De la public țintă la ”perechea” țintă: targetare micro în luna cadourilor

targetare micro

de Oana Mihalache

A venit luna cadourilor de primăvară! Sigur, odată cu asta vin și dilemele legate de cadouri, de alegerea celui mai potrivit dar pentru persoana dragă, de impresionat și dovedit afecțiune. Cu siguranță știi că un cadou nu se limitează la gestul efectiv al oferirii acestuia și că de multe ori partea de ”research” și povestea pe care o așezi în spatele cadoului tău este mult mai importantă, de aceea ne-am gândit să îți împărtășim câteva idei legate de alegerea cadoului și de corelarea lui cu preferințele, gusturile, propensiunile persoanei dragi pentru anumite domenii sau obiecte. Pe scurt, despre targetarea la nivel micro.

Primul pas este acela de a așeza, în locul conceptului de ”public țintă” pe acela de ”pereche țintă”. Pe scurt, limitezi eșantionul la care te raportezi la o singură persoană – cea dragă ție. Pentru că luna martie este una dedicată cadourilor și pentru că prezintă mai multe ocazii pentru a oferi, este important să alegi acel obiect care are un efect de remanență în mintea și gândurile celui cadorisit: este important să își aminteasă mereu de acel cadou.

Apoi, inventariază totul: obiceiuri, preferințe – de la culori, la locuri vizitate, cercul de prieteni, branduri preferate, arome, texturi, orice consideri relevant. De pildă: dacă îi place să călătorească, poți lua în considerare o idee-simbol ca punct de plecare, și anume ideea de ”libertate” sau ”escapadă”. De aici poți extrapola și poți găsi idei originale, cum ar fi o geantă sau un alt obiect cu harta lumii imprimată, o bijuterie tematică pe post de mărțisor, în fine, poate chiar un bilet pentru doi doar dus. De ce nu?

Poți face apoi o retrospectivă a momentelor petrecute împreună pentru a rememora detalii importante care să îți dea indicii prețioase pentru alegerea cadoului. Sau amintește-ți ce muzică ascultă în momentele de relaxare, cum își petrece timpul liber și acordă-i un cadou care să îți ofere certitudinea potrivirii: un disc vinil sau o lumânare parfumată cu o aromă specială care să îi amintească de voi doi.

Este vorba până la urmă, despre aplicarea la nivel micro a unei tehnici foarte importante în domeniul marketingului: preferințele consumatorului, obiceiurile lui de consum, alegerile repetate în favoarea unui anumit produs – toate acestea îți pot spune multe despre patternurile de consum ale publicului țintă vizat și te pot ghida în alegerea celei mai bune tehnici de marketing. În cazul tău, această tehnică poate face o mare diferență în relația pe care o ai cu persoana iubită și ”consumatorul final”, în cazul tău, este inima celui cucerit sau a celui/ celei pe care vrei să o/ îl cucerești. Ține cont de toate acestea și nu uita de context: uneori, atmosfera pe care o alegi pentru a face un cadou – sau ”setting-ul” – poate potența sau nu efectul pe care îl poți obține.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>