DGL PRO – 2013, Tendințe, Planuri, Soluții Revoluționare

joi, 11 aprilie 2013

Text: Flavius Niță, Manager DGL PRO

Orientare…

Începând cu octombrie 2012 am declanșat un program de integrare pe scară largă a protocolului SAS la toate tipurile de jocuri produse sub sigla comercială CLUB MASTER. Avantajele acestei integrări sunt: interfațarea directă la nivel nativ a plăcii de joc, controlul absolut și eficient al organelor guvernamentale de reglementare a activității de exploatare și nu în ultimul rând un nou nivel de siguranță în exploatare datorat tehnologiei de vârf întrebuințate. Deviza de bază a DGLPRO rămâne în continuare fiabilitatea sistemelor. Suntem conștienți de faptul că trebuie să dezvoltăm și să producem plăci de joc care să se adapteze fără pierderea calității în exploatare atât în partea “de jos” a spectrului de potențiali cumpărători, adică zona “economic și eficient” precum și în partea superioară, unde clienții doresc produse “exquisit”. Așa cum am afirmat în nenumărate ori, DGLPRO nu produce videoimagistică de gambling, nu produce matematică de gambling, ci produce un tot unitar, un monolit care le include pe toate. Nu poate fi dezvoltată prezentația video în detrimentul strategiei de joc, nu poate fi exacerbată matematica de joc în pofida prezentației grafice. Jucătorul trebuie să uite că este în  fața unei mașini electronice (care în fapt este o realitate virtuală) și este chemat să interacționeze cu un aparat fiabil și veridic care emană încredere și siguranță. Gamblingul este în primul rând o interacțiune! Înăuntrul acestei “plăci de joc” se află cheia acestui succes: client satisfăcut, autoritate statală mulțumită, manager convins.

Pornind de la aceste deziderate migrația tehnologică a plăcilor de joc DGLPRO se realizează în două etape: hard și soft, bineînțeles interactiv și cu verificarea în amănunțime a rezultatelor etapelor intermediare.

Prima etapă a constat în dezvoltarea unei structuri de placă de joc mult mai rapidă, pentru acceptarea implementărilor USB și LAN, pentru transferuri de date mult mai eficiente între sistemul principal care se ocupă cu jocul propriu-zis și perifericele inteligente care fac legătura cu sistemele exerioare (în exemplul de față, cele cu protocol SAS). Notabil este că aceste plăci noi de joc sunt perfect compatibile cu versiunile de programe anterioare (mai puțin funcțiile noi ce vor fi implementate) în așa fel încât anumiți clienți care vor doar să își înnoiască suportul hard de joc sunt foarte încântați să o facă. Este, de asemenea, de menționat consumul energetic redus și mult mai eficient, pentru că principalul dușman al sistemelor care funcționează în medii închise este ambalarea termică! În scopul acestei îmbunătățiri de suport de lucru am apelat la tehnologii de vârf  în proiectarea cablajelor, la o atentă și exigentă alegere a componentelor, precum și la “potrivirea” acestora în sistem.

Problema esențială în proiectarea unei plăci electronice inteligente este alegerea unui chipset adecvat, adică o combinație procesor-periferice care să asigure toată dezvoltarea soft ulterioară. Un circuit integrat în zilele de azi are o durată totală de viață (de existență) pe piață de maximum doi ani…Timp care se împarte în trei etape: etapa promo când integratul este practic aruncat pe piață și este destul de scump, etapa de prezență efectivă pe piață când prețul la toptan scade foarte mult și ultima etapă, în  care devine obsolet, adică mai poate fi găsit în stocuri dar nu se recomandă utilizarea lui în proiecte noi, iar firma producătoare îi încetează producția… Etapa de lansare a integratului este cea în care prin mas-media de specialitate noi, producătorii de echipamente electronice, aflăm de el… Dacă ne hotărâm să-l utilizăm începem proiectarea plăcilor de cablaj cu acest tip de integrat în așa fel încât la depășirea fazelor de prototip și serie zero să fim capabili să lansăm producția de masă chiar în plină perioadă de integrate ieftine și accesibile… Producția va dura până integratul va da semne că dispare de pe piață… În acest proces, eficiența trebuie să fie maximă și fără cusur! Altfel procesul se reia de la capăt cu alte integrate mai noi iar pierderile rămân irecuperabile în cadrul aceluiași proiect! Costurile acestei etape de bază sunt de ordinul zecilor și chiar sutelor de mii de euro distribuite pe o perioadă de maximum un an, până la trecerea la producția de masă. Prototipul este o chestie extrem de scumpă a cărei utilitate stă sub semnul întrebării până la verdictul de trecere la seria zero. Indiferent de dimesiunea producătorului de echipamente, prototipul este o chestie urâtă plină de sârme și lipituri dizgrațioase, firav și nesugestiv. Odată cu trecerea la seria zero toate improvizațiile sunt lăsate de o parte și se “trage” o serie mică de cablaje perfect plantate automat, în urma cărora se va da verdictul final de producție de masă. Nu trebuie uitat că în acest moment valoarea investiției este maximă și ultimul drum de întoarcere este lăsat în urmă. Există și cazuri nefericite când un proiect se oprește aici, iar toată investiția se transformă în pierdere.

Pe măsură ce tehnologia electronică avansează, durata de viață pe piață a unui produs este din ce în ce mai mică… Dacă în 1980-2000 un circuit integrat specializat putea fi găsit o decadă pe piață, acum acest timp s-a redus la fracțiuni de an… Producătorii de integrate “în nemernicia lor” scot o dată la câteva luni un produs mai nou, mai performant, mai complex și mai puțin energofag… De aceea proiectarea “la planșetă” a unei plăci de joc nu poate dura mai mult de jumătate de an, iar seriile mici încă câteva luni… Așa că la fiecare nouă expoziție anuală în domeniu, DGLPRO vine cu produse noi.

Emanciparea hard a necesitat și o revoluție soft. De aceea, am descompus programele DGLPRO în cărămizile primordiale și le-am aranjat pentru noua viziune modernă. Nu trebuie să uităm că din punctul de vedere al jucătorilor aceste schimbări trebuie să fie insesizabile. Jucătorul este complet dezinteresat de revoluția care se desfășoară sub ochii lui în sistemele DGLPRO. El dorește satisfacție! Pașii de conversie în sisteme noi, moderne au fost calculați metodic în laboratoarele DGLPRO!

Proiectarea cablajelor este primordială. Nu se acceptă compromisuri sau zone de risc (termic sau funcțional) pe suprafața plăcilor de joc. Execuția prototipurilor este dată doar firmelor verificate și acceptate, firme de încredere unde nu există rabat de costuri în dauna calității… Componentele electronice sunt alese cu grijă doar de la firme consacrate și deja verificate… Plantarea, testele de serie mică și urmărirea prototipurilor sunt obiectul unor caiete de sarcini exhaustive și riguroase.

“Asaltul” software începe prin obținerea de resurse noi în așa fel încât sistemul să respire normal. Aceste resurse apar în două feluri: primul prin emanciparea sistemului hard, așa cum a fost descris mai sus, iar al doilea prin optimizarea și distilarea rutinelor de bază ale programului. Îmbinând aceste două condiții am obținut flexibilitatea necesară noilor programe. Pe lângă aceste șlefuiri s-au introdus bineînțeles și concepte novatoare în programele de joc. Astfel, sistemul integrat conține și SAS-controlerul și facilitatea de ecran tactil (touch-screen) și expandorul multi-ecran. Acești pași se realizează extrem de precaut, cu feedbackuri din teritoriu analizate și disecate în profunzime, cu decizii radicale dar și cu inovații minore și subtile.

În afară de modificarea pe care le incumbă produsele noi, există și rectificări pasagere pe care le propun firmele asociate de exploatare de jocuri de noroc. Aceste modificări fac obiectul unor caiete de sarcini separate, sunt urmărite pas cu pas în teritoriu, iar în cele din urmă sunt acceptate sau nu. Suntem convinși că un sistem nu poate fi infailibil, dar poate fi “viu” adică să se imunizeze treptat-treptat la problemele care apar în exploatare…

De ce…

În primul rând pentru că avem de apărat un blazon. Organizatorii de săli de joc care utilizează aceste sisteme DGLPRO au deja liniștea debordantă a celui ce cumpără un produs sigur și fără surprize. Spre deosebire de industria auto, de exemplu, plăcile de joc nu pot fi “retrase” în masă de pe piață pentru a li se aduce modificări în urma unor scăpări de fabrică. Clienții “end user” nu înghit asemenea lucruri și sunt extrem de suspicioși, ca orice om care joacă “pe bani”. Șovăiala în domeniu este catastrofală! Nu retragi ce e bun, nu insiști cu ceea ce nu e acceptat! La sumele pe care le plătește, clientul are dreptul la un joc sigur, reconfortant și recompensator. Iar noi avem obligația să i-l oferim!

În al doilea rând pentru că am devenit creatori de “trend”, stabilind linia pe care o urmează dezvoltarea în domeniu. Acest lucru se realizează prin controlul absolut al sistemelor hard și soft (de altfel este și motivul pentru care nu utilizăm sisteme de operare produse de alții). Bibliotecile de date și programe din laboratoarele DGLPRO conțin arhive pe zeci de ani (1993..2013) cu variante de programe, modalități de asamblare, scheme de proiectare a plăcilor, cataloage de observații din teren privind problemele apărute, etc… Au existat multe variante “abordate și avortate” din lipsa unei tehnologii adecvate la momentul respectiv sau – fără să ne fie jenă – din lipsa de experiență în abordarea unei tehnologii de vârf la un moment dat!

Ca orice firmă de vârf trebuie să fim în același timp și revoluționari și reacționari… Adică să păstrăm nucleul de încredere al programului vechi și să-l adaptăm în mod vizibil și constructiv noilor cerințe de joc.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *