entertainmentului, precum este gamblingul, nu va putea funcționa fără ca implicarea Inteligenței Artificiale să nu fie majoră în business. Nevoia de a ști totul despre client și de a-i îmbunătăți experiența, de a-i da o valoare mai mare timpului pierdut la tine în cazinou (offline sau online, nu contează) va face diferența între tine și concurență. Concret IA va fi utilizat în acțiunile companiei de a recomanda un anumit joc, de exemplu, sau de a valorifica cu mai mare succes (păstrarea clientului conectat în sală sau în fața device-ului) bonusurile sau promoțiile oferite de operatorii de jocuri de noroc.
Cu Inteligența Artificială reduci costurile directe cu angajații
Implementarea IA în cadrul cazinoului va aduce și economii substanțiale la bugetul acordat salariilor și taxelor aferente. După implementarea IA în cadrul operațiunilor tale vei putea face cu un număr restrâns de angajați ceea ce făceai înainte cu mai mulți. Cel mai bine este să faci acest lucru etapizat pentru a putea reloca forța de muncă către alte nevoi ale companiei, iar dacă pornești la drum o firmă nouă gândește-te din start să investești în IA și în felul acesta vei eficientiza toate costurile, inclusiv cea cu forța de muncă.
Responsabilizarea jucătorului este mai ușoară prin Inteligența Artificială
IA oferă pârghii importante pentru a preveni problemele legate de jocurile de noroc. Prin Inteligența Artificială urmărești mai ușor frecvența de joc și câștigurile primite de către jucători și poți interveni mai ușor ca organizator să pui limite. În acest fel IA te anunță când un jucător se expune prea des la jocuri cu o volatilitate prea ridicată și îți poate oferi recomandări pentru personalizarea măsurilor de prevenție a jocului patologic și astfel de a reduce expunerea unui anumit jucător aflat la risc și în acest fel contribuind din plin la planul de acțiuni privind Jocul Responsabil.
IA oferă în acest sens și un suport în mod proactiv. Identifică din timp jucătorii cu obiceiuri problematice de jocuri de noroc. De exemplu, clienții pot fi sunați, în timpul apelului clientul primește informații despre cheltuielile sale cu jocurile de noroc și se discută despre necesitatea schimbării comportamentului acestuia. Acest lucru se realizează adesea fie prin reducerea timpului dedicat jocului fie prin limitarea bet-ului maxim al clientului.
După cum vedeți Inteligența Artificială a devenit un instrument de importanță capitală pentru industria jocurilor de noroc, iar utilizarea sa pe scară largă e doar o chestiune de timp.
Surse:
1 investopedia.com
analyticsinsight.net, datarobot.com, aitrends.com