Piața italiană de gambling și-a dublat dimensiunea într-o perioadă de 5 ani

deschidere-piata-italiana

de Marco F. Baranzelli

-TRU Consulting Partner-

Într-un studiu publicat în 2008, am prognozat că piața italiană de gambling se va dubla în următorii 5 ani. Această prognoză a fost confirmată de fapte: piața a crescut de la 42 de miliarde de euro în 2007 la 89 de miliarde de euro în 2015.

Importanța faptelor cărora prea des li se acordă prea puțină importanță, deoarece preferăm o mulțime de opinii răsunătoare și anunțuri a căror veridicitate nu poate fi determinată în niciun fel.

O creștere spectaculoasă ca cea din gambling, împotriva curentului și fără să fie afectată deloc de efectele crizei, care și-a demonstrat de fapt maxima putere în timpul uneia din cele mai critice perioade pentru economia italiană, lăsând deoparte acele scuze lamentabile expuse de câte unul din operatori pentru a masca performanțele corporative negative.
Și acum, că începem să vedem cum „criza” se evaporă treptat, care sunt perspectivele pieței?

Tendință. În perioada 2006-2015, când „criza” era în plină desfășurare, piața de gambling a crescut cu 147% ajungând la 89 de miliarde de euro.

O piață care în perioada 2006-2015 a înflorit în pofida unei crize acute care a copleșit economiile fragile, precum cea italiană, structural slabă și fragmentată, cu foarte puține produse de excelență, și bazată pe nișe de piață menținute în viață de foarte puțini antreprenori tip „one man show”, care au susținut singuri un sistem compromis la nivel de țară, cu o clasă managerială/antreprenorială aproape rușinoasă.

Videoloterie, aparate electronice și online. În perioada 2006-2015, numărul de terminale de videoloterie și de aparate de sloturi a crescut cu 217% valorând astăzi 49 de miliarde de euro: este segmentul cu cele mai bune performanțe datorită locațiilor „distribuite”, datorită formatului și dispunerii, accesului rapid și ușor și produsului eficient.

Și segmentul de online a avut parte de o creștere importantă, ajungând în 2015 la aproximativ 15 miliarde euro, ca rezultat al funcției sale duale (canal de distribuție și diseminator de noi jocuri) și barierelor la intrare (platforme, afilieri promoții agresive) care îi vor oferi mulți ani de creștere în continuare.
Un sector în orice caz dificil despre care operatorul istoric, rezumând lipsa de rezultate la absența „online”-ului din mixul său, a crezut în mod superficial că ar putea reprezenta remediul pentru toate bolile, păcălindu-se că ar putea deveni un operator improvizat de jocuri de noroc la distanță pentru a inversa cursul negativ al performanțelor obținute.

O deșteptare subită dintr-un vis; nu poți să improvizezi pentru a deveni ceva ce nu ești…
Offelee fa el to mestee…

Pariuri sportive, loto, loterii și bingo. În perioada 2006-2015, atât loteriile, cât și pariurile sportive s-au dublat ca valoare (primele de la 4 la 9 miliarde de euro, iar ultimele de la 2,6 la 5,7 miliarde de euro), datorită unei game largi de produse care s-au dovedit de succes și în rândul tinerilor.
Jocurile loto, jocurile de totalizare numerică și jocurile de bingo au scăzut puțin (respectiv segmentele de nișă pentru o bază de clienți tradiționali cu proceduri de consum ritualice).

Singurul sector care s-a descurcat foarte slab a fost cel al curselor de cai (unde am avut parte de programarea nu întotdeauna rațională a curselor, un produs învechit și proceduri de fructificare departe de motivațiile actuale ale consumatorilor).

Perspectivele. Loialitatea clienților va trebui să se concentreze pe profilul jucătorului „mediu”; o persoană stăruitoare, care pariază frecvent sume mici, vrea să câștige jackpoturi mari și, în virtutea pariurilor mici, nu se așteaptă să câștige des.

Noile oportunități de afaceri și o piață în creștere vor trebui însă în mod obligatoriu să treacă prin rețelele sociale, jocurile de socializare, jocurile pe mobil și aplicațiile pentru smartphone.

Pe baza tendințelor din ultimii ani, în următorii 3 ani piața se poate aștepta să atingă valoarea de 93 de miliarde de euro, cu menținerea cotei pentru loterii, loto și bingo, ușoară creștere la videoloterii și aparate de sloturi, o creștere mai abruptă la pariurile sportive și online (respectiv pariuri virtuale/bursă de pariuri) și afirmarea gamingului pe mobil.

Măsuri de reglementare. Creșterea cotelor de impozitare va avea un impact decisiv asupra creșterii în industrie, dar în același timp va obliga operatorii să se eficientizeze pentru a compensa erodarea profiturilor. Măsurile de reglementare nu vor avea un impact puternic asupra creșterii pieței; în fapt, există marje ample pentru îmbunătățire, iar piața poate suporta modificări structurale de amploare.

În fine, dorim să vă reamintim că măsurile restrictive și prohibiționiste favorizează dezvoltarea „pieței subterane negre și gri”, care nu este reglementată. Pentru a combate în mod eficient spălarea banilor și patologia jocurilor de noroc, sunt necesare legi care, în loc să interzică, să se concentreze pe prevenire. Prevenire care, în toate aspectele societății italiene, este mai mult sau mai puțin absentă…

Prin urmare, nu trebuie să ne așteptăm la reforme în acest sector. „Operatorul” nu are aptitudinile și capacitatea de a elimina mucegaiul, lichenii și calcarul. Și chiar dacă ar veni orice tip de „reformă”, ar trebui să facem uz de „confuzia” napolitană pentru a o descrie…

„Și totuși se mișcă”. Și cazinourile? În afara domeniului de aplicare, ca de obicei?
Poate că nu. Au apărut recent semne de trezire: cazinoul din Saint Vincent, conform celor mai recente informații, pare să fii beneficiat substanțial de „schimbarea de direcție”, realizând o serie de rezultate foarte bune (câștiguri: +7,85% în august, +14,96% în septembrie, +27,85% în octombrie și +29,28% în noiembrie).

Și Veneția a înregistrat creșterea câștigurilor în noiembrie (2015) – luna concediilor pentru managementul de top. Aparent nu este vorba de un accident.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>