Importanța fidelizării jucătorilor de online gambling în perioade de criză economică
Dacă în ediția trecută a revistei noastre am analizat importanța fidelizării jucătorilor de cazino referindu-ne cu precădere la segmentul de offline (landbased) cu această ocazie ne-am propus să discutăm despre cât de importantă este loialitatea față de brand în mediul online, pentru jucătorii care accesează aceste servicii de entertainment din comoditatea oferită de device-urile mobile sau desktop.
Cred că cel mai important lucru care se poate spune încă de la bun început este că programele de loialitate au un rol mult mai important în cadrul jocurilor de noroc online pentru că aici piața este mult mai concurențială, iar clienții pot migra rapid de pe un site pe altul, iar creșterea numărului de jucători din online datorată pandemiei a făcut la fel de importantă, dacă nu, mai importantă să fie, păstrarea jucătorilor pe site, nu doar aducerea lor pe platforma operatorului.
Trebuie să fii în regulă din punct de vedere tehnic
Știu, multă lume vorbește de bonusuri, rotiri gratuite și câte și mai câte alte promoții, care mai de care mai atractive, dar lucrul cel mai important, din punctul meu de vedere, atunci când vrei să-ți fidelizezi jucătorii de pe platformele de jocuri de noroc online este suportul tehnic. Site-ul tău trebuie să meargă ireproșabil, trebuie să fie impenetrabil la atacurile cibernetice, și trebuie să fie maleabil, adică să meargă la fel de bine pe mobil, tabletă sau ceas (mai nou). Optimizarea pe device-urile mobile trebuie să fie la maxim. Toate modulele trebuie să meargă la fel de bine, în orice condiții. Cu alte cuvinte, nu poți excela, de exemplu, la oferta de jocuri, dar să nu ai un customer support pe măsură, sau să nu-ți meargă live-ul sau retragerile rapide, mai ales dacă ai și făcut promovare în acest sens. Cel mai mare atu al acestui business – mobilitatea, accesibilitatea poate fi și cel mai slab punct al tău dacă nu acorzi importanța necesară zonei tehnice. Și ar fi păcat să muncești și să plătești campanii de marketing cu sume uluitoare iar partea tehnică să te trădeze. Jucătorii migrează imediat pe alt site, unde pot găsi aceleași jocuri imediat.
Fidelizarea clasică în online gambling nu mai este de ajuns
În continuare, atât în România, cât și pe alte piețe unde gamblingul online este activ, se promovează de către operatorii de jocuri de noroc online fidelizarea clasică, cea în care mulți aleg să meargă pe drumul bătătorit al rotirilor gratuite sau bonusurilor la prima depunere. Însă rapoartele statistice din ultima vreme arată că după o perioadă în care numărul noilor utilizatori crește, procentul de revenire a jucătorului pe platformă după retragerea bonusului este mic. Așadar fidelizarea jucătorului capătă un rol determinant. Operatorul trebuie să rețină utilizatorul pe site, altfel a aruncat cu banii pe fereastră. Necesitatea de a oferi bonusuri în mod continuu jucătorilor devine obligatorie, cu condiția ca acestea să fie utilizate pe platforma operatorului în cauză și cu scopul de a-l determina pe jucător să-și aprofundeze gradul de loialitate față de platformă prin obținerea de și mai multe beneficii.
Cere jocuri exclusive de la producători
Îmi dau seama că poate fi dificil sau foarte scump să faci asta, dar te asigur că dacă nu o vei face curând altcineva a implementat-o deja pe siteul său. De ce este important să ai jocuri exclusive? Pentru că dacă aceste jocuri au succes, evident că jucătorii nu vor putea să le joace în altă parte și platforma ta de joc va fi atractivă pentru că alții nu au ceea ce ai tu. Sună ca un lucru banal, dar în realitate sunt puține site-uri care își pot permite o astfel de abordare. Este clar că producătorul de joc nu va dori să-ți vândă doar ție acel joc, dar nu cere exclusivitate la jocuri deja consecrate, ci la unele pe care să le comanzi chiar tu după ce faci o analiză a profilului jucătorilor de pe platforma ta. Asta va dura mai mult, dar te va costa mai puțin. Producătorul nu va ști dacă acest joc va avea un mare succes și este foarte posibil, pentru că este o “comandă exclusivă” să accepte să nu-l vândă în altă parte pentru măcar 5 ani, timp în care tu îți vei recupera investiția și îți vei fideliza clientela.
Atenție la jucătorii VIP
Cu siguranță o parte importantă a operatorilor de online gambling au oferte dedicate jucătorilor VIP, adică a celor care cheltuie mult pe siteul lor. Însă doresc să subliniez importanța acestei zone și necesitatea angajării unui manager de cont personal și angajați care să-l sprijine pe managerul de cont să ofere cele mai bune servicii clientului său VIP. Beneficiile, serviciile, jocurile și evenimentele excepționale trebuie să fie disponibile doar pentru membrii VIP. Dacă aveți jucători de mare rulaj, trebuie să le oferiți acces la bonusuri, servicii și evenimente VIP exclusive. Evenimentele oferite acestora trebuie să includă adesea cele mai semnificative premii – totul pentru a sublinia faptul că sunt exclusiv pentru cei mai buni dintre cei mai buni. De asemenea, este important să le acordați acces la sloturile cu jackpot unice. Jucătorii VIP pot ține siteul vostru pe linia de plutire din punctul de vedere al cheltuielilor, iar profitul să-l realizați din clienții mai mici.
Concluzie
Cu siguranță sunt și alte repere ale fidelizării jucătorilor de jocuri de noroc online însă acum acestea ni se par cele mai importante lucruri pe care ați putea să le faceți pentru a vă fideliza clientela. Ne propunem să mai revenim asupra acestui subiect în edițiile viitoare.