Gambling în apele internaționale. Despre operare, legalitate, legislație și reglementare

marţi, 23 aprilie 2019

Când ai microbul pariului în sânge, când fiecare picătură de adrenalină ce trece prin vene înseamnă viață, când distracția devine “way of life” leacul poartă un singur nume: cazino.

 

Acolo sunt mesele impecabile de joc, acolo sunt sloturile muticolore care învârt pe monitoare însemnele norocului, dar tot acolo înfrunți și adversari scrobiți și cizelați împinși de la spate de aceeași pasiune.  Așa  s-au așezat pe harta lumii Las Vegas, Atlantic City, Sun City, Macao, Monte Carlo sau Baden-Baden. Gamblingul a devenit o industrie, turismul a înflorit, șomajul s-a redus iar transportul, indiferent dacă este aerian, terestru sau maritim ori fluvial a atins cote greu de prevăzut. S-au scris pagini de istorie, a curs șampania în valuri sau s-a plâns cu lacrimi amare. Poate chiar mai rău. Ce se întâmplă când acest leac este prohibit? Se găsesc soluții, de la cele mai simple, la cele mai complexe. Așa este în SUA, așa este și în Israel. Consumatorul este satisfăcut, antreprenorul iese în câștig. Legislația este repectată, însă statul pierde taxe și impozite,

Gambling în apele internaționale

Atrași în croazieră cu nave încărcate de istorie

 

Pentru că în Israel cazinourile sunt interzise, gamblerii care nu vor să se deplaseze prea mult de țara mamă pot urca pe vase de croazieră – evident de lux – și când  ajung în apele internaționale, unde nu se mai aplică legislația țării, deci cazinourile sunt legale …  roll the dice or spin the wheel.

 

Eilat. Port și oraș-stațiune la Marea Roșie. Până în 1949 nu a existat. În timpul războiului de  independență guvernul a decis să trimită soldați în acea regiune pustie. Au mărșăluit pe jos, iar la Marea Roșie și-au desenat cu cerneală pe o pânză albă drapelul. În doi ani s-au construit drumuri și a început amenajarea orașului. Acum, stațiunea este recunoscută pentru climatul cald, marin, salin, binefăcător bolilor respiratorii, de piele și degenerative. A devenit cunoscut însă și pentru altceva – croaziere!

Sunt folosite vapoare cu istorie, reîntinerite și aduse la standarde de lux. Nu se grăbesc, ca și cum nu ar vrea să tulbure apele. De fapt, nu vor să-și deranjeze pasagerii, pentru că o plimbare plăcută echivalează cu mari cheltuieli. Toate vapoarele aparțin Eilat Casinos, iar istoria lor cucerește din start.

 

Casino Palace. Este o navă ce a fost deținută de președintele defunctei RDG. Yachtul a fost vândut actualilor patroni israelieni, care l-au transformat într-un vas așa cum visează fiecare jucător. 3 mese de ruletă, 4 mese de blackjack și 5 de Caribbean Stud Poker, pe lângă  video-poker și 52 de sloturi – o ofertă de top ce nu poate fi refuzată de niciun jucător. 200 de persoane pot fi răsfățate pe această navă, iar 40 de oameni le sunt în permanență la dispoziție.

Casino Victoria. Inițial s-a numit Antigona, a aparținut unui armator grec și a fost tranformat în 1997 în cazino, A primit un upgrade major, și dintr-un vas ieftin a devenit un cazino stilat. Pe puntea principală are 20 de mese de joc, iar la nivelul superior se găsesc sloturile.

Casino Flamingo. Este un alt cazino cu un trecut prestigios, I-a aparținut cândva fostului dictator Nicolae Ceaușescu. A fost redesenat, modernizat și transformat într-un mare cazino, Acum navighează sub pavilion Belize și are un cazino principal, o zonă dedicată sloturilor iar cine dorește o pauză se poate răsfăța la soare și un pahar, pe punte.

Casino Imperial. Acest cazino este unul dintre primele vase de acest fel din Eilat și a pavat calea spre distracția aceasta, să-i zicem inovativă. Fiind primul, a avut o istorie zbuciumată, cu suișuri și coborâșuri. Are un cazino principal, un salon VIP și o punte pentru bronzat.

Cazino Lady D. Acest cazino a fost odată un vas de pasageri rusesc și, într-o perioadă, era considerat cel mai rapid vas din Eilat. Poate că în ultimii ani nu a mai fost la fel de sprinten printre valuri, dar cu siguranță distracția nu s-a oprit deloc. Vasul este operațional doar în weekenduri și numai iarna,

Casino Cancun. Acest vas-cazino este nou pe apele mărilor și oferă jucătorilor o mulțime de alegeri. Vasul are patru etaje dintre care trei sunt dedicate cazinoului și jocurilor live.

 

Istoria zbuciumată a navelor-cazino

 

Un vas-cazino este de obicei o barjă sau un vapor mare care găzduiște un cazino și oferă mai multe posibilități de distracție. Era ancorat, inițial, la peste 3 mile nautice de țărm pentru a evita jurisdicția guvernului american. De obicei, crima organizată era implicată în astfel de operațiuni, Când legea a fost modificată, iar apele internaționale au fost considerate după 12 mile nautice de țărm, această operațiune a devenit practic imposibilă. Până să se impună legea, focul a făcut ordine în rândul acestor nave.

 

Istoria consemnează primul vas-casino în 1928, pe numele său Johanna Smith. A devenit în scurt timp cel mai faimos din istorie, după ce a acostat pe coasta Californiei, în largul Long Beach. A ars însă în 1932. În ziua de Anul Nou în 1937, în timpul Marii Crize Economice, nava de jocuri de noroc SS Monte Carlo, cunoscută pentru “băuturi, zaruri și păpuși”, a naufragiat pe plajă, la aproximativ un sfert de milă sud de Hotelul del Coronado, în apropiere de San Diego. Barja Monfalcone a fost cumpărată în 1928 de un grup care-l includea pe șeful crimei din Los Angeles Jack Dragna și a început să ofere jocuri de noroc în largul coastei Long Beach. Nava s-a scufundat în 1930 după ce un incendiu a cuprins barja. Alte nave de jocuri de noroc care funcționau în anii 1930 includ Rose Isle (cunoscută și sub numele de Johanna Smith II), Casino (alias James Tuft), SS Texas (alias City of Panama, alias La Playa), Showboat (alias Mount Baker, alias Caliente ), SS Reno (care a operat în zona San Diego) și William H. Harriman (care opera în zona Santa Barbara).

 

Anthony Cornero a operat navele de jocuri SS Rex și SS Tango în anii 1930. Procurorul General de la acea vreme din California, Earl Warren, a ordonat raiduri pe aceste nave, iar la 1 august 1939, autoritățile de stat au verificat SS Texas și SS Rex de pe Santa Monica și Showboat și SS Tango de pe Long Beach. O hotărâre judecătorească pronunțată ulterior în acel an le-a închis definitiv. Cu toate acestea, în 1946 Cornero a deschis SS Lux de pe Long Beach. A fost oprită rapid. În 1948, președintele Harry Truman a semnat un act care interzicea funcționarea oricărei nave dedicată jocurilor de noroc în apele teritoriale ale Statelor Unite.

 

Ce spune legislația

 

Regula de bază a vaselor-cazino este că, odată ajunse în apele internaționale, devin extensii ale teritoriilor țării sub al cărui pavilion navighează. Așa că jocurile de noroc sunt reglementate conform legii țării sub al cărui pavilion navighează. Mai puțin când stă în port și până ajunge în apele internaționale, iar când se află între 12 până la 24 de mile marine de țărm, în așa numita zonă contiguă, poate fi percheziționată de paza de coastă, în caz de suspiciuni.

Când nava este acostată sau se află la o anumită distanță față de țărm ea devine supusă legii țării pe a cărei coastă se află. De exemplu, dacă o navă navighează în apele americane, activitățile sunt guvernate de legile federale și de stat ale Statelor Unite. Și, din nou, în conformitate cu legislația maritimă, apele internaționale devin ape teritoriale atunci când nava se află la o distanță de 3 până la 12 mile de coastă. În cazul în care nava  de croazieră se va afla la o distanță de mai puțin de 12 mile marine de coasta SUA,  cazinourile de la bord nu pot fi deschise.

 

Legile privind jocurile de noroc în SUA și Marea Britanie sunt foarte diferite, astfel încât, în SUA, în cazul în care cazinourile sunt restricționate de stat, navele trebuie să se afle la cel puțin 12 mile nautice înainte de aruncarea primului zar. Totodată, vârsta minimă a celor acceptați în cazino este de 21 de ani. În cazul în care țările sub pavilionul cărora navighează vasul au o abordare mai liberală, așa cum este cazul Marii Britanii, vârsta minimă scade la 18 ani. Sunt însă și vase sub pavilionul unor țări care, atunci când pleacă din porturi ale SUA, nu permit tinerilor sub 21 de ani să intre în cazino.

 

Cine plătește taxe și impozite

 

Ce se întâmplă cu câștigurile obținute pe un vas de croazieră? Sunt impozitate? Plata impozitelor depinde de suma câștigată, dacă este sau nu considerată demnă de raportare către stat de către operatorii de cazinouri de la bordul navei. Dacă cineva va câștiga peste 1.200 de dolari într-o singură plată sau se va bucura de un câștig la un joc live cu cote de 300 la 1 sau mai mult, atunci din punct de vedere tehnic, casa este obligată să furnizeze formularele câștigătorului norocos, care apoi poate plăti impozitele pe câștigurile sale. Dar numai dacă operatorii de cazinouri se află într-o țară care taxează câștigurile pe jocurile de noroc, pe care Regatul Unit nu le-a modificat în 2001.

de Paul Dan

 

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *