Baum – distracția continuă cu mască!

luni, 31 august 2020

Dacă este de oferit un exemplu de adaptare la noile condiții din sala de jocuri în vreme de epidemie, Baum Games trebuie să fie cu siguranță o referință

Industria de jocuri de noroc tradiționale traversează vremuri ciudate, iar Baum Games nu face deosebire. Epidemia de SARS–CoV-2 a însemnat și pentru compania ardeleană o redimensionare a operațiunilor sale, o reașezare în noul context, sub deviza pe care o tot auzim în aceste zile: <Trebuie să învățăm să trăim cu acest virus!>. Cum a învățat unul dintre cele mai importante brand-uri construite cu capital autohton să meargă mai departe în noile împrejurări? Cu multă, foarte multă responsabilitate socială și foarte multă dedicare în a se adapta.

Reluarea activității a regăsit Baum Games respectând la virgulă, în locațiile sale, rigorile setului de măsuri de sănătate publică adoptate pentru jocurile de noroc tradiționale. <Nu se putea altfel! Baum și-a asumat încă de la începuturile sale responsabilitatea socială ca fiind una dintre valorile de referință ale companiei. Timpurile delicate pe care le trăim reprezintă, în definitiv, și un examen în a proba concret această responsabilitate>, spune directorul operațional al Baum, Laszlo Elekes.

 

Multe controale, nici o sancțiune

Prin urmare, distracția continua în sălile Baum, dar continuă fără compromisuri, respectiv cu măști purtate permanent, cu separatoare între mijloacele de joc, cu dezinfectant și termometrizare. Este evident că toate aceste norme au alterat satisfacția clientului, dar echipa Baum Games nu face rabat de la efortul de combatere a SARS-CoV-2. <Timpul petrecut de clienți în sala de joc a scăzut pentru că este evident acum când trebuie să îi soliciți lucruri care îl pot irita. În primul rând, este disconfortabil să porți mască în timp ce ești în fața aparatului. Astfel, și încasările companiei noastre sunt sensibil mai mici decât înainte de criza provocată de SARS-CoV-2, dar nu vom slăbi exigența în a aplica aceste norme. Din fericire, în marea lor majoritate, clienții Baum au înțeles corect necesitatea lor>, explică Laszlo Elekes.

Iar testul că totul a fost întreprins ca la carte în sălile Baum Games e reprezentat de multitudinea de controale primite de companie de la reluarea activității. Nu a existat nici măcar unul care să atragă o sancțiune. <Sigur că putem avea și noi scăpări. Este foarte greu să gestionezi din perspectiva acestor norme zeci de locații. Ce pot însă asigura este că suntem complet concentrați în acest efort de a ne conforma complet acestor rigori>, explică reprezentantul companiei.

În timpuri speciale, soluții speciale: operatorul din sală devine tot mai important

Baum Games a înțeles că singura soluție de a compensa din disconfortul creat de noile măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 este aceea de a remodela interacțiunea directă dintre angajatul său și clientul solicitat să poarte mască

Conform reprezentanților Baum Games, dincolo de investiția efectuată, cel mai greu de îndeplinit a fost adaptarea angajaților la noile condiții. Nu atât pentru că aplicarea normelor de sănătate publică ar fi greu de înțeles, ci pentru că managementul companiei a căutat cele mai bune soluții privind comunicarea cu clienții. A <servi> clientului o restricție impusă acestuia, de pildă a-i solicita încă de când intră în sală să poarte permanent masca pe durata prezenței sale la joc poate reprezenta un moment delicat.

Pe această zonă, a interacțiunii cu clientul, s-a concentrat echipa Baum în instruirea personalului din sălile sale. Astfel, dacă normele de sănătate publică sunt ferme și clare, tot ce putea fi întreprins din partea companiei în a deduce din disconfortul creat clienților săi de aceste noi exigențe era să ofere un nivel de ospitalitate cât mai înalt în locațiile sale și o comunicare care să atenueze momentele tensionate. <Apoi, totul pleacă de la exemplul propriu. Astfel, pot spune că nu veți putea găsi un angajat Baum care să nu respecte el însuși, în sala de joc, măsurile privind combaterea răspândirii SARS-CoV-2. Care să nu poarte mască sau să nu respecte procedura de dezinfectare>, completează Laszlo Elekes.

Baum Games învață din mers

Acele puține și inevitabile incidente în care clienții protestează față de purtarea măștii sau se declară iritați din orice alt motiv legat de noile norme sunt <disecate> la nivelul managementului companiei, disecate cu angajatul din sală și întoarse către acesta sub formă de soluții concrete de abordare ulterioară a unei situații similare. Niciodată însă aceste soluții nu sunt reprezentate de compromisuri sau excepții de la regulile impuse, ci de noi moduri de a comunica, de a explica oricărei tipologii de client de ce trebuie să se conformeze la regulile de sănătate publică.

Prin urmare, în așteptarea unor vremuri mai bune, Baum Games învață din mers cum se trăiește cu acest virus și își învață deopotrivă clienții și angajații cum să se adapteze la noile condiții, așteptând cu nerăbdare ziua când ne vom putea distra fără măști în sala de jocuri de noroc.

 

Laszlo Elekes, Baum Games: <A trebuit să amânăm toate dezvoltările companiei>

Conform reprezentantului Baum Games, cea mai mare provocare în perioada epidemiei cu SARS-CoV-2 este impredictibilitatea evoluției legislative

Laszlo Elekes

Laszlo Elekes

Laszlo Elekes, director operational al Baum Games ne oferă o perspectivă concretă asupra cum traversează o companie de jocuri de noroc tradiționale epidemia de SARS-CoV-2. Cea mai mare provocare este reprezentată de lipsa de predictibilitate pe termen măcar scurt.

Înainte de criza provocată de epidemia de SARS-CoV-2 știm că Baum Games se pregătea de o nouă etapă de dezvoltare, prin deschiderea de noi săli. Vă mențineți aceste planuri?

Nu am renunțat la aceste intenții, dar le-am amânat. Sunt timpuri incerte, iar evidenta scădere a încasărilor, care se manifestă în aceste zile pentru orice companie de jocuri de noroc tradiționale, conduce la concluzia că trebuie să regândim și să amânăm strategia de dezvoltare.

Cu cât au scăzut veniturile companiei de la reluarea activității?

Încasările au scăzut cu 20 până la 30%. Depinde de locație, dar scăderea este certă, gravă și generală. Cauzele sunt multiple, vorbind aici în primul rând de faptul că s-a scurtat mult timpul petrecut de client în fața aparatului de joc. Este greu să practici acest divertisment purtând permanent o mască. De asemenea, faptul că este încă închisă activitatea de bar/restaurant în spații închise afectează, de asemenea, nivelul de satisfacție al clientului care ne calcă pragul.

<Deocamdată ne vom concentra pe a ne menține standardele ridicate oferite clienților noștri în locațiile Baum. Nu vom putea vorbi de noi dezvoltări decât în momentul în care toată această stare de lucruri provocată de epidemie va trece.>

Cum vă afectează restricționarea recentă a programului de funcționare? Trebuie să închideți la ora 23:00…

Deocamdată, considerând județele în care avem locații non-stop, doar în Brașov avem un impact, respectiv opt săli care trebuie închise la ora 23:00. Dacă vreți și un impact pe încasări, adăugați încă un minus de 30%, cauzat de restricționarea programului de lucru, pentru aceste opt locații, peste scăderea generală de care vorbeam mai devreme.

<Din fericire, clienții Baum înțeleg rapid de ce trebuie să poarte mască>

Considerați o măsură potrivită această restricționare a programului?

Nu suntem specialiști în sănătate publică, așa că nu pot da un verdict aici. Sigur însă că, intuitiv, o putem considera exagerată. Într-o sală de jocuri cu separatoare între aparate, cu masca purtată permanent, cu termometrizare și dezinfectanți, este logic să credem că acest virus se propagă mult mai greu decât în alte spații sau activități. Astfel, măsura poate fi considerată ca exagerată, dar vă asigur că Baum Games se va conforma în totalitate oricăror exigențe impuse. Înțelegem obiectiv că trebuie să ne raliem la efortul general din aceste timpuri speciale.

Care ar fi cea mai mare provocare cu care se confruntă compania în aceste vremuri incerte?

Ați folosit deja cuvântul sensibil: <incert>. Dincolo de scăderea alarmantă a încasărilor, incertitudinea, impredictibilitatea asupra a ce va fi măcar pe termen scurt reprezintă o dificilă provocare. Aici îi înțelegem și pe guvernanți, respectiv înțelegem că este greu să îți dimensionezi reglementările funcție de o imprevizibilă curbă a infectărilor. Impactul se răsfrânge însă asupra noastră, a activităților comerciale. Mai concret, dacă, de pildă, restricția privind programul va fi extinsă și pentru alte județe în care avem operațiuni de retail, va trebui să ne adaptăm din mers.

Cum este afectat clientul Baum de măsurile de sănătate publică aplicate în sălile de jocuri de noroc?

Ne preocupă permanent această problemă, respectiv a face prezența clientului în sălile Baum cât mai confortabilă și a reduce din tot ceea ce este adus incomod de măsurile impuse în aceste zile. Din păcate, și aici trebuie să învățăm din mers, dar, dacă vreți și o doză de optimism, clientul Baum Games este în general un client rafinat, care înțelege rapid nevoia aplicării acestor măsuri, nu le contestă și nu încearcă să le eludeze.

Sunt convins că Baum Games va trece cu bine de această perioadă. Astfel de zile dificile reprezintă un test din care contează ce înveți în business-ul pe care îl întreprinzi sau pentru care muncești. La Baum asta încercăm să facem în prezent: să învățăm, să ne adaptăm, să fim flexibili și să anticipăm!

 

Baumbet.ro sau cum să te distrezi în zile de pandemie

Pentru Baum Games, restricțiile impuse jocurilor de noroc tradiționale pe fondul epidemiei de SARS-CoV-2 a reprezentat și o oportunitate, referindu-ne aici la recent lansata platformă de jocuri online a companiei, baumbet.ro.

Platforma online lansată în 2019 de Baum a înregistrat o creștere substanțială a numărului de clienți începând cu luna martie 2020, creștere care ar fi fost și mai accentuată dacă evenimentele sportive nu ar fi fost restricționate, fapt ce a dus o ofertă de pariuri mai redusă decât în vremurile dinaintea epidemiei de SARS-CoV-2. Baumbet.ro a compensat însă prin diversificarea celorlalte tipuri de jocuri. Astfel, clienții online ai Baum pot regăsi ca noutăți BetBall, pariuri virtuale sau e-sport, pot participa la turnee online diverse, cu premii de până la 50.000 EUR sau se pot delecta cu originala opțiune de Free Spins a Baum.

Multe jocuri noi pentru și mai multă satisfacție

În ultimele luni, platforma baumbet.ro și-a intensificat efortul de a oferi o gamă de jocuri cât mai mare clienților săi, alături de jocurile exclusiviste Baum s-au adăugat zece noi game provideri: Novomatic, Playson, Pariplay, QuickSpin, iSoftbet, RedRake, Skywind, Amatic, Ruby Play și PGSoft. Această dezvoltare nu se va opri aici, urmând ca până la finalul anului să mai fie adăugați și alți game provideri, cum ar fi: Microgaming, Pragmatic, BeeFee, Tom Horn, Wazdan, Stakelogic, ORYX, Casino Technology sau Game Art. Pe de altă parte, așteptările pe termen scurt și mediu ale echipei Baum în legătură cu dezvoltarea baumbet.ro se regăsesc sub sfera optimismului și dat fiind că reluarea competițiilor sportive va reprezenta un argument în plus în atragerea de noi clienți, prin revenirea la o ofertă de pariuri mai bogată.

 

Ca susținător al programului <Joc Responsabil> Baum își avertizează permanent clienții cu privire la a practica jocurile de noroc cu ponderație și a apela la consiliere de specialitate în momentul în care apar manifestări addictive.

 

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *