Cătălin Moise: „Indiferent de mediu, retail sau online, nevoia clientului este aceeași”

joi, 8 octombrie 2020

Noul context social a adus schimbări nu doar în relațiile noastre personale față de cei din jur, dar și în relațiile dintre fiecare afacere și clienții săi. Printr-o metamorfoză în acest sens a trecut și industria jocurilor de noroc, iar măsurile de prevenție a coronavirusului își dictează ordinea lor în agențiile de pariuri din România.

Redacția noastră a fost curioasă să afle cum se descurcă în acest context nou cea mai veche agenție de pariuri din țară. Am stat de vorbă cu Cătălin Moise, directorul de Marketing la Stanleybet România, ca să înțelegem dacă unul dintre atuurile acestui brand, tradiția, a înlesnit sau a îngreunat procesul de adaptare a unei afaceri post lockdown.

 

Catalin Moise

Care a fost experiența Stanleybet în lockdown?

Lockdown-ul, în primul rând, a fost un eveniment pe care nimeni nu a putut să-l prognozeze și la care nimeni nu s-a așteptat. În al doilea rând, dacă e să vorbim de experiența din lockdown, m-aș referi exclusiv la activitatea din online. Online-ul a fost locul către care au migrat clienții din retail, îmbrățisând lumea gambling-ului într-un mod responsabil.

Câți clienți au rămas în online după redeschidere?

Este greu de spus câți clienți au ales să rămână exclusiv în online. Nu cred că este momentul în care am putea trage o linie și spune că un anumit număr de clienți au renunțat la vechiul mod de gambling și au devenit jucători exclusiv online. În continuare, deși restricțiile de activitate au fost ridicate, există clienți care evită contactul cu alți oameni sau expunerea în mulțime, dar există și clienți care au revenit în agenții imediat după redeschiderea acestora.

Care sunt prioritățile acum, la trei luni de la redeschidere?

Prioritatea numărul unu este jocul responsabil. Iar din martie acest termen a prins și mai mult sens pentru Stanleybet. Jocul responsabil, pe lângă sprijinul acordat persoanelor care se confruntă cu probleme de joc, înseamnă și asigurarea siguranței în cadrul agențiilor noastre în noul context social. Absolut toate agențiile sunt dotate cu instrumentele necesare pentru prevenția răspândirii coronaviruslui. De asemenea, acestea sunt monitorizate pe parcursul întregului program de activitate în vederea respectării măsurilor anti COVID-19.

Lessons learned?

Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o cu toții este conștientizarea faptului că indiferent de mediu, retail sau online, nevoia clientului este aceeași. Am mai învățat că putem să funcționăm foarte bine ca echipă chiar dacă nu interacționăm direct. Compania s-a asigurat să avem toate instrumentele necesare pentru a desfășura activitatea de la distanță. Am avut, recunosc, și două avantaje în mânecă: înțelegerea completă a jucătorului și că putem fi eficienți și de la distanță cu ajutorul tehnologiei.

Cum a resimțit clientul aceste schimbări la nivel de organizare a echipei?

Faptul că toți membrii echipei Stanleybet au muncit de la distanță, nu a afectat în nici un fel relația clienților cu brandul. Am depus eforturi să facem interacțiunea clienților cu serviciile și produsele noastre să decurgă într-un mod natural, fără ca aceștia să simtă că s-a schimbat modul în care ne defășurăm activitatea în spatele cortinei.

Stanleybet Romania

Cât din offline se regăsește în online?

Strategia Stanleybet, de la bun început, a fost să oferim o experiență unică retail-online pentru clienții noștri. Un client care merge de obicei în agențiile Stanleybet, dacă intră pe platforma noastră online, va găsi aceleași teme de joc precum și în agenții. Am ținut să aducem toți producătorii consacrați de sloturi pe platforma de jocuri online, ca jucătorul să beneficieze de aceeași experiență indiferent de mediu. Mai avem de transpus produse din retail în online, este un proces, dar avem deja aduse jocuri precum Shinning Crown, Book of Ra sau Lucky Lady’s. Pentru pasionații de pariuri pe numere, am diversificat oferta online pentru loteriile internaționale.

A fost nevoie de un efort suplimentar pentru clienții care nu erau familiarizați cu jocul online?

Bineînțeles, în primăvară, toate eforturile erau concentrate pe tutoriale care arătau cum poți utiliza platforma online Stanleybet.ro de pe orice device. Am realizat un set amplu de tutoriale care sunt și acum disponibile. Iar dacă ne uităm la impactul acestor tutoriale, constatăm că au avut un succes uriaș. Clienții noștri le-au urmărit cu atenție, tranziția lor din offline în online fiind înlesnită considerabil.

Cu ce avantaje vine online-ul față de offline?

În perioada restricțiilor de circulație și activitate, toți clienții care au migrat în online, au beneficiat de o mulțime de promoții care continuă și în prezent. Avantajul cel mai mare este că aceste promoții pot fi accesate foarte ușor, fără să-i obligăm să facă prea mulți pași virtuali în acest sens.

Stanleybet Romania

Prin ce schimbări a trecut activitatea de marketing a Stanleybet?

Marketingul nostru în 2020, cu „sprijinul”acestui lockdown (râde), a trebuit să-și accelereze curba de trecere către zona de digital. Toate tool-urile digitale de marketing au devenit indispensabile astăzi pentru activitatea noastră de marketing și, cel mai important, am început să vorbim doar „pe cifre” despre acțiuni.

Digitalizare forțată?

Industria jocurilor de noroc în online era pe o curbă normală de maturitate. Era un proces destul de lin, dar suficient de consecvent și sigur. Curba aceasta de maturitate a fost accelerată și ea, e greu de spus dacă a fost un impact benefic sau mai puțin. Cert este că a avut un impact. Cum? Rămâne să vedem. Este prematur să tragem concluzia noului comportament al consumatorului. Clar că acesta s-a schimbat. Obiceiurile, modalitatea de a face achiziții online, toate decurg altfel astăzi. Sunt o mulțime de schimbări la mijloc, iar pentru o analiză de marketing relevantă trebuie să dăm timp acestor schimbări să fie însușite până la capăt.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *