Industria de jocuri de noroc din România propune Statului un dialog constructiv referitor la intenția acestuia de a suprataxa acest domeniu

sâmbătă, 9 iulie 2022

4 asociații din industria jocurilor de noroc au făcut o Adresă către Guvernul României prin care au transmis propriile propuneri de modificare a Proiectului de ORDONANŢĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

În calitate de asociații profesionale reprezentative în domeniul jocurilor de noroc, ROMANIAN BOOKMAKERS – Patronatul Organizatorilor de Pariuri din România, ROMSLOT – Asociația Română a Organizatorilor de Sloturi, AOJND – Asociația Organizatorilor de Jocuri de Noroc la Distanță și ROMBET – Asociația Organizatorilor de Jocuri de Noroc au transmis o Adresă către Primul-Ministru al României – dl. Nicolae Ciucă, Ministrului Finanțelor Publice – Adrian Câciu și secretarului de stat, Alin Chițu și Președintelui Camerei Deputaților – dl Marcel Ciolacu, prin care și-au exprimat dorința de dialog pe marginea propunerii de suprataxare a domeniului nostru, venind cu propuneri concrete de modificare a zonei de impozitare în domeniul jocurilor de noroc pentru “o taxare echilibrată și eficientă a industriei, care să asigure și păstrarea celor 45.000 de locuri de muncă”, așa cum se arată în document.

Printre principalele modificări propuse de cele 4 asociații se numără:

În ce privește taxele plătite de jucători

La art. 42 unde Guvernul propunea La articolul 110, alineatele (2) și (22) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(2) Veniturile din jocuri de noroc se impun prin reţinere la sursă. Impozitul datorat se determină la fiecare plată, prin aplicarea următorului barem de impunere asupra fiecărui venit brut primit de un participant, de la un organizator sau plătitor de venituri din jocuri de noroc:
Cu următoarea grilă de impozitare:
Tranşe de venit brut                                              Impozit
– lei –                                                                           -lei-

până la 3.000, inclusiv                                           10%
peste 3.000 – 10.000, inclusiv                            300 + 20 % pentru ceea ce depăşeşte suma de 3.000
peste 10.000                                                           1.700 + 40% pentru ceea ce depăşeşte suma de 10.000”

Cele 4 asociații au propus următorul barem:
Tranșe de venit brut                                              Impozit

– lei –                                                                         -lei-
până la 10.000, inclusiv                                       3%
peste 10.001 -66.750, inclusiv                            300 + 20% pentru ceea ce depășește suma de 10.000
peste 66.750                                                            11.650 Lei + 40% pentru ceea ce depășește suma de 66.750

Statul a propus in proiectul de Orodonanță:
43. La articolul 110 alineatul (4) litera b), prima și ultima teză, se modifică și vor avea următorul cuprins:
„b) veniturile obţinute ca urmare a participării la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machine şi lozuri sub valoarea sumei neimpozabile de 600 lei, inclusiv, realizate de contribuabil pentru fiecare venit brut primit.
(…)
În cazul în care venitul brut primit la fiecare plată depăşeşte plafonul neimpozabil de 600 lei, inclusiv, impozitarea se efectuează distinct faţă de veniturile obţinute din participarea la alte tipuri de jocuri de noroc.”

Iar cele 4 asociații au răspuns:
“b) veniturile obţinute ca urmare a participării la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machine şi lozuri sub valoarea sumei neimpozabile de 66.750 lei, inclusiv, realizate de contribuabil pentru fiecare venit brut primit.
(…)
În cazul în care venitul brut primit la fiecare plată depăşeşte plafonul neimpozabil de 66.750 lei, inclusiv, impozitarea se efectuează distinct faţă de veniturile obţinute din participarea la alte tipuri de jocuri de noroc.”

Motivând că “propunerea formulată, constă în esență în stabilirea în sarcina jucătorului a unei obligații fiscale care să nu determine migrarea pe piața neagră, ci să contribuie la realizarea obiectivelor statului român, atât de ordin fiscal, cât și de monitorizare a activităților de jocuri de noroc.”

În ce privește taxele plătite de organizatori

În această zonă punctăm următoarele modificări:

Taxe anuale percepute pentru activităţile din domeniul jocurilor de noroc
Taxe aferente licenţei de organizare a jocurilor de noroc (anuale):
C. Pentru pariuri în cotă fixă această taxă crește de la 25.000 euro la 100.000 de euro
D. Pentru pariuri în contrapartidă această taxă crește de la 25.000 euro la 100.000 de euro
Pentru jocurile tip slot-machine această taxă crește de la 20.000 euro la 50.000 de euro
Restul taxelor rămân la fel pentru celelalte categorii de jocuri.

În schimb pentru jocurile de noroc la distanţă asociațiile au propus următoarele:
Licenţă Clasa 1: pentru jocurile de noroc la distanţă prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. i) – n) din prezenta ordonanţă de urgenţă. Se acordă operatorilor care organizează jocuri de noroc la distanţă care au contract direct cu jucătorul şi se calculează în funcţie de cifra de afaceri a organizatorului, după cum urmează: Cifra de afaceri Taxa de licenţă anuală
Până la 500.000 euro/an Creștere de la 6.000 euro la 12.000 de euro
500.001-1.000.000 euro/an Creștere de la 24.000 euro la 48.000 de euro
1.000.001-5.000.000 euro/an Creștere de la 60.000 euro la 120.000 de euro
5.000.001-10.000.000 euro/an Creștere de la 96.000 euro la 192.000 de euro
Peste 10.000.000 euro/an Creștere de la 120.000 euro la 240.000 de euro

Tot în zona de online de punctat că afiliaților clasa a 2-a li se va cere mai mulți bani pentru taxa anuală: de la 6000 de euro la 9.500 de euro (o creștere de peste 50%).

Referitor la II. Taxe aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale) amintesc câteva din propunerile de taxare înaintate de cele 4 asociații:

De exemplu la punctul G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
(i) pentru slot-machine Clasa A, de la 3.600 euro taxele ar urma să crească la 4.600 de euro
(ii) pentru aparatele electronice atribuitoare de câştiguri cu risc limitat Clasa B, taxele ar urma să crească de la 1.500 euro la 2.000 de euro

Pentru a afla mai multe detalii despre ce taxe ar putea să plătească operatorii de jocuri de noroc în perioada următoare vă rugăm să intrați pe linkul următor: Adresa industrie jocuri de noroc 6 iulie 2022_4_SEMNATA-y

 





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.