NU ne mai închideți! NU noi răspândim virusul!

Mirela Panait, Manager M PLANET: ”Avem planuri pentru dezvoltarea brandului M Planet însă așteptăm să se așeze lucrurile într-un ritm apropiat de normalitate”

marţi, 13 aprilie 2021

M PLANET este un brand cu potențial important pe piața jocurilor de noroc. Continuăm serialul nostru în ceea ce-i privește cu un interviu realizat împreună cu doamna Mirela Panait, manager al companiei, în care veți afla cum a reușit să supraviețuiască acest operator de jocuri de noroc pandemiei, ce măsuri a luat pentru a-și proteja angajații și clienții, cum s-a adaptat firma la restricțiile impuse de autorități pentru a combate pandemia de coronavirus, și veți afla în final și ce planuri de viitor există și când vor fi puse ele în aplicare.  

Mirela Panait

Care sunt măsurile de siguranță împotriva răspândirii COVID luate de compania pe care o manageriați?

Compania noastră a conceput un set de reguli pe care le respectă cu strictețe toți angajații. În primul rând este măsurată temperatura tuturor angajaților și a participanților la joc pentru a preveni orice situație neplăcută. Dezinfectant de mâini pus la dispoziția tuturor și chiar îndemnarea scrisă și verbală pentru a fi utilizat. Zilnic se face dezinfectarea tuturor suprafețelor  și bineînțeles și după fiecare utilizare a echipamentelor de joc de către participanții la joc!

Câte săli de joc funcționează sub brandul M Planet și ce sumă (aproximativ) a fost investită pentru a îndeplinii toate măsurile de protecție împotriva Covid?

În toate locațiile noastre se pot regăsi panourile despărțitoare poziționate la toate echipamentele de joc. O cerință pe care am respectat-o și pentru care a fost stabilit un buget de urgență pentru îndeplinirea acesteia. Suma acestui buget a fost destul de consistentă în condițiile în care activitatea era suspendată la momentul acela! Bineînțeles că este alocat și un buget lunar pentru achiziționarea echipamentelor și produselor necesare: dezinfectanți de mâini și suprafețe, măști de protecție și mănuși de protecție, atât pentru angajații noștri, cât și pentru participanții la joc, etc.

M PLANET

M PLANET

De când nu mai funcționează la capacitate normală compania pe care o conduceți?

Situația generată de această pandemie de Coronavirus a început în Martie 2020, respectiv cu data de 18 Martie. A fost prima perioadă de suspendare a activității până la data de 15 Iunie, dată la care a venit o scurtă relaxare, însă nici această perioadă nu a fost exploatată la maxim ci în limitele impuse de autorități. Acest trimestru III al anului 2020 să spunem că a fost o gură de oxigen pentru toți organizatorii de jocuri de noroc a căror activitate a fost suspendată, după care  în luna Octombrie 2020 începând cu al doilea val de pandemie am fost restricționați din nou. Ajungem și la al treilea val al pandemiei în care iată-ne cu activitatea suspendată pentru a treia oară! Am primit o mică relaxare cu activitate la o capacitate de 30% începând cu 25 Ianuarie 2021 până la 07 Martie 2021 și în prezent locațiile din București sunt din nou închise. Aceasta este trista realitate cu care ne confruntăm!

În urma creșterii ratei de incidență, activitatea sălilor de jocuri a fost din nou suspendată, după ce timp de aproximativ o lună, sălile de jocuri din București au funcționat la o capacitate de 30% și cu un program cuprins între orele 6–21. Este suficient pentru o sală de jocuri să funcționeze la o capacitate redusă și cu un program scurtat?

Nu este suficient acest program. Având în vedere că activitatea locațiilor de jocuri de noroc  înainte de această pandemie avea un flux de clienți mai mare seara și chiar noaptea. În timpul zilei fluxul de clienți este foarte scăzut, mai ales în această perioadă și cu capacitatea redusă la 30%. Pierderile sunt considerabile. Cu toții vrem să respectăm regulile impuse de autorități, însă acest obiect de activitate a fost grav afectat din punct de vedere economic! Spre deosebire de alte activități economice unde este un flux de oameni/clienți foarte mare și regulile impuse nu sunt respectate și mă refer aici la hypermarket-uri, mall-uri, în locațiile de jocuri de noroc  participantul la joc este singur cu echipamentul de joc, înconjurat de panourile de protecție în condiții de igienă maximă. Participanții la joc au la dispoziție în mod gratuit dezinfectant, mănuși, mască de protecție, acces la grupurile sanitare pentru a se spăla pe mâini. Pentru un mediu cât mai sigur am procedat la testarea propriilor angajați.

Cum au fost impactați angajații companiei de constrângerile impuse de autorități? Cum s-a simțit din punctul de vedere al activității companiei perioada de suspendare a activității? Care sunt pierderile suferite de companie în această perioadă (financiare și de altă natură)?

Cu toții am resimțit efectele acestei pandemii de Coronavirus. La începutul primului val de pandemie nu știam prea bine cu ce ne confruntăm și ce va urma. Pe parcurs au venit și întrebările legate de instabilitatea acestui domeniu și relatez câteva: Vom mai avea un loc de muncă? Cât va mai dura această situație? Când vom relua activitatea? etc. Pierderile suferite de companie sunt destul de însemnate având în vedere că unele cheltuieli au curs în continuare și aici mă refer la chiriile locațiilor, în primul rând, apoi și la alte cheltuieli pentru care am fost nevoiți să ne onorăm angajamentele! Activitatea aceasta este văzută din afară de foarte mulți oameni ca fiind una foarte productivă și neplătind absolut nimic nimănui! Total Greșit! Taxele care sunt generate de această activitate (Licența, autorizații, taxa viciu, contribuția anuală, garanții) sunt foarte mari și trebuie achitate fără întârzieri de plată întrucât de acest lucru depinde obținerea autorizațiilor de funcționare și funcționarea propriu-zisă a activității. Pentru cei care nu cunosc acest domeniu atât de bine trebuie menționat că aproximativ lună de lună este solicitat în completarea dosarelor de autorizare Certificatul Fiscal – ANAF care atestă faptul că societatea nu are datorii către Bugetul de Stat și de care depinde autorizarea și funcționarea noastră.

Pierderi au fost și în rândul angajaților, o parte dintre aceștia s-au reorientat către alte domenii și activități care au funcționat în această perioadă! Sunt și care au revenit sau își doresc să revină înapoi în echipa noastră atunci când nu vor mai avea teamă că rămân iar în șomaj tehnic. Deși este greu, trebuie să înțelegem și aceste decizii.

Au existat măsuri de ajutorare din partea guvernanților, măsuri care să vă ajute să treceți peste această perioadă? Dacă da, vă rugăm să ne spuneți care au fost acestea?

Măsurile de ajutorare la nivelul acestui domeniu nu au existat. Cred că nici nu a fost atât de important acest domeniu în opinia guvernanților, pentru a gândi o strategie care să vină în sprijinul nostru. Acest domeniu de activitate este un pilon destul de important pentru Bugetul de Stat. Nu spun că alte domenii de activitate nu sunt importante, însă gradul de colectare și nivelul  taxelor nu se compară cu al nostru. Cred că este cea mai transparentă și monitorizată activitate din țara noastră!

Fiecare cred că a gestionat și interpretat legislația cum s-a priceput mai bine! Singura formă de ajutor a fost cea a eșalonării plăților, care în momentul de față vine și ea cu hibele aferente sistemului! Menționez că această formă de ajutor a fost aplicată la modul general, nu am beneficiat doar noi de această eșalonare. Demersuri din partea ONJN au existat pentru a venii în sprijinul nevoilor organizatorilor de jocuri de noroc, însă nu s-au materializat. Ceea ce se întâmplă la ora actuală în țară este discriminatoriu pentru noi toți, cei care avem activitățile suspendate!

Odată cu trecerea pandemiei, care considerați că ar fi măsurile pe care Statul Român ar trebui să le ia spre a venii în ajutorul companiilor organizatoare de jocuri de noroc, astfel încât acestea să își revină mai ușor după această perioadă extrem de grea?

Având în vedere taxele pe care le plătește acest domeniu de activitate către Statul Român și gradul de colectare de aproape 100% ar trebui gândită o strategie care să ajute organizatorii să poată face față în perioada următoare! Cred că ar ajuta foarte mult o diminuare a taxei de autorizare pentru o perioadă limitată de 12 luni (revenirea la taxa veche, cea de 2600 euro/an), sau măcar plata anticipată trimestrială să se transforme într-una lunară. Discuții purtate pe această temă au fost, idei ar fi multe, însă implicarea din partea statului nu se vede!

Care sunt planurile de viitor, dacă acestea există și cum credeți că va evolua situația în continuare, din punctul dumneavoastră de vedere ca și organizator de jocuri de noroc?

Greu de prevăzut ce va fi în viitor, însă planuri ar fi! Sigur că ne dorim dezvoltarea acestui brand ,,M PLANET” în cât mai multe locații și orașe! Am gândit deja o strategie de dezvoltare pentru  următorii 2 ani, însă avem răbdare să se așeze lucrurile într-un ritm apropiat de normalitate pentru a pune în aplicare planurile!

Suntem o echipă tânără, optimistă și avem încredere că situația actuală va evolua într-un ritm bun și rapid spre normalitate și totul va devenii istorie!

Citeste si “M Planet, distracție și câștiguri ca de pe altă planetă”.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *