Industria pariurilor – una din cele lăsate de ANAF să se descurce cumva cu noile case de marcat

duminică, 8 septembrie 2019

Sistemele ANAF nu pot primi live datele de la casele de marcat, dar obligația depunerii rămâne  

 

Povestea a început frumos dar, deocamdată, nu a și continuat la fel. Obligația implementării caselor de marcat fiscale cu jurnal electronic a fost motivată de introducerea de către ANAF a unui nou sistem de transmitere live a datelor, justificat la rându-i de nevoia de a controla mai strict emiterea bonurilor fiscale.

 

Sistemul de transmitere live nu s-a mai putut realiza (și probabil va mai dura 1 an) dar s-a păstrat obligația transmiterii datelor, chiar dacă nu live, prin intermediul unei noi declarații, cu termen de depunere în ziua 20 a lunii următoare.

 

Industria pariurilor nu s-a încadrat la excepții pe noua legislație și astfel operatorii s-au trezit cu o nouă obligație în dreptul lor, menită să le aglomereze și mai mult activitatea prin apariția de nicăieri a sute și mii de astfel de declarații care necesită o logistică pentru care nu era nimeni pregătit.

Eduard Alexandrian

Pentru a înțelege mai mult din ce se întâmplă și ce soluții există pentru această problemă care i-a atins pe membrii industriei noastre, am inițiat o discuție cu Eduard Alexandrian de la 4Secunde©, o companie care avea o soluție, creată pentru industria firmelor de contabilitate, și care s-a pliat imediat pe nevoia pe care au început să o aibă și alte industrii.

 

Eduard, salut, te rog să ne spui câteva lucruri despre voi.

 

Salut, mulțumesc pentru oportunitatea de a discuta pe această temă. 4Secunde a apărut în 2012 în momentul în care, mergând la firma care ne ține contabilitatea undeva după data de 20 martie, am constatat că toată lumea era super prinsă cu “depunerea declarațiilor”. Acesta era un proces care, deși se face pe un website al ANAF, lua foarte mult timp. Să ne închipuim că o firmă de contabilitate are 200 clienți și depune, pentru fiecare din ei, 4 declarații lunar. Deodată, avem 800 declarații care întâi trebuie pregatite, după care semnate electronic, depuse, reținut un index primit de la ANAF, salvate cu o denumire, printate, mers cu indexul ca să vezi dacă e validă, descarcă recipisa, printeaz-o, redenumește-o și tot asa, de 800 de ori.

Asta era o problemă și încă una mare. Am venit cu o soluție în 3 luni și astfel a apărut 4Secunde©.

 

Asta se intamplă acum cu cei care au obligația utilizării caselor de marcat?

 

Exact. Deodată, o rețea de case de pariuri, o rețea de săli de jocuri cu bar, benzinăriile, supermaket-urile, magazinele de haine, toți, s-au trezit cu această problema, de sute și mii de ori.

 

Cum rezolvați voi problema aceasta?

 

Noi ne-am adaptat imediat, pentru noi declarația A4200 este doar o altă declarație pe care o procesăm fără probleme, automat, controlat, ușor de urmărit.

 

Ați reușit să veniți cu ceva nou pentru această declarație față de celelalte?

 

Da. Cu două lucruri chiar, la cele două capete ale problemei. Dat fiind că datele se descarcă din casele de marcat din teritoriu și se trimit la centru, am realizat preluarea lor, fără atingere umană, direct dintr-o adresă de email sau dintr-o structură de foldere. La celălalt capăt am creat un sistem de gestiune care permite operatorului uman să verifice dacă toate obligațiile de depunere au fost realizate.

 

Ai spus că, din industria noastră, sunt afectate casele de pariuri și sălile de jocuri cu bar. Cum crezi că au rezolvat ei problema aceasta?

 

Îmi permit să fac o paralelă cu alte industrii, noi având clienți mari și foarte mari din retail, fast-food, rețele naționale de benzinării. În fiecare săptămână ne caută noi și noi clienți, asta înseamnă că mulți nu și-au rezolvat problema.

Unii au dezvoltat soluții interne, dar cei mai mulți au preferat să nu își ocupe echipele de dezvoltare cu această problemă și să ne devină clienți.

 

Văd așa situația: parte din companiile foarte mari, cu echipe mari de IT, pot probabil să își ocupe din echipele de dezvoltare ca să le construiască o astfel de soluție. Alții, la fel ca și în alte industrii, vor alege o soluție deja testată pe milioane de declarații, cum e 4Secunde, preferând să plătească lunar 1 euro pe casa de marcat și să aibă o soluție completă în timp ce echipa de dezvoltare se concentrează pe software-ul care este core-business-ul lor, cel care produce banii. Companiile mijlocii, mai mici sau cele regionale sunt și mai înclinate să meargă pe această soluție și să nu streseze dezvoltatorii software, atât de greu de găsit și de scumpi azi, cu dezvoltări care nu fac parte din activitatea lor. Aici intervine 4Secunde, aducând economii de timp și stres cu costuri mici.

 

Care sunt avantajele de a lucra cu 4secunde?

 

4Secunde se implementează și trece la treabă imediat, oferim training și suport de înaltă clasă, automatizează de la A la Z tot ce face acum manual un om și mai mult decât atât, elimină timpii pierduți de oameni care cu greu se găsesc azi și lasă departamentului software al clienților timpul pentru a dezvolta aplicațiile proprii, strict necesare activității de zi cu zi.

Totul vine la un preț care pleacă de la 1 euro pe casa de marcat, care, pus în perspectiva unei soluții disponibilă imediat și strict cât este nevoie de ea, oferă un raport cost/beneficiu foarte bun, căutat de companiile care înțeleg că timpul înseamnă, în mod cert, bani.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *