Euchre, un joc de cărți pentru parteneri
Euchre este un joc social excelent, te ajută să-ți faci prieteni și, cel mai important, este distractiv.

Euchre
Euchre a devenit popular în timpul anilor 1800, popularitatea sa începând din Europa, răvășită pe atunci de războaiele napoleoniene, și ajungând până în America și Australia. În Statele Unite este și acum un joc foarte popular.
Cum se joacă Euchre
În mod normal acest joc se practică între patru jucători, câte doi în fiecare echipă, deși există variante pentru doi până la nouă jucători. Se folosește un pachet de joc cu 32 de cărți, în care cărțile se ordonează în culoarea atuului după cum urmează: Atuul drept, Atuul stâng, A > K > Q > 10 > 9 > 8 > 7. Culorile secundare sunt în ordinea lor naturală. Împărțirea cărților și jocul se desfășoară în sensul acelor de ceasornic.
Scopul jocului
Obiectivul jucătorilor este de a câștiga cel puțin trei atuuri. Dacă partea care a fixat atuul nu reușește să obțină trei mâini, se spune că a fost „euchred”. Câștigarea celor cinci trucuri se numește „marș”.
Valoarea cărților
Cel mai mare atu este valetul din combinația de atuuri, numit „atuul drept”. Al doilea atu cel mai mare este valetul de aceeași culoare, numit „atuul stâng”. (Exemplu: Dacă romburile sunt atuuri, atunci atuul drept este J♦ și atuul stâng este J♥). Celelalte atuuri, precum și suitele simple, se clasifică după cum urmează: A (mare), K, Q, J, 10, 9, 8, 7. Dacă în pachet a fost adăugat un joker, acesta acționează ca cel mai mare atu.
Un tur de masă
Pachetul este amestecat și se distribuie patru cărți. Jucătorii cu două cărți mai mari devin parteneri și joacă cu ceilalți doi. Dealerul împarte câte cinci cărți în pachete de câte două și trei și întoarce următoarea carte pentru atu.
Mâna de la stânga dealerului deschide licitația și poate fie „order it up” (= accepta turnup-ul ca atu), fie „turn it down” (= trece), caz în care următorul jucător are aceleași opțiuni și așa mai departe. Dacă toți trec, dealerul nu schimbă și începe o altă rundă de licitație cu cel din stânga sa care poate face atu din orice altă culoare. Dacă toți trec din nou și dealerul nu dorește să facă atu, cărțile sunt aruncate și următorul dealer dă cărțile.
În cazul în care cineva face o comandă, dealerul preia cartea care a urcat și aruncă o carte în schimb. Partenerul crupierului poate licita „assist”, caz în care crupierul preia atuul și el devine executant. Un jucător încrezător că poate obține 5 atuuri singur poate spune „cards away” partenerului și să joace singur împotriva adversarilor.
Punctajul
În continuare sunt prezentate toate situațiile de punctaj:
Parteneriatul care face atu câștigă 3 sau 4 mâini ia 1 punct
Partenerul care face atu câștigă 5 mâini ia 2 puncte
Jucătorul singur care câștigă 3 sau 4 mâini ia 1 punct
Jucătorul singur care câștigă 5 mâini ia 4 puncte
Partenerul sau mâna solitară care este învinsă, adversarii înscriu 2 puncte.
Acest joc este unul social foarte plăcut de jucat între cupluri.
Surse: bicyclecards.com, wikipedia