Automatizarea Proceselor în Gambling
Vă supunem atenției un subiect foarte interesant ținând cont de vremurile pe care le trăim – apariția Inteligenței Artificiale și în scurt timp a roboților umanoizi.
Cazinourile vor implementa curând procese complet automatizate pentru a face față concurenței
Locul și modul în care clienții accesează jocurile de noroc evoluează într-un ritm record. Industria cazinourilor și a jocurilor de noroc trebuie să se adapteze la ritmul rapid de schimbare a comportamentului consumatorilor, determinat de noile oferte de divertisment care apar și concurează pentru atenția jucătorilor din întreaga lume.
Automatizarea Proceselor în Gambling vor ajuta cazinourile și operatorii de jocuri de noroc să facă față acestor provocări și să își valorifice vastele seturi de date ale clienților (celebrele Big Data) și talentele creative pentru a inova noi produse și servicii. Crearea și menținerea unor servicii mai bune cu clienții vechi și noi, menținând în același timp conformitatea cu reglementările privind jocurile de noroc responsabile vor conduce la o „automatizare inteligentă” pe scară largă și cu viteză.
Până în 2025, 75% dintre companii se vor „despărți” de clienții nepotriviți, deoarece costul de păstrare a acestora va fi mult prea mare.
Maximizarea experienței jucătorilor în sălile de joc
Toată lumea își dorește cu siguranță maximizarea experienței jucătorilor în sălile de joc și în cazinouri, dar câți dintre noi vom și reuși să o vedem realitate în locațiile noastre? Oare putem reuși fără automatizarea proceselor repetitive sau fără implementarea Inteligenței Artificiale? Care ar fi pe scurt direcțiile unde am putea utiliza automatizarea proceselor în cadrul operațiunilor noastre de cazino?
Structurarea datelor
Cazinourile/sălile de jocuri de noroc sunt locuri aglomerate. Clienții intră și ies din zonele de joc, participă la evenimente și se bucură de mese în oraș. Monitorizarea acestor activități creează cantități enorme de date nestructurate. Încercarea de a extrage informații utile din toate aceste date în mod manual a fost mereu dificilă și a necesitat mult timp, însă acum există tehnologie care să ne ajute să folosim aceste date în mod eficient, inclusiv filmări video; știind câte camere au locațiile unde se defășoară jocuri de noroc.
Procesarea automatizată a fluxului de clienți poate crea hărți termice în timp real ale locurilor unde se află acțiunea la un moment dat și să ofere o analiză continuă și rapidă a locului unde este nevoie de personal, de exemplu.
Sau putem utiliza mai buna structurare a datelor pentru a afla unde trebuie să ne impulsionăm eforturile de combatere a fraudei și pentru a lua în cunoștință de cauză decizii de afaceri cruciale, cum ar fi unde să plasăm noi atracții în cazinouri sau când să se renunțe la activități vechi care nu mai oferă suficient profit.
Un alt exemplu de zonă unde putem utiliza automatizarea proceselor este în cadrul serviciilor de cazare, a serviciilor de concierge și a programului de loialitate. Aici putem utiliza structurarea datelor oferite de automatizarea proceselor pentru a personaliza experiențele trăite în cadrul locațiilor de joc. De exemplu să știm ce băuturi au fost cel mai mult solicitate la o petrecere sau care dintre artiști mi-au oferit mai mulți clienți în cazinou – o formație de jazz sau un DJ? Totul poate fi aflat acum rapid și în mod automat.
Unele informații le pot utiliza imediat în cadrul operării, iar pe altele le pot analiza după eveniment și pot ține seama de ele ulterior, la viitorul eveniment.

Gambling
Roboții, viitorul în cazinourile live
Îmi atrăgea atenția în această toamnă o știre conform căreia RoboFab, o fabrică din Statele Unite, este pregătită să livreze 10.000 de roboți umanoizi pe an.
Dar în același timp, chiar acum câteva zile, citeam că cei de la MGM Las Vegas se gândesc să utilizeze în viitor roboți la departamentul concierge sau chiar puși la treabă în zona de live ca și crupieri.
În timp ce termenii sunt adesea folosiți interschimbabil, contrar credinței populare, un crupier și un dealer nu sunt la fel. În timp ce un dealer distribuie cărți și interacționează cu jucătorii la o masă de cazinou, un crupier operează de obicei jocuri care implică roți sau zaruri. Ei sunt, de obicei, responsabili pentru rotirea ruletei, aruncarea zarurilor, declararea câștigătorilor, verificarea pariurilor, colectarea pariurilor pierdute, plata pariurilor câștigătoare, vânzarea de jetoane și așezarea jucătorilor.
Industria cazinourilor nu este străină de tehnologie. Oamenii au văzut cum jocurile de cazinou trec de la aparate mecanice cu butoane și dispozitive electronice de divertisment cu monitoare la experiențe digitale cu ecran tactil și realitate virtuală și augmentată.
Cazinourile au apelat la tehnologie introducând, de exemplu, amestecarea automată a cărților, aplicațiile mobile sau plățile fără numerar sau plățile fara attendant. Toate acestea cu scopul eficientizării proceselor în cadrul operării și pentru a face lucrurile mai ușoare pentru client.
În cazinouri Robotul va veni în fața clientului
Un mare pas tehnologic se profilează la orizont care ar putea schimba pentru totdeauna experiența cazinoului live. Dacă până acum roboții stăteau cuminți în spate și realizau procese simple sau complexe pentru diverse industrii, se pare că industria cazinourilor îi va dori curând fața în față cu clientul final. Desigur, primul impact va fi de uluire și mulți se vor îngrămădi probabil să-i vadă la treabă, dar treptat aceștia vor lua locul treptat oamenilor în organigramă. Am scris acum 2 ani de zile un articol numit Meseriile pierdute din cazinouri, se pare că multe lucruri încep să de adeverească și rolul roboților în industria noastră nu va fi unul figurativ sau marginal, ci dimpotrivă.
Ce șanse avem să vedem roboții pe post de crupieri sau de dealeri?
Destul de mari. Robotul nu obosește niciodată, nu se îmbonăvește, nu vrea concediu și nici mărire de salariu. Așadar șansele ca roboții să ne înlocuiască sunt destul de mari. Că nu au abilități sociale, da, este și va fi o problemă, dar în timp companiile de tehnologie vor lucra și la aceste aspecte pentru a le îmbunătății.
Încercările introducerii acestora în cazinouri din Macao sau Las Vegas au demarat încă din 2015 când compania de tehnologie Paradise Entertainment a adus pe piață robotul Min. Apoi în anul 2018 au introdus prin intermediul subsidiarei lor LT Game un robot mai avansat și mai apropiat de caracteristicile umane, fiind lansat la Macau Gaming Show. Era dotat cu Inteligență Artificială, un ecran de înaltă definiție și muzică ambientală. Era o versiune îmbunătățită, dar nu era suficient. Cu siguranță încercările spre această direcție vor continua.
Roboții au pătruns deja în cazinouri și sunt foarte apreciați
În activități conexe cazinourilor roboții au ajuns deja și prestează munci pe care în trecut le făceau oamenii. Iată câteva exemple pe scurt:
- Roboții sunt barmani. Exacți și eficienți prepară băuturile ca la carte și timpul de așteptare a scăzut foarte mult.
- Livratori de mâncare prin room service. „Jett” și „Fetch” sunt două exemple ale acestui sistem la lucru; chiar dacă funcționează numai din Vdara Hotel & Spa, deținut de MGM.
- Roboți de securitate. Dotați cu senzori și camere aceștia sunt văzuți prin holurile cazinourilor atenți la comportamente suspecte și să semnaleze orice obiecte nesupravegheate. De asemenea, sunt echipați cu senzori care caută căldură în cazul unui incendiu sau al unei alte surse de căldură potențial periculoase.
- Roboții au ajuns în departamentul de client service. Răspund la întrebările cele mai frecvente și dacă nu fac față taskurilor te direcționează către un om care să te servească.
Ar mai fi multe de spus despre automatizarea proceselor în gambling și despre penetrarea roboților în industria noastră, dar prefer să las loc pentru o continuare. Nu vreau să sperii pe nimeni, dar slujbele noastre sunt în pericol, iar acesta este doar începutul…
Surse: roboyo.global, casino.betmgm.com