NU ne mai închideți! NU noi răspândim virusul!

Divertismentul, noua strategie de marketing a cazinourilor

marţi, 21 septembrie 2010

Cazinourile româneşti plătesc bani grei pentru atragerea clienţilor noi sau pentru fidelizarea celor existenţi. Criza economică i-a împins pe operatori să introducă divertismentul în strategia de marketing. Dacă în anii de glorie ai industriei entertainment-ul era folosit doar la zile mari, acum a devenit o regulă.

Reprezentanţii industriei de profil se bat în oferte care mai de care mai tentante, astfel că, o seară petrecută la cazinou nu se mai poate rezuma doar la diferenţa dintre cash in şi cash out. Petreceri tematice, prezentări de modă, muzică live, dans, jocuri demonstrative pentru parteneri şi clienţi, evenimente sportive, turnee de poker, dar şi petreceri organizate de sărbători, de Ziua Îndrăgostiţilor, de Anul Nou Chinezesc, de 1 şi 8 Martie. Toate acestea se regăsesc acum în planul de marketing al fiecărui cazinou din Capitală. “Aceste acţiuni sunt deja un must do pentru toate cazinourile… ceea ce le diferenţiază şi duce la creşterea profitabilităţii sunt gradul de inovaţie şi noutatea, care fac din ele petreceri unice şi memorabile. Evenimentele de succes sunt cele care au la bază cele mai bune idei, iar cei care participă la organizarea acestora trebuie să fie din ce în ce mai creativi”, a explicat Carmen Joiţa, director de marketing la Regent Casino.

Irina Ciubotariu, marketing manager la Olympic Casino, consideră că evenimentele nu sunt chiar o metodă de fidelizare, ci doar o formă prin care oferi ceva special clienţilor deja existenţi.

Eforturile depuse de operatorii de jocuri de noroc, cresc direct proporţional cu pretenţiile clienţilor. “Este important să ţinem cont de preferinţele clienţilor şi să asigurăm un grad de diversitate, care să păstreze, totuşi, evenimentele interesante şi atractive. În egală măsură este esenţială calitatea entertainment-ului şi aici intervin aspecte legate atât de artiştii prezenţi pe scenă, cât şi de calitatea echipamentului, creativitatea decorurilor şi cea a costumelor”, a declarat pentru Casino Inside Andrei Frimescu, marketing & PR manager la Casino Palace.

Explicaţia lui Carmen Joiţa pentru noua strategie de marketing vizează experienţa unică, pe care clientul o poate trăi în cadrul unui cazinou. Pe lângă paleta largă de game-uri, jucătorii se pot delecta şi în cadrul unor evenimente, organizate special pentru ei. “Produsul pe care clienţii vin să-l cumpere, şi ceea ce cazinoul vinde, este o experienţă de joc complexă şi incitantă. Această experienţă este creată folosind o serie de elemente, de la locaţie, ambianţa şi atmosfera, evenimentele şi promoţiile organizate şi, până la şansa percepută de câştig. Astăzi cazinourile înseamnă mai mult decât jocuri de noroc, ele au devenit destinaţii unice de divertisment şi de aceea spunem că oferim, mai degrabă, entertainment sub forma unei experienţe de joc”, susţine directorul de marketing al cazinoului Regent.

Irina Ciubotariu spune că majoritatea clienţilor cazinoului Olympic s-a obişnuit cu faptul că vinerea se organizează ceva special pentru ei.

La mijlocul săptămânii, cazinoul Regent îşi dublează numărul de clienţi. Potrivit lui Carmen Joiţa, Seara Chinezească are acest efect asupra volumului de intrări.

Costurile pentru evenimentele de divertisment, diferă în funcţie de durata şi amploarea lor, începând de la 1.000 de euro şi ajungând şi până la zeci de mii de euro. Deşi petrecerile pentru clienţi par costisitoare, potrivit lui Andrei Frimescu o bună organizare poate genera profit. “Este important ca planificarea evenimentelor să asigure cel puţin recuperarea costurilor. În acest sens, cheltuielile trebuie corelate cu factori precum segmentul de clienţi pentru care se organizează evenimentul respectiv sau numărul de invitaţi. De asemenea, este important şi contextul în care se organizează evenimentele, de exemplu, ca acţiuni independente sau ca parte dintr-un mix de acţiuni de promovare a diverselor oferte ale cazinoului”, completează marketing & PR managerul Casino Palace.

Fie că au vizat atragerea clienţilor noi, fie că se adresau celor deja existenţi, evenimentele bine organizate au dat roade. “Majoritatea acţiunilor de entertainment este integrată altor activităţi de marketing şi este concepută special pentru a încuraja clienţii să vină în cazinou. În funcţie de eveniment, de modul în care este promovat şi, nu în ultimul rând, de stimulentele oferite, cadouri, premii sau puncte de fidelitate, putem vorbi de atragerea clienţilor noi sau de fidelizarea jucătorilor existenţi. Toate aceste acţiuni combinate, evenimente şi promoţii, ne-au adus anul acesta un flux continuu de clienţi noi, şi aproximativ 20% dintre aceştia au revenit”, a explicat Carmen Joiţa.

Dacă în oraşul luminilor cazinourile pompează în permanenţă sume generoase în activităţi de divertisment, pe Calea Victoriei doar criza i-a pus pe operatori pe jar şi i-a determinat să ofere şi entertainment clienţilor lor. Din cauza faptului că acţiunile de acest gen nu au fost introduse de la deschiderea unităţilor, evenimentele organizate atrag mulţi clienţi, dar mai puţini jucători. “Promovate bine aceste evenimente îţi pot aduce clienţi noi, în cea mai mare parte pe cei consumatori de evenimente. Însă, ceea ce contează este atmosfera pe care o creezi în cazinou, fără a influenţa valoarea sau numărul pariurilor”, a conchis Irina Ciubotariu.





Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *