Educația și instruirea sunt esențiale pentru jocuri de noroc mai sigure și responsabile

luni, 27 decembrie 2021

de Pieter Remmers

America pe primul loc, iar americanii vor să fie primii și… să fie considerați cei mai buni. La sfârșitul anilor `80 ai secolului trecut, în urmă cu mai bine de 30 de ani, lucram pentru Jellinek, cea mai mare agenție de tratare a problemelor de dependență (alcool, droguri și jocuri de noroc) din Olanda și a fost abordat de Holland Casino pentru a înființa politica privind jocurile de noroc responsabile și proiectul de instruire privind gestionarea și remedierea problemelor declanșate de adicția de jocurile de noroc.

A fost începutul a ceea ce numim acum: Jocul responsabil/Jocurile de noroc responsabile sau Jocurile de noroc mai sigure, așa cum sunt numite în prezent în Marea Britanie. Cu toate acestea, în principiu, toți vorbim aceeași limbă. Bineînțeles că nu am fost primii din lume, dar aveam cea mai cuprinzătoare politică din Olanda la acele vremuri. Ca să ne întoarcem puțin la mijlocul anilor `80, primul program din SUA a fost dezvoltat de Harrah’s (acum Caesar’s Entertainment) și a fost numit „Proiectul 21”. Acesta a avut de fapt un singur obiectiv principal: împiedicarea accesului minorilor (persoane sub 21 de ani) în cazinou. Fără a implica, însă, nicio politică formală de intrare, nicio verificare a ID-ului, nicio politică de înregistrare în SUA. Așadar, întrebarea este, despre ce vorbim?

Jocul de noroc responsabil se referă la toate politicile și practicile aplicabile pentru prevenția și reducerea daunelor provocate de practicarea în exces a jocurilor de noroc sau pariurilor. Jocurile de noroc și pariurile responsabile se referă la alegerea informată de a juca jocuri bine concepute într-un mediu sigur și responsabil. Iar asta cu siguranță înseamnă mult mai mult decât încercarea de a bloca accesul minorilor în sălile de joc.

La început, tot în Olanda, întrebarea a fost, până unde mergem? Politica ar trebui să fie reactivă? Sau proactivă? Și care ar trebui să fie conținutul politicii. Organizațiile de tratament din țară ne-au spus „nu lucrați împreună cu inamicul”. Până și angajații cazinourilor ne-au spus că serviciile oferite sunt mai mult „vorbe goale” decât asistență reală și adecvată. La început, în jurul anului 1990, nu am făcut altceva decât să informăm toți angajații cum să recunoască jocurile de noroc cu probleme, dar dacă i-ați fi întrebat la ce îi ajută acele informații, ar fi răspuns în cele mai multe cazuri „la nimic” care să nu ne fie permis. Doar un număr foarte limitat de angajați, în majoritatea cazurilor făcând parte din departamentul de securitate și control al riscurilor, au fost însărcinați să intre în contact cu potențialii jucători cu probleme. Posibilitățile de auto-excludere au fost disponibile chiar de la început, dar nimeni nu auzise nici măcar de interviurile de întoarcere. La scurt timp au apărut și variante ale politicii care puneau accentul pe client, pe jucător. Desigur, aplicabile inițial pentru piața landbased, dat fiind că nu existau jocuri de noroc și pariuri disponibile online. Însă nu a durat mult până să evolueze și acest domeniu, în principal pentru câțiva operatori mai inspirați, cu viziune de afaceri și concentrați pe durabilitate.

În toți acești ani am dezvoltat o mulțime de training-uri: cursuri de bază pentru prevenirea dependenței, cu durată de o zi în 1990. În prezent acest training este oferit sub formă de modul de e-learning care durează maxim 1,5 ore. Cursuri de formare privind abilitățile conversaționale în 1990, cu o durată de două sau trei zile, inclusiv lucrul cu un actor profesionist prin exerciții de joc de rol. Cursanții au nevoie de încă o zi pentru a-și exersa abilitățile de comunicare cu un jucător expus riscului și cu jucătorii cu probleme. Accentul se pune pe: abilități de intervievare, exersarea tehnicilor de interviu motivațional (MI), aprofundarea cunoștințelor despre semnalele și comportamentele riscante, etc. De asemenea, au fost abordate și subiecte precum: gestionarea conflictelor, protocoalele de prevenire a sinuciderii și cursuri de pregătire pentru experți. Gestionarea conflictelor și programele de asistență pentru angajați sunt parte a trainingurilor oferite.

De fapt, Assissa folosește o abordare orientată spre client, luând în considerare o abordare proactivă a operatorului. Am creat un portofoliu care se va potrivi oricărui operator, indiferent de profil, că este fizic sau online, de jocuri de noroc sau pariuri, de cazino sau loterie. Ynze Remmers (ynze@assissa.nl) este responsabil de Assissa și de departamentul de instruire și i-ar plăcea să vă asiste dacă aveți întrebări. Doar trimiteți-i un e-mail și vă vom ajuta ori de câte ori este posibil.

Read also „2021, Sărbători, Distracție, Sloturi, Câștiguri – Top 5 jocuri tematice de Crăciun”.

BIO Pieter Remmers

Pieter Remmers este un veteran în domeniul jocurilor de noroc responsabile/jocurilor de noroc mai sigure, al consultanței și formării profesioniștilor din industria jocurilor de noroc.

Compania sa, Assissa Consultancy Europe, lucrează/a lucrat la politici și programe de joc responsabil în mai multe țări, precum Olanda, Africa de Sud, Germania, Elveția, Luxemburg, Belgia, Italia, Spania, Malaezia, Singapore, Canada, Malta, Franța, Suedia și altele. El este, de asemenea, un trainer cu experiență și un formator acreditat de MI (Intervievare Motivațională). Pe lângă acestea, Pieter este consultant la nivel mondial pentru industria jocurilor de noroc și a pariurilor fizice și online, care include cazinouri, săli de sloturi și loterii și pentru autorități de reglementare sau alte organisme guvernamentale.

Este membru al Comitetului executiv și este secretar general al Asociației Europene pentru Studiul Jocurilor de Noroc (EASG) din 1997. În plus, este acționar și membru al consiliului de administrație HANDS (Rețeaua de Asistență Umană pentru Suport zilnic și servicii de consiliere non-stop).

În 2003 a fost inițiatorul G4 (Global Gambling Guidance Group). G4 oferă un Sistem internațional de acreditare pentru jocurile de noroc responsabile dedicat industriei jocurilor de noroc, pariurilor și loteriilor, atât fizice, cât și online. Din 2004, Pieter este președintele Consiliului de administrație al G4.

Pieter este speaker de nelipsit de la multe conferințe de profil din întreaga lume și corespondent independent pentru o serie de reviste din industria jocurilor de noroc.





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.