Strategii de fidelizare a jucătorilor (2)

Room_full_of_slot_machines

de Laurențiu Neacșu – Expert în gaming

-          continuare din numărul precedent-

“Aproape-câștigul” este o strategie folosită în toate jocurile, fie că este vorba de sloturi sau de black-jack sau ruletă și se referă la aceea că jucătorul este făcut să trăiască cu impresia că este gata-gata să câștige o linie completă sau jack-potul, dar în realitate rămâne doar cu o cireașă sau cu multă animație pe ecran.

Acest mod de fidelizare al jucătorului este cuprins în însăși matematica jocului. Customizarea repartiției câștigurilor a determinat ulterior apariția conceptului de “volatilitate”, prin care organizatorii sau creatorii jocurilor se adresează diverselor categorii iubitoare de risc sau doar amatoare de distracție.

Alte jocuri dau jucătorului sentimentul de control – de exemplu zarurile sau Keno – întrucât el este cel care execută aruncarea sau alege numerele. Astfel, playerul poate trăi cu senzația că stă în puterea lui să învingă probabilitatea și să iasă învingător. De regulă, senzația jucătorului că este aproape de a câștiga este ceea ce îi determină să continue să joace și este ceea ce ține, în fapt, jocurile de noroc în viață.

Gratuitățile sau serviciile cu discount sunt alte elemente esențiale ale activităților din spațiul de joc. Adesea, jucătorii primesc cupoane sau acces direct la spectacole, mese gratuite, promoții, etc. sau puncte de fidelitate care le permit alte câștiguri, tombole, etc. încât să fie determinați să revină, să se simtă importanți chiar dacă nu rulează sume mari de bani. Operatorii știu că banii vin de la jucătorii mai mici, dar mai mulți, comparativ cu high-rollerii, astfel încât business-ul este calibrat mai mult pentru cei dintâi. Nu vă faceți griji, casa nu iese niciodată în pagubă! Toate aceste servicii sau gratuități sunt atent calculate să ofere randament organizatorului, adică să fidelizeze clienții și să îi țină cât mai mult lângă masa de joc. Este ca și cum ai încerca să determini un copil să se comporte frumos în schimbul unei jucării ieftine.

Un loc aparte în zona de gratuități îl ocupă alcoolul și de aceea îl tratăm separat. Este și cel mai eficient dintre toate gratuitățile oferite la masa de joc, întrucât acționează la mai multe niveluri. În primul rând e gratis! Unora ne plac gratuitățile, dar cui nu-i place băutura gratuită? Unde mai pui că vine și într-o mare varietate de forme (long drink, cocktail, shot, etc.) însoțit de zâmbetele și prezența agreabilă a personalului de servire. Un alt aspect este că alcoolul face și pe cel mai atent/riguros jucător neatent, relaxat. Orice strategie ar folosi un jucător la blackjack, ruletă sau la orice alt joc, în final alcoolul îl va face să ia decizii incorecte. Mai mult, mizele vor fi făcute cu mai multă larghețe, chipsurile sau bancnotele fiind aruncate pe masă ca niște bucăți de plastic fără valoare. Pentru majoritatea clienților unei săli de joc – indiferent că aceasta se află în cazino sau nu – consumul băuturilor gratuite și petrecerea timpului exersând jocuri atractive este maximul pe care și-l doresc de la timpul lor liber.

Cu toate că organizatorii se bazează pe micii jucători, cu siguranță vor să își păstreze și gamblerii. Cei care sunt suficient de norocoși să aibă câștiguri mari sunt tratați regește, beneficiind de tot soiul de oferte de nerefuzat. Scopul este același: cu cât acesta petrece mai mult timp în zonă, cu atâta cheltuie mai mult. Chiar dacă acești jucători au impresia că ei sunt importanți, în fapt, banii lor sunt cei importanți, mai ales pentru că trebuie să rămână la casieria organizatorului. Mai mult, afișându-se în toată splendoarea, ei măresc faima cazinoului/organizatorului care va fi perceput de ceilalți clienți ca tratându-și “corespunzător” jucătorii valoroși, invitându-i astfel și pe alții asemenea.

Designul interior este cel mai evident în cazul cazinourilor, care sunt adevărate labirinturi – o mare de sloturi și mese de joc puse special ca să fie în calea ta și să nu te lase să ieși din sală. Nu este nici o regulă: un tip de mașina poate fi aici și apoi o insulă din exact același tip la 50 de metri mai încolo. Combinat cu cele de mai sus, scopul final este acela de a crea confuzie. Știi că ieșirea este lângă grupul de mașini cu jocuri de poker. Dar lângă care grup de mașini cu jocuri de poker? Culoarele abundă în meandre și fundături, pentru a contrazice principiul general care spune că dacă dorești, te poți întoarce pe același drum. În cazul nostru, odată întoarsă privirea, peisajul este complet diferit, nefamiliar. Sloturile înalte, care sunt plasate peste tot contribuie la confuzie mai ales prin aceea că nu permit jucătorului o privire de ansamblu. În cazinourile moderne, organizatorii coboară tavanele și plasează diverse repere false pe plafoane, care la prima vedere te-ar ajuta să te orientezi, dar care de fapt nu fac altceva decât să te încurce. Pentru cei care au și consumat ceva alcool, tentativa de a ieși dintr-o asemenea locație este nimic altceva decât o imensă bătaie de cap.

(sursa: http://listverse.com/)

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>