Adoptarea unui standard de responsabilitate este o necesitate, nu o opțiune

miercuri, 27 noiembrie 2019

Romanian Bookmakers pune în permanență accent pe crearea și promovarea unui mediu responsabil de distracție și pe ideea că pariurile sportive, precum toate celelalte tipuri de jocuri de noroc, trebuie percepute de către public doar ca mijloc recreativ

Membrii Romanian Bookmakers au înțeles deja care este modul în care trebuie să se raporteze la client, cât de importantă este armonizarea relației acestui domeniu atât de contestat cu societatea și că industria se regăsește într-un moment în care asumarea la unison a unui standard de responsabilitate este, până la urmă, cel mai eficient mijloc de a îmbunătăți percepția asupra jocurilor de noroc și, implicit, de a asigura stabilitatea și predictibilitatea acestui de business.

Companiile pe care le reprezentăm își doresc clienți care se simt bine în locațiile lor sau pe platformele pe care le operează și care alocă jocului doar sumele pe care și le permit, iar acest lucru se traduce prin business-uri responsabile, clădite împreună cu clienți fără probleme. Cel mai important demers derulat în zona responsabilității sociale de către Romanian Bookmakers este, fără dubii, susținerea Asociației Joc Responsabil.

Importanța susținerii Asociației Joc Responsabil

Industria de jocuri de noroc se confruntă în ultima perioadă cu o serie de proiecte ce vizează restricționarea activității operatorilor și al căror scop declarat îl reprezintă combaterea adicției. De curând au apărut noi dezbateri, de data aceasta la Timișoara, pe marginea efectelor negative ale practicării în exces a jocurilor de noroc și a modalităților de restricționare a acestor activități. În plus, din nefericire, marea majoritate a articolelor reflectate în media cu referire la industria de jocuri de noroc este negativă și abordează teme precum jafuri, distrugeri, numărul considerat prea mare al sălilor de jocuri sau chiar faze de suicid asociate cu jocurile de noroc. Prin urmare, doar problemele cauzate de jocurile de noroc, nu și impactul pozitiv pe care această industrie îl are în economie și chiar în mediul social prin numărul mare de angajați pe care îl antrenează. Aducem, astfel, în atenție că Romanian Bookmakers va milita și în viitor pentru îmbunătățirea percepției asupra acestui domeniu și pe cooperarea cu factorii decizionali, însă încurajăm toți actorii din piață să intensifice eforturile de responsabilitate față de societate.

Susținerea acestei Asociații de către industrie reprezintă dovada incontestabilă a maturizării și creșterii nivelului de responsabilitate a jucătorilor din piață. Este un vehicul al industriei al cărui rol este, în primul rând, menținerea jocurilor de noroc în sfera recreaționalului și asumarea unor măsuri cu impact favorabil asupra relației industriei cu societatea. „Prin educație putem îndeplini acest obiectiv, atât în ceea ce-i privește pe jucători, cât și pe organizatori. La organizatorii de jocuri de noroc este esențial ca, în primul, rând să adopte principiile de promovare a responsabilității, iar ulterior să poată identifica jucătorii cu probleme, să vadă care sunt tiparele de joc ale acestora, unde se depășește granița și cum pot fi asistați. Putem regla ceea ce se întamplă în piață dacă împreună mergem pe aceste paliere, pe educație și prevenție și, nu în ultimul rând, pe creșterea gradului de responsabilitate a fiecărui operator. Un program sau o asociație nu pot acoperi, însă, întreaga problematică a jocurilor de noroc. Fiecare dintre noi trebuie să se implice astfel încât să identificăm soluțiile cele mai potrivite pentru aceasta și să îmbunătățim percepția generală asupra acestei industrii.”, este de părere Liviu Popovici, președinte Romanian Bookmakers.

Romanian Bookmakers va rămâne și pe viitor la fel de preocupat de perspectivele şi impactul social al activităţii companiilor pe care le reprezentăm. Prioritatea noastră este promovarea unei atitudini responsabile și suntem mereu deschişi dialogului şi identificării de instrumente prin care jocurile de noroc să fie poziționate doar în context recreațional.

 

Comunicarea într-o manieră responsabilă, esențială în relația industriei cu societatea

Asociația Joc Responsabil a devenit elementul de referinţă în domeniul responsabilității sociale, fiind cel mai eficient demers de prevenire, educare şi combatere a problemelor cauzate de jocurile de noroc și, totodată, cel care contribuie la poziționarea industriei ca fiind o industrie responsabilă, derulând acțiuni concrete pentru crearea unei imagini corecte a industriei de profil.

Dezvoltarea industriei jocurilor de noroc și implicarea tot mai mare în proiecte de responsabilitate socială au întețit, în mod firesc, acțiunile de comunicare pe zona responsabilității față de societate. Este esențial, însă, ca mesajele care pornesc dinspre industrie către publicul larg să se desfășoare într-o manieră responsabilă pentru a determina, astfel, un impact favorabil asupra relației industriei cu societatea. Organizatorii de jocuri de noroc, aidoma oricărui alt agent economic, trebuie să acționeze și să comunice cu responsabilitate față de toți stakeholderii săi, incluzând și comunitatea în care își desfășoară activitatea.

Ce înseamnă comunicare într-o manieră responsabilă?

  • Jocurile de noroc reprezintă o formă de divertisment și nu o modalitate de a câștiga bani;
  • Comunicarea nu trebuie să exploateze predispozițiile, aspirațiile, naivitatea, lipsa de experiență sau lipsa de cunoștințe a minorilor sau a persoanelor care provin din grupuri vulnerabile;
  • Comunicarea nu trebuie să le inducă minorilor ideea că jocurile de noroc sunt asociate cu cultura tinerilor sau sunt ‘trendy’, ‘cool’;
  • Comunicarea nu trebuie să tolereze sau să încurajeze comportamente criminale sau anti-sociale.

Ca atare, comunicarea în industria jocurilor de noroc trebuie să se concentreze pe ideea că jucătorul „cumpără” un mijloc de divertisment, la fel cum o face și în cazul shopping-ului, spre exemplu, cheltuind niște bani, și nu că va câștiga niște bani. Câștigul reprezintă doar un bonus.

Comunicarea Asociației Joc Responsabil vizează, ca principali stakeholderi, jucătorii, în special tinerii și adolescenții ajunși la vârsta majoratului. Exemplul de evidențiat în acest caz este programul educațional „Antrenat de Majorat”, care se desfășoară în licee din toată țara și care țintește adolescenții ce se apropie de vârsta legală la care practicarea jocurilor de noroc le este permisă. Astfel, tinerii pot deveni diseminatori, în familiile lor și în cercul de prieteni, a informațiilor legate de comportamentul responsabil, inclusiv față de jocurile de noroc. Dincolo de suportul oferit celor care se confruntă cu probleme, Asociația Joc Responsabil presupune și acțiuni de conștientizare desfășurate la nivelul agențiilor de pariuri și a sălilor de jocuri și de instruire a operatorilor (cum să identifice jucătorii cu probleme, când s-a depășit granița, cum îi pot ajuta, etc). Aceste aspecte fac parte din strategia de comunicare a Asociației Joc Responsabil și cuprind cele trei arii pe care se concentrează, respectiv prevenție, conștientizare-educație și intervenție.

Ce își propune Asociația prin strategia sa de comunicare?

În primul rând, promovarea ideii de mediu responsabil de distracție și de percepere a jocurilor de noroc doar ca mijloc de recreativ. În egală măsură, îmbunătățirea imaginii industriei jocurilor de noroc din România în spațiul public, scoaterea în evidență a implicării, constante și pe termen lung a operatorilor de jocuri de noroc în proiecte de responsabilitate socială și creșterea gradului de implicare socială a cât mai multor operatori.

Author: Editor

Share This Post On

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *