Guvernul Britanic ar putea interzice firmelor străine de pariuri sportive să se promoveze pe echipamentul de fotbal din Marea Britanie
„Portița” care permite firmelor de pariuri străine să își facă reclamă pe tricourile echipamentelor de fotbal ale echipelor din campionatele din Anglia și Scoția și pe bannerele de pe teren este gata să fie eliminată ca urmare a planurilor guvernamentale de reducere a apetitului pentru jocurile de noroc. Se așteaptă ca miniștrii responsabili pentru finalizarea unei reforme planificate a legislației jocurilor de noroc să-și dezvăluie propunerile în câteva săptămâni, acestea cuprinzând și posibilitatea adoptării interdicției totale de afișare a logo-urilor companiilor de pariuri pe tricourile de fotbal. Directorul Executiv al Ligii engleze de fotbal, sponsorizată de SkyBet, a descris perspectiva ca fiind una „îngrijorătoare”.
Miniștrii se gândesc, de asemenea, să abordeze problema dincolo de sponsorizarea echipamentelor, urmărind controversatul sistem de „etichete albe” (white label) utilizat de companiile de pariuri din străinătate, în special din țările asiatice, precum China și Thailanda, pentru a încheia acorduri de sponsorizare profitabile. Aceste firme pot avea acces la fotbalul englez și scoțian prin parteneriate cu companii mici care dețin o licență britanică de jocuri de noroc, cerință obligatorie pentru firmele care doresc să își facă publicitate în Marea Britanie.
Firmele cu „etichetă albă”, de multe ori având sediul central în jurisdicții precum Insula Man sau Malta, își închiriază în mod efectiv licențele către brandurile străine, care pot astfel să se promoveze pe tricourile jucătorilor și pe banerele publicitare din jurul terenurilor sportive din țările în care jocurile de noroc sunt interzise și nu pot fi promovate în mod oficial. Sistemul și-a exprimat îngrijorarea referitoare la lipsa de transparență a deținătorilor companiilor afișate pe tricourile cluburilor de fotbal și la modul de funcționare a acestora.
„Este o portiță destul de avantajoasă”, a declarat o sursă familiarizată cu subiectul, adăugând că ar fi „surprinsă” dacă sistemul de etichete albe va supraviețui. Interzicerea etichetelor albe ar opri aceste firme să își facă reclamă pe bannerele de pe teren, care afișează frecvent promoții la pariuri într-o varietate de limbi. Aceeași situație se aplică și pentru tricouri. Iar Departamentul pentru Digital, Cultură, Media și Sport (DCMS) a dezbătut, de asemenea, chiar și acceptarea pe tricourile de fotbal a logourilor companiilor de pariuri din Marea Britanie, pe fondul îngrijorării cu privire la impactul asupra copiilor și persoanelor vulnerabile. Logo-urile companiilor de jocuri de noroc apar de până la 700 de ori pe durata unui meci, conform unor cercetări recente.
Interzicerea acestora ar fi „îngrijorătoare” pentru Liga Engleză de Fotbal, potrivit directorului executiv, Trevor Birch, și ar putea avea un „impact substanțial” asupra fondurilor Ligii de fotbal. În prezent, tricourile a 9 dintre cele 20 de cluburi din Premier League sunt sponsorizate de companii de jocuri de noroc, iar același lucru se întâmplă și pentru șase echipe din Championship (Liga a 2-a Engleză de Fotbal). Sponsorizarea Ligii Engleze de Fotbal este realizată de SkyBet, iar Liga de fotbal are numeroase alte legături cu industria jocurilor de noroc, despre care Birch estimează că ajung la o valoare totală de 40 de milioane de lire sterline pe an.
Informațiile sugerează că o interdicție totală a reclamelor companiilor de jocuri de noroc în fotbal ar fi foarte puțin probabilă, iar Birch a declarat că, și dacă ar avea loc cele mai stricte schimbări, tot vor apărea noi oportunități de sponsorizare. Cu toate acestea, el a susținut că industria jocurilor de noroc ar trebui să aducă o contribuție financiară în fotbal indiferent de schimbări, având în vedere importanța sportului pentru modelele de afaceri ale celor mai multe case de pariuri.
Sursa: https://www.theguardian.com/