Cluburile din Premier League sunt criticate pentru nerespectarea obligațiilor privind sponsorizarea jocurilor de noroc
Într-o mișcare majoră la începutul acestui an, Premier League, FA, Super Liga feminină și EFL au convenit asupra unui Nou cod de conduită, care impune restricții privind publicitatea jocurilor de noroc în fotbal. Limitarea sponsorizării jocurilor de noroc urmărește reducerea expunerii copiilor la reclamele privind jocurile de noroc protejând în același timp persoanele vulnerabile.
Organizațiile menționate mai sus au fost de acord să interzică complet sponsorizările cu jocuri de noroc pe partea din față a tricourilor începând cu sezonul 2026-2027. În plus, în decizia lor anunțată în iulie, Premier League, Superliga feminină, EFL și FA au aprobat reguli mai stricte pentru publicitatea jocurilor de noroc înainte de viitoarea interdicție.
Acum, un raport recent publicat sugerează că mai multe cluburi din Premier League nu respectă regulile convenite în această vară. După cum a anunțat Manchester Evening News, a fost descoperit prin Inspecție pe teren că șase cluburi nu respectă noile reguli de sponsorizare a jocurilor de noroc, în special în ceea ce privește partea care impune vânzarea de tricouri replica pentru adulți fără logo-uri de jocuri de noroc.
În conformitate cu Codul de conduită pentru acordurile legate de jocurile de noroc în fotbal, convenit de cele patru ligi, o secțiune cere cluburilor să asigure vânzarea de tricouri replică fără logo-uri de jocuri de noroc. Secțiunea 3.5.2. prevede: „Asigurarea existenței unor mecanisme care să le permită suporterilor să aibă posibilitatea de a achiziționa replici de echipament pentru adulți care nu includ logo-urile sponsorizărilor jocurilor de noroc, în cazul în care acestea nu sunt altfel disponibile pentru cumpărare.”
Lista cluburilor din Premier League care nu oferă echipamente pentru adulți fără logo-uri de sponsorizare a jocurilor de noroc ar include Aston Villa, Everton, Brentford, Nottingham Forest, Southampton și Fulham. În prezent, sponsorul ceor de la Aston Villa este Betano, Stake.com sponsorizează Everton, în timp ce Hollywood Bets are un contract activ cu Brentford. De cealaltă parte, Kaiyun este sponsorul lui Nottingham Forest, în timp ce Southampton și Fulham au contracte active cu Rollbit și respectiv SBOTOP .
În urma publicării raportului, Brentford a răspuns afirmațiilor printr-o declarație pe platforma X. Popularul club de fotbal a scris: „Am emis o clarificare cu privire la acest lucru întrucât informațiile din magazinul clubului au fost inițial inexacte – noi chiar oferim kituri nesponsorizate care pot fi achiziționate în magazin.”
Concentrându-ne pe imaginea de ansamblu, aproape o duzină de cluburi din Premier League au sponsorizări active cu firme de jocuri de noroc. Deși aceste înțelegeri nu încalcă regulile pentru sezonul curent, după cum s-a menționat, toate cluburile sunt obligate să ofere reproduceri de tricouri fără logo-uri pentru jocuri de noroc. În plus, conform regulilor, kiturile pentru copii nu trebuie să prezinte deloc sigle pentru jocuri de noroc.
Veștile recente au atras atenția grupului antijocuri de noroc, The Big Step care solicită încetarea tuturor sponsorizărilor și publicității în fotbal. Campania a publicat o declarație în care recunoaște că cluburile din Premier League nu au respectat normele privind vânzarea tricourilor pentru fani fără sponsori de jocuri de noroc. „Aceasta este încă o dovadă că fotbalul nu poate fi de încredere în ceea ce privește jocurile de noroc – este timpul ca guvernul să pună capăt acestei absurdități”, a adăugat The Big Step.
Înainte de viitoarea interdicție de sponsorizare a jocurilor de noroc pe partea din față a tricourilor, datele de cercetare au estimat că cluburile din Premier League ar putea pierde peste 126 milioane de lire sterline (167,8 milioane de dolari) după punerea în aplicare a interdicției.
Sursa: gamblingnews.com