Betfair Stops Sponsoring FC BarcelonaBetfair a încetat sponsorizarea pentru FC Barcelona
Betfair representatives explained that this decision was taken because of the adoption of a brand new marketing strategy the company will embrace in the future.
According to the new marketing strategy, Betfair will no longer sponsor clubs and player associations in the future. The new marketing strategy will focus instead of recruiting so-called „brand ambassadors” by creating sponsorship agreements with renowned players and sports personalities instead of whole clubs. The current brand ambassadors of Betfair are English cricket player Michael Vaughan, horse trainer Paul Nicholls, former football player Lee Dixon, and former rugby player Will Greenwood.
From now on, these four personalities will become the faces of the company and the Betfair brand. These famous people will be featured in commercials and other media events ranging from various topics, with the goal being to promote Betfair. It’s said that this drastic change in the company’s marketing strategy is because the company recently hired renowned marketer Alasdair Wright who took over the lead of the company’s Customer Marketing and Loyalty department.Reprezentanţii Betfair au explicat că această decizie a fost luată din cauza noului brand şi strategiei de piaţă adoptate de către companie în viitorul apropiat.
Conform acestei noi strategii, Betfair nu va mai sponsoriza cluburi sportive şi asociaţii de jucători în viitor. Noua strategie se va concentra pe recrutarea de “brand ambassadors” prin încheierea de contracte cu jucători celebri sau cu personalităţi din sport decât cu cluburi sportive. În acest moment, astfel de “ambasadori” sunt jucătorul englez de cricket Michael Vaughan, antrenorul de cai Paul Nicholls, fostul jucător de fotbal Lee Dixon şi fostul jucător de rugby Will Greenwood.
De acum înainte, aceste patru personalităţi vor deveni figurile reprezentative ale companiei Betfair. Ei vor apărea în reclame şi alte evenimente mediatice pe diverse teme, cu scopul de a promova Betfair. Se presupune că schimbările drastice ce au avut loc în strategiile companiei s-au datorat numirii celebrului manager Alasdair Wright la conducerea departamentului de marketing pentru clienţi şi al Loyalty Dept.