NU ne mai închideți! NU noi răspândim virusul!

GAMEFICAREA GAMBLINGULUI

marţi, 3 august 2021

Gameficarea reprezintă procesul prin care ceva care reprezintă o rutină este făcută mai plăcută omului prin introducerea acelei sarcini într-un joc care să ne bine dispună. Gameficarea Gamblingului este transformarea rutinei de joc în ceva mai special care implică atragerea jucătorului într-un joc distractiv precum câștigarea unor puncte bonus sau a unor premii speciale care vin la pachet și cu o notă de concurență, concurezi împotriva cuiva, dar în același timp te distrezi.

GAMEFICAREA

Gameficarea în gamblingul online

Prin diverse studii sociologice și de comportament s-a stabilit că oamenilor le pasă mai mult de statutul lor social, de prestigiu sau reputație decât de bani sau premii. Institutul Național de Sănătate Mintală din Statele Unite a constat în urma unor studii că pentru oameni este mai important să concureze unul împotriva celuilalt decât să primească o anumită sumă de bani. Pentru oameni este mai important să fii superior celuilalt decât să câștigi premii bănești. Atunci acest aspect a fost speculat și de creatorii de jocuri de noroc și mai apoi ideea a fost îmbrățișată de operatorii de gambling online care au preferat să aibă în portofoliu și astfel de jocuri. Dar gameficarea nu se realizează doar în cadrul jocului ci poți face acest lucru creând o comunitate pe site-ul tău și unde să faci clasamente/top-uri cu câștigurile diverșilor jucători. Să te vezi acolo, sus, în top înseamnă pentru operatori mai mulți bani în portofele pentru că oamenilor le place să fie primii și atunci vor juca mai mult. Așadar interactivitatea între membrii aceleiași comunități este importantă pentru că scopul distracției în mintea omului nu este doar să câștige bani (acesta este un deziderat comun pentru toată lumea), scopul suprem este să câștigi cei mai mulți bani și să știe și ceilalți acest lucru. De aceea multe site-uri fac clasamente cu câștigurile membrilor comunității lor.

Adoptarea componentelor de gamificare se poate face și pentru recompensarea și stimularea unui membru și este un instrument esențial în păstrarea sa pe site. De exemplu, o serie de puncte de loialitate care pot fi schimbate cu rotiri gratuite, recompense în numerar și bonusuri, acces la oferte promoționale altfel restricționate odată ce a fost atins un nivel specific de loialitate și alte inițiative de tratament preferențial sunt printre exemplele utilizate de companiile de gambling online în relația cu clienții lor.

În felul acesta operatorii tratează utilizatorii așa cum merită, ca oameni cu nevoi de entertainment diferite, și cu preocupări diferite care trebuie abordate diferit, înțelegând până la urmă că oamenii se motivează în mod diferit. Utilizatorii de site-uri de betting și cazinouri online sunt dornici să-și promoveze abilitățile personale și nivelul de dezvoltare socială, fie prin îmbunătățirea performanței lor la jocuri de noroc, fie prin creșterea poziției lor într-o comunitate online. Gameficarea a fost esențială în acest sens, deoarece poate motiva o masă relativ mare de jucători să consume mai mult și astfel să genereze venituri mai multe operatorilor.

Dacă e-sports a început să aibă succes la nivel mondial este pentru simplul fapt că oamenii nu doar au vrut să afle cine este cel mai bun la un anumit joc de strategie sau shooting ci și să parieze pe cine consideră ei că este cel mai bun. În momentul în care e-sports a adus componenta de gambling în cadrul comunității sale a devenit un fenomen mondial. Același pucru trebuie să-l facă acum în sens invers operatorii de jocuri de noroc online, să aducă elemente de gameficare în jocurile lor.

Un avantaj pentru acest demers este că generația tânără este învățată de mică de familie sau societate să aibă un simt al competivității mai ridicat față de generațiile precedente.

Un alt motor al gameficării în gamblingul online este accesul la eroi de benzi desenate. Figuri emblematice, cum ar fi supereroii, sunt folosite în strategia de branding și joc. Gameficarea îți permite să atingi ca jucător și o altă dimensiune interesantă a distracției, și anume: să încerci să învingi un personaj dintr-o revistă de benzi desenate sau film.

Gameficarea în cazinouri și sălile de jocuri

Gradul de retenție a jucătorilor la sloturile din sălile de joc este foarte important și este un factor important în realizarea profitului acelui operator landbased. O serie de jocuri cu iz de aventură în care jucătorii au o misiune de îndeplinit în timp ce joacă jocurile lor preferate de cazino reprezintă un atuu pentru acel cazino sau sală de joc.

Ca și în cazul jucătorilor de online și în landbased sunt atrași de gameficare dacă le sunt oferite recompense – Jucătorii sunt implicați într-o nouă comunitate care îi recompensează cu noi niveluri de joc care au caracteristici speciale și care îi recompensează cu bani, dacă jocurile oferite au obiective de îndeplinit – Clienții au obiective de îndeplinit, iar dacă le ating sunt recompensați, dacă jocurile conțin clasamente – Clasamentele asigură necesitatea unei monitorizări constante, ceea ce înseamnă clienți care revin și care-și urmăresc performanțele în raport cu ale celorlalți, dacă li se cere feedback – Interacțiunea constantă și atingerea continuă a țintelor pentru a atinge una mai înaltă este ceea ce face jocurile mai jucabile decât altele.

GAMEFICAREA GAMBLINGULUI

GAMEFICAREA GAMBLINGULUI

Beneficiile Gameficării Gamblingului

Cred că clienții nu mai sunt copii și poate nu ar trebui să-i mai tratăm ca atare. Poate în urmă cu 25-30 de ani ar fi fost mulțumiți să vadă că au cel mai mare scor la Solitaire, Tetris sau Pac-Man. Acum însă jucătorii vor să experimenteze, vor un loc unde să-și arate abilitățile, un loc unde se pot provoca reciproc în timp real, sau se pot angaja în discuții pe forumuri despre joc și își pot transmite experiențele în direct către un public de milioane. Gameficarea are și o legătură cu narcisismul. Dacă nu ar fi o audiență care să asiste atunci poate gameficarea nu ar mai avea succes.

Care este viitorul Gameficării în Jocuri de noroc?

Gamificarea are potențialul de a sparge stigmatul cazinoului existent, conform căruia jucătorii nu se angajează social, deoarece este o activitate privată și că nu vor să-și împartă victoriile și pierderile.

Probabil, ca în cazul lansărilor de jocuri video, și în cazul lansării de noi jocuri pe aparate sau pe platformele de gambling online se vor face lansări de noi jocuri în cadrul comunităților de streaming unde jucătorii să-și spună părerea și să facă conversație despre joc în timp real.

Gamificarea oferă jucătorilor un motiv pentru a interacționa și de a se provoca reciproc în comunități masive multiplayer, iar acest lucru trebuie speculat pe viitor de operatori. Cred că operatorii de jocuri de noroc vor trebui să acorde o atenție crescândă chat-urilor și forumurilor proprii sau independente.

Când operatorii vor primii de la producători jocuri care să valorifice această putere a gameficării pentru a permite jucătorilor să obțină recunoaștere și statut semnificativ în raport cu realizările lor, atunci oportunitatea clară și încă neexploatată pe deplin va fi fidelizarea jucătorilor în raport de mărcile de cazinouri preferate.

Surse: europeanbusinessreview.com, casinobeats.com, thegoodgamblingguide.co.uk





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *