De ce este considerat Jocul responsabil o strategie de marketing

miercuri, 14 octombrie 2020

Arjan Korstjens crede că acum este momentul pentru o schimbare

Pe 22 septembrie am fost în Lion’s Den pentru a promova jocul responsabil tuturor operatorilor olandezi, în cadrul Conferinței Gaming in Holland. Și nu doar pentru a-l promova, ci și pentru a le arăta beneficiile adoptării propriu-zise a Jocului Responsabil (JR) ca metodă de supraviețuire și reluare a procesului de dezvoltare.

Ca industrie, în ultimele decenii, mai mult am promovat faptul că dispunem de politici JR, fără să le și punem în aplicare. Din sutele de cazinouri văzute în întreaga lume, am regăsit experiența JR propriu-zisă în doar câteva dintre acestea. De cele mai multe ori nu s-a mers mai departe de oferirea fluturașului obligatoriu de la intrare sau de ceva mijloace de semnalizare care să îndemne jucătorii să nu se lase controlați de pasiunea pentru jocurile de noroc. În unele țări nici măcar nu auziseră de acest program…

 

Covid pare să funcționeze precum o verificare a realității în această lume. Chiar ar trebui să călătorim atât de mult, este întotdeauna mai bine la alții? Este creșterea consumului singura modalitate prin care putem face o economie să avanseze? Industria noastră a fost puternic afectată, iar o parte a acestui impact se va resimți permanent. Unii dintre clienții noștri fideli nu vor reveni în cazinouri înainte de apariția și utilizarea vaccinului. Pentru această categorie, menținerea sănătății este mai importantă decât satisfacția de a juca. Dincolo de asta, această categorie se poate orienta spre cazinourile online, deci nu o vom revedea în locațiile fizice. O altă categorie de clienți fideli nu își poate permite financiar să revină în cazinouri. Aceștia lucrează (sau au lucrat) în companii afectate de aceeași criză. Iar numărul clienților încadrați aici va crește de îndată ce consecințele economice se vor resimți și în alte industrii. Am pierdut deja o parte din venituri pe care nu o vom recupera niciodată. Prin urmare, trebuie să urmărim progresul din alte direcții.

Aici intervine Joc Responsabil, iar pentru mine programul JR are două valențe. Prima presupune explicarea și reexplicarea beneficiilor unui comportament de joc responsabil. Dacă vrem să evoluăm avem nevoie de jucători care să ne treacă pragul, clienți care nu au mai jucat înainte. Această categorie de clienți trebuie educată adecvat. Produsele noastre implică riscuri, dar acesta este unul dintre aspectele care le face distractive! Niciunde în lume nu vei putea transforma 10$ în 360$ printr-o simplă rotire. Sau tot printr-o simplă rotire a câtorva role să transformi 1$ în 1000$. Ăsta-i farmecul! Dar, în egală măsură, asta presupune și informarea clienților că au 36 de șanse să piardă acei 10$. Precum în cazul sloturilor: aparatul plătește 1000$ doar dacă tu sau altcineva a pierdut suma de 1052,50$, deoarece 5% revin întotdeauna casei. Sunt conștient că este o șansă teoretică, dar jucătorii trebuie informați măcar despre modul de funcționare. De asemenea, ar trebui să le spunem și că aproximativ 1 din 5 clienți părăsesc cazinoul cu mai mulți bani decât au venit, în timp ce 4 din 5 pierd. Trebuie să educăm această categorie de clienți în privința utilizării aparatelor noastre de joc. Dacă nu ai mai fost niciodată într-un cazino nu vei ști cum să procedezi. Întâi pui banii pe masă (literalmente) pentru a face rost de jetoane. Introdu cardul, introdu bani cash, alege linii, alegeți pariuri, joacă, câștigă linii, simboluri Wild, jocuri bonus, efectuează o retragere, TiTo,…. De nenumărate ori am văzut clienții aflați la prima vizită în cazino cum pleacă dezamăgiți de experiența avută după ce au jucat 30 de rotiri la un joc prea complicat și prea scump pentru ei. Iar asta dacă și-au dat seama cum să joace, în primul rând…

 

Categoriile noastre de clienți neinițiați au nevoie de asistență, de îndrumare. Trebuie să ne asigurăm că știu ce să facă și sunt conștienți ce riscuri își asumă. Astfel, posibilitatea ca această activitate să le placă va crește considerabil. Și când revin, deja simțindu-se oarecum „profesioniști”, nu vor ezita să își asume din nou riscurile. Dacă putem dezvolta o categorie responsabilă de noi jucători, putem merge mai departe.

 

Cea de-a doua abordare a Jocului Responsabil este cea pe care ar trebui să o dezvoltăm și care necesită curaj pentru a fi implementată: educarea clienților actuali. În contextul Covid avem cu toții grijă unul de altul. Folosim măști, păstrăm distanța și ne dezinfectăm. De asemenea, ar trebui să manifestăm mai multă grijă față de clienții noștri fideli aflați la limită sau care au trecut de aceasta, astfel încât să ne asigurăm că nu vor avea probleme. În trecut, am lăsat oamenii să meargă prea departe, chiar dacă eram conștienți de acest lucru. Îi spuneam „liberul arbitru”, dar numele real era profit. În această nouă eră ne asumăm responsabilitatea de a-i opri din timp. Promovăm o lume a distracției și bucuriei, trebuie să facem acest lucru real pentru TOȚI clienții noștri. Așa cum proprietarul barului le sugerează clienților să aibă un sejur frumos, să părăsească localul în momentul adecvat și să revină ulterior. Permiterea clienților să devină alcoolici nu aduce niciun beneficiu nimănui. Nici clientului, nici familiei lui și nici barmanului. Este mai bine să păstrezi un client responsabil pe termen lung, decât să obții un profit temporar.

 

Se pare că tot mai mulți operatori au conștientizat acest lucru, așa cum indică un interviu cu Otto Török de la Game World România, pe care l-am citit în Business Review. Construirea unei industrii responsabile este calea pe care trebuie să o urmăm. Cu clienții care joacă în măsura în care își pot permite și cărora le putem spune când este „ultima rundă” pentru ziua respectivă, astfel încât să plece acasă în siguranță. Educația, explicarea riscurilor și monitorizarea comportamentului vor conduce industria noastră într-o direcție nouă, de viitor.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *